Pressiteade

Eesti hariduseksperdid toetavad Tulevikukooli mudeliga Armeenia haridusuuendusi

Tallinna Ülikooli Haridusjuhtimise Akadeemia käivitas sel nädalal koostöös Eesti Rahvusvahelise Arengukoostöö Keskusega (ESTDEV) ja Armeenia Riikliku Hariduse Arengu ja Innovatsiooni Keskusega (NCEDI) projekti Armeenia haridussüsteemi juhtimiskvaliteedi parandamiseks.

Koostöö Armeeniaga

Esmakordselt tutvustatakse Armeenias Eestis loodud ja koolijuhtide seas tunnustust pälvinud Tulevikukooli mudelit. Projekti algatasid Tallinna Ülikooli Haridusjuhtimise Akadeemia ja NCEDI pärast eelmise aasta ühist õppevisiiti, mil selgus vajadus süsteemsemaks koolijuhtimise ja õpetamise arendamiseks. Projekti rahastab ESTDEV.

„Meie koostöö Armeenias keskendub sellele, et koolid toetaksid iga lapse arengut,“ rõhutab Kristi Kulu, ESTDEV-i hariduse valdkonnajuht. „Kui koolijuhid ja õpetajad saavad kindlust ja oskusi muutusi juhtida, jõuab see otseselt õppijateni. Just siin sünnib hariduse tegelik väärtus – tulevikuoskustes ja võimalustes, mida lapsed saavad kaasa kogu eluks.“

Armeenia haridussüsteem seisab silmitsi mitmete väljakutsetega, sealhulgas kaasaegsete õpetamismetoodikate vähene rakendamine, koolijuhtide ja õpetajate ebapiisav koostöö, ebaselged prioriteedid riiklikus haridusjuhtimises, õpetajate puudus ja noorte õpetajate erialalt lahkumine.

„Me ei tule Armeeniasse valmislahendusi pakkuma, vaid otsime neid koos siinsete koolijuhtide ja õpetajatega nende oma kultuuriruumi arvestades,“ sõnas Haridusjuhtimise Akadeemia koostööjuht Riina Stahl. „Iga kooli kultuurimuutuse keskmes on õppija – meie küsimus on alati, mida see muutus lapse õppimisele ja arengule tegelikult annab. Tõeline areng sünnib siis, kui koolide juhtmeeskonnad viivad seminarides sündinud ideed igapäevastesse tegemistesse. Just nii tekibki püsiv muutus, mis jõuab klassiruumi ja iga õppijani,“ rõhutab Stahl.

Programmi raames koolitatakse vähemalt kakskümmend Armeenia koolijuhti, et toetada nende juhtimiskompetentside arengut ja valmisolekut rakendada õppimist toetavaid juhtimisviise. Samuti parandatakse viie kooli oskusi muutuste tõenduspõhiseks juhtimiseks ja jagatud juhtimise rakendamiseks. Iga kooli esindab mitmeliikmeline meeskond, kuhu kuuluvad nii juhtkond kui õpetajad. Osalejad on valitud koostöös NCEDI ning Armeenia Haridus-, Teadus-, Kultuuri- ja Spordiministeeriumiga.

Projekti avasündmusel Jerevanis sõnas Armeenia haridus-, teadus-, kultuuri- ja spordiministri asetäitja Araksia Svajyan, et riigi haridussüsteem on keset ulatuslike reforme. "Eesti kogemus ja edusammud on meile väärtuslikuks eeskujuks,“ rõhutas Svajyan. Avasündmusel esinesid ka Eesti suursaadik Armeenias Marge Mardisalu-Kahar, NCEDI esindaja Zhanna Harutyunyan ja ESTDEV-i esindaja Triin Kangur.

Haridusjuhtimise Akadeemiat esindavad Armeenias koostööjuht Riina Stahl ja arenguprogrammide juht Reet Sillavee. Meeskonda kuuluvad veel Eesti haridusjuhid: Tallinna Kunstigümnaasiumi juht ja alustavate koolijuhtide mentor Mari-Liis Sults, Haridusjuhtimise Akadeemia koolikonsultant ja Pelgulinna Gümnaasiumi õppejuht Tiina Tiit, Pelgulinna Gümnaasiumi andmeanalüütik ja matemaatikaõpetaja Raido Marmor ning Tallinna Mustamäe Humanitaargümnaasiumi juht Karen Sukiasyan.

Tallinna Ülikooli Haridusjuhtimise Akadeemia on kompetentsikeskus, mis edendab haridust läbi juhtimise täiustamise ja osapoolte võimestamise. Haridusjuhtimise Akadeemia loodud Tulevikukooli programm on ainulaadne kooliarendusmudel, mille aluseks on kolm põhisammast: jagatud juhtimine, koosloome ja tõenduspõhisus.