2024/2025. õppeaasta alustavate õpetajate tugiprogramm sai hoo sisse
23. augustil sai Tallinna Ülikoolis kauaoodatud ametliku alguse alustava õpetaja tugiprogramm, toetamaks alustavaid õpetajaid ning nende õpipartnereid professionaalse arengu teekonnal.
Esimesel kohtumisel tervitasid osalejaid programmijuht Kaarin Peet (Tallinna Ülikool) ja grupijuhid Kadi Georg (Tallinna Ülikool) ja Terje Äkke (Arengusammud), suure praktilise kogemuse ja tugeva teoreetilise lähtekohaga valdkonna asjatundjad, kelle toel avati uks õpetaja identiteetide maailma, mõtestati õpetajaks saamise kogemust ja tehti tutvust arengusammude metoodikaga.
Esimesel kohtumisel osales 34 õpetajat. Tallinna ülikooli väärikasse aulasse kokkutulnuid iseloomustas lisaks säravatele silmadele ka see, et teekonda alustati kõikvõimalikest Eesti otstest – kaetud olid kõik ilmakaared. Senine teekond nii õpetaja kui ka mentorina oli osalejatel samuti väga erinev ning see tõotab tuua kogu programmi väga rikast kogemust.
Osalejad olid esimese koolituspäeva järel lootusrikkalt ja positiivselt meelestatud ning ootavad innuga järgnevaid inspireerivaid kohtumisi.
Programmist lähemalt
Alustava õpetaja tugiprogrammis on kokku põimitud alustavate õpetajate ja õpipartnerite tugigrupid, kes kohtuvad regulaarselt ja teevad tööd nii ühiselt kui ka isekeskis. Kohtumiste vahel on õpetajal ja tema õpipartneril hea võimalus turvaliselt tegelikus töökeskkonnas katsetada tunnivaatlusel põhinevat professionaalse arengu toetamise metoodikat ja arengusammude analüüsivahendit.
Alustavad õpetajad saavad programmi jooksul tuge nii oma õpipartnereilt, kes on õpetajaga kaasas igapäevastes väljakutsetes, grupijuhilt, kes suunab kogemuse mõtestamist kui ka tugigrupilt kogemuste jagamise, peegeldamise ja koos õppimise kaudu. Juba esimesel kokkusaamisel oli osalejatel võimalus veidi tegutseda oma grupis koos grupijuhiga, kuid sel korral peamiselt veel tutvumise ja kohanemise tähe all.
Alanud õppeaastal on programmis teekonnale kaasa kutsutud mitmed eksperdid nii Tallinna Ülikoolist kui ka teistest haridussektori organisatsioonidest, et rikastada programmi sisu praktiliste teadmiste ja oskustega. See lähenemine tagab, et alustavad õpetajad saavad mitmekesiseid vaatenurki ja uusimaid teadmisi hariduse valdkonna arengutest koos kõige tõhustamate tööriistadega õpetajaellu kaasavõtmiseks.
Õpetajate ja haridusjuhtide suure huvi tõttu on lootust täiendava grupi avamiseks, et rohkematel õpetajatel oleks võimalus kaasa lüüa. Hoia end siis kursis programmi arengutega – võta kolleeg kaasa ja kasuta võimalust!
Uus õppeaasta tuleb koos suure elevuse, põnevuse ja lootusega, et tugiprogramm pakub alustavatele õpetajatele ja nende õpipartneritele olulist tuge ja professionaalset avarust, et teha koos panus inspireeriva, koostöise ja enesejuhtimist väärtustava Eesti kooli arengusse.