Koolijuhid vajavad senisest süsteemsemat tuge
Marcus Ehasoo ja professor Eve Eisenschmidti värske teadusartikkel käsitleb, kuidas Eesti üldhariduskoolide juhid hindavad oma tööülesannete selgust, töönõudmisi ja ressursse ning kooli pidaja tuge oma tööle.

Uuring põhineb kahel andmekogumil: juhtide heaoluuuringu töönõudmiste ja ressursside küsimustikul, millele vastas 88 munitsipaalkooli koolijuhti, ning ülesannete selguse ja kooli pidaja toetuse küsimustikul, millele vastas 60 koolijuhti. Andmete korjamist koolijuhtide hulgas toetas Eesti Koolijuhtide Ühendus.
Tulemused näitavad, et koolijuhid tunnetavad oma vastutust ja on motiveeritud, kuid vajavad juhusliku ja ebaühtlase toetuse asemel süsteemsemat tuge. Samuti selgus, et kooli pidajate tugi keskendub pigem praktilistele küsimustele, jättes tähelepanuta koolijuhtide arengu ja õppetegevusega seotud arutelud.
Artikkel toob esile, et senisest enam tuleks keskenduda tööeesmärkide ja ülesannete selgusele kooli pidajate ja koolijuhtide vahel ning luua toimiv süsteem tagasisidestamiseks ja juhtide arengu toetamiseks.
Uuring valmis Marcus Ehasoo magistritöö raames ning on avaldatud eestikeelses haridusteaduste ajakirjas EHA.