Digiblogi

Uus kolleeg: Monika Blagi

Alates 6. juunist töötab digitehnoloogiate instituudis täienduskoolituse spetsialistina Monika Blagi. Varem on Monika töötanud täienduskoolituse spetsialisti ja hiljem ka koolitajana erasektoris. Nüüd loodab ta, et avalik sektor, mis on tema jaoks uus maailm, osutub sama põnevaks ja huvitavaks. Monika on ka peaaegu DTI vilistlane ehk järgmisel nädalal saab ta kätte haridustehnoloogia magistridiplomi. Loe intervjuud ja saa Monikaga lähemalt tuttavaks!

Monika

Monika, kuidas Sa plaanid kasutada oma kogemusi ja oskusi uues rollis Tallinna Ülikoolis?

Kuna mul on bakalaureusekraad andragoogikas ning hiljuti lõpetasin magistriõpingud haridustehnoloogia erialal, usun, et need kogemused annavad väga hea aluse mõista, kuidas täiskasvanud õpivad ja kuidas neid õppimisel süsteemselt ning tehnoloogia abil toetada

Olen varem tegelenud koolituste kavandamise ja haldamise, õppematerjalide arendamise ning digikeskkondade kasutamisega. Uues rollis koolitusspetsialistina digitehnoloogiate instituudis soovin neid teadmisi ja oskusi kasutada selleks, et pakkuda hästi korraldatud, õppijakeskseid ja eesmärgistatud täiendusõppe lahendusi, mis toetavad nii üksikõppijat kui ka instituudi suuremat visiooni. Loodan olla see tugiisik, kes aitab ja suunab. 

Missugused on Sinu ootused uuele tööle?

Kuna see on minu esimene kogemus avalikus sektoris, siis ootan esialgu kindlasti kolleegide toetust, kannatlikkust ja mõistmist, sest see on minu jaoks uus keskkond, kus tuleb paljud asjad samm-sammult selgeks õppida. Samas olen inimene, kes õpib kiiresti läbi praktika ning soovib võimalikult kiiresti saada iseseisvaks.

Loodan ka teha koostööd sõbralike kolleegidega ning leida võimalusi enesearenguks. Soovin väga arendada oma inglise keele oskust ning osaleda erinevatel üritustel, mis aitavad mul professionaalselt kasvada.

Samal ajal soovin ka ise panustada meeskonda – oma kogemuste ja tööstiiliga, tehes asju põhjalikult ja süsteemselt. 

Mis on hea töötulemuse saavutamiseks kõige olulisem?

Hea tulemuse aluseks on eesmärgi selgus, et teaksime, mida ja milleks me teeme ning millist kasu see toob. Kindlasti on oluline ka hea koostöö ja suhtlus. Kui oskad inimestega hästi suhelda, oled avatud ja mõistev, siis saavad asjad lahendatud ka kriitilistes olukordades.

Minu kogemuse järgi mängib suurt rolli ka kommunikatsioon. Kui info liigub õigel ajal ja õigete inimesteni, hoiab see ära palju arusaamatusi ning parandab koostööd. Sama oluline on ka tagasiside — olgu see positiivne või negatiivne, see on väga vajalik, sest tänu sellele tead, kas liigud õiges suunas või mitte. 

Kust ja kuidas Sa leiad inspiratsiooni?

Saan inspiratsiooni kolleegidest, kes mõtlevad loovalt, jagavad kogemusi ja julgevad katsetada. Mind inspireerib väga ka pidev õppimine. Olen siin ülikoolis õppinud juba viis aastat, enne seda lõpetasin Tallinna Majanduskooli, kus õppisin ärikorralduse spetsialisti erialal. Lisaks loen erialaseid artikleid, osalen kursustel, jälgin erinevaid blogisid (nt LinkedInis) ja vaatan videosid YouTube’is. 

Ma ei oleks kunagi arvanud, et lähen magistriõppesse, kuid bakalaureuseõpingute ajal, kui meil oli üks aine haridustehnoloogia õppekavast, avastasin, kui põnev see valdkond on. Mõtlesin, et tasub kindlasti proovida ja see oligi just see, mida tahtsin õppida.

Mida võib alati leida Sinu töölaualt?

Minu töölaualt leiab kindlasti märkmiku. Kuigi haridustehnoloogina mulle meeldib palju asju digitaalselt hallata, siis ideede ja ülesannete süvenenud läbimõtlemiseks vajan ma ikkagi kohta, kuhu käsitsi kirjutada. See aitab mul mõelda selgemalt ja struktureerida päevi paremini.

Samuti on alati olemas post-it’id, kuhu kirjutan kiiresti üles väiksemad igapäevased ülesanded. Ja muidugi kohvitass! Kofeiin ja keskendumine käivad minu puhul käsikäes.