Haridusblogi

Haridusühenduste juhtide arendusprogrammi osalejad õppisid Soome haridusvõrgustike kogemustest

Septembris lõppes haridusühenduste juhtide arendusprogramm kahe lennu ühise õppereisiga Helsingisse. Eelmisel kahel õppeaastal osalesid kokku 19 erineva haridusühenduse esindajad Haridus- ja Noorteameti poolt tellitud ja TLÜ haridusinnovatsiooni keskuse poolt läbiviidud arendusprogrammis.

Pilt

Aastase programmi käigus keskenduti võrgustike tegevusvõimekuse tõstmisele. Osalevad meeskonnad analüüsisid oma ühenduste hetkeseisu ning kavandasid ja viisid ellu oma ühenduse arengut toetavat muutust. Esimese lennu osalejad kohtusid eelmisel sügisel uute meeskondadega ning 21. – 22. septembril viidi üheskoos läbi ka programmi kavasse kuulunud õppereis.

Õppereisi puhul olid vastuvõtjateks eelkõige Helsingi Ülikooli ja Soome Haridusameti esindajad. Esimesel päeval külastati Viikki kooli, mis on Helsingi Ülikooli praktikakool, kus tegeletakse ka õpetajakoolitusega. Vaadeldi tunde ja arutleti õpetajate professionaalse arengu toetamise üle ning saadi ka ülevaade Soome koolijuhtide ühendustest. Teisel päeval jätkati õpetajate õppimise teemadel, tutvustati õpetajate haridusvõrgustikku Innokas ja Soome teaduspõhise kooliarenduse põhimõtteid. Osalejad tõid reisi tugevusena välja just praktikute esinemise, samuti pakkus suurt huvi koolikülastus. „Oli hea võrrelda, milles soomlased on edasi liikunud ja milles on nad traditsioonilised. Ehk siis hea on tõdeda, et oleme Eestis väga tublid ja mõnes mõttes oma põhjanaabritest samm ees. Asjakohased olid ka vestlused ja arutelud meie endi haridusühenduste esindajatega,“ leidis üks osalejatest. Arendusprogrammi kokkuvõttena leiti, et ühenduste omavahelist koostööd ja õppimist võiks toetada ka edaspidi.