Seminaril tutvustati uuringu "Rae valla õpetajate mentorlussüsteemi tulemuslikkus" tulemusi
11. juunil toimus Tallinna Ülikoolis seminar "Rae valla õpetajate mentorlussüsteemi tulemuslikkus", korraldajateks andragoogika II kursuse üliõpilased koostöös Rae valla ja andragoogika õppejõududega. Seminar keskendus Rae valla haridusasutuste mentorlussüsteemi mõju ja tulemuslikkuse uurimisele, mille viisid läbi Tallinna Ülikooli üliõpilased koos Eesti Andragoogide Liidu mentoritega.

Rae vallas on suur nõudlus haridustöötajate järele, mistõttu on oluline toetada uusi ja alustavaid õpetajaid. Teadus- ja arendusprojekti “Rae valla mentorlussüsteemi tulemuslikkuse uuring” käigus uuriti mentorlussüsteemi rakendamist Rae valla seitsmes koolis ja 11 lasteaias, kaasates haridusametnikke, mentorite koolitajaid, juhtkonna liikmeid ning mentoreid ja menteid.
Seminaril esitletud uuringu kohaselt peavad kõik osapooled mentorlussüsteemi vajalikuks ja toetavad selle jätkuvat rakendamist. Mentorluse hea tava aitab õpetajatel kohaneda ja arendada oma professionaalseid oskusi, samas on ilmnenud vajadus süsteemi paindlikuma rakendamise ja ressursside parema jaotamise järele.
Uuringu tulemusi tutvustavatele ettekannetele järgnes paneeldiskussioon, kus käsitleti mentorlussüsteemi rakendamise väljakutseid ja võimalusi, arutleti süsteemi parendamise ja tuleviku üle ja räägiti laiemalt haridusvaldkonnas aktuaalsetest probleemidest.
Uuringu tulemused on aluseks Rae valla mentorlussüsteemi täiendamisele, et paremini toetada õpetajaid ja haridustöötajaid. On tehtud ettepanekuid mentorlussüsteemi struktuurseks parendamiseks ja regulaarseks tagasiside kogumiseks, et süsteem oleks jätkusuutlik ja efektiivne.
Seminar andis olulise panuse Rae valla haridusvaldkonna arengusse, rõhutades koostööd ja kogukonna toetuse tähtsust haridustöötajate arengu ja heaolu tagamisel.
Täname südamest kõiki projektis osalenud üliõpilasi, mentoreid ja Rae valla inimesi!
Foto autor: Eva Kristina Vatsfeldt