Digiblogi

Kuidas õpetada matemaatikat?

Eesti Televisiooni saatesari "Maailma kõige targem rahvas" seab koroonakriisi valguses fookusesse õppija iseseisvuse, millest sõltub muuhulgas ka tema vaimne tervis. Neljas Eesti koolis tehti katseid, mis panid meie kõigi silme all proovile õppimise ja õpetamise erinevad meetodid ja tehnikad. Kuidas siis ikkagi õigesti õppida?

kuidas matemaatikat õpetada

"Õpetamine ei toimi, kui tuled käed taskus ja näitad kui hästi sina õpetajana oskad näiteks ruutvõrrandit lahendada. See on amet, kus peab näitama, kust valem tuleb ja miks lahendus nii tekib."

Jüri Kurvits

Saatesarja neljandas osas aitasid õpilastel matemaatikaülesandeid lahendada digitehnoloogiate instituudi matemaatika didaktika lektor Jüri Kurvits ja õpikeskkondade arendaja Marina Kurvits.

 

Kuvatõmmis saatest

Saatejuht Urmas Vaino koos saate meeskonnaga teab, et matemaatika õppimine võib olla uskumatult vaimustav, seikluslik ning lausa elu muutev. Kas saates esitletud tõestus oli aga õpilaste jaoks piisavalt veenev?

"Katsetest saime teada, et meie lapsed on tunduvalt võimakamad kui me üldse oskame arvata. Me peame looma neile vastava keskkonna ja tunduvalt rohkem vaeva nägema, et nad saaksid oma võimekust meile näidata."

Jüri Kurvits

Vaata saadet siit

Pärast saatesarja eetrisse minekut jätkus arutelu ka Vikerraadios, kus mõtiskleti koos lapsevanemate abiga küsimuse üle, miks matemaatika on raske ning kust tuleb õpilastel tõrksus. Arutelust võtavad osa teiste seas meie matemaatika didaktika lektor Jüri Kurvits ja matemaatika didaktik Annika Volt.

Vikerraadio saade