Üritus

Katri-Liis Lepik osales SAPIE foorumil Bratislavas

Bratislavas toimus 28.märtsil Slovak Alliance for Innovation Economy poolt korraldatud SAPIE foorum, mis oli pühendatud innovatsioonile Kesk- ja Ida-Euroopa riikides. Kohal oli üle 50 esineja, 250+ osalejat 16 riigist ja 3 kontinendilt. Tallinna Ülikoolist esines Katri-Liis Lepik digitaalsete oskuste sessioonis.

SAPIE foorum

Digitaalsete oskuste sessioonis rääkis UpSkill Digitali tegevjuht Gori Yahaya Slovakkia kogemusest ning sellest, et vaid 30% slovakkidest omavad elementaarseid digioskusi ja ainult 19% tehnoloogiavaldkonna töötajatest on naised. Petra Kotuliaková, Aj Ty v IT asutaja ja direktor kõneles väljakutsetest, mis tal olid tüdrukutele ja naistele mõeldud õppeprogrammi koostamisel, et tekitada neis huvi programmeerimise vastu. Üks programmi postiivse mõju näiteid on Košice IT Valley klaster. Leafi tegevjuht Branislav Kleskeň rääkis, kuidas klaster on 20 aastaga kiiresti arenenud. Seda on võimaldanud koostöö ülikoolidega ja mis aitas keskenduda tööandjate vajadustele. Noorem põlvkond hindab ja ootab paindlikku töökorraldust ning oluline on neile pakkuda nii sisult kui vormilt erinevaid õppevõimalusi.

Katri-Liis Lepik jagas oma kogemusi hübriidõppe rakendamisest SEMA programmis Tallinna Ülikoolis. Ta rõhutas, et kuna isikupärastatud teenuste osas on tulevikus oodata kasvu, tasub õpetada ka pehmeid oskusi, empaatiat, kohanemisvõimet, harjutada koostööd ja probleemide lahendamist. Kaug- ja hübriidõpe on uus normaalsus ning võimaldab erinevas vanuses õpilastel pereelu paremini ühildada näiteks oma ettevõtte arendamise ja töökohal oskuste omandamisega. Soovitustena tõi ta välja, et oluline on integreerida ettevõtlusõppe programmidesse mõjuettevõtluse komponent, mis võimaldab õpilastel oma ettevõtlustegevuse kaudu luua suuremat positiivset ühiskondlikku mõju ning mitmekesistada õppeprogramme ka sotsiaalsetele ettevõtjatele. Nutikas oleks luua lühikesed ja paindlikud oskuste täiendamise ja ümberõppe programmid nii ülikoolides (nt mikrokraadiprogrammid, inkubaatorid) kui kutsehariduse tasemel, viies kokku teadustöötajad ja erasektor.