Filmi- ja meediablogi

Meistriklassi erikursus: muusikasaade

Genka, Taukari ja Kohvri uhiuue loo "Serotoniin" video!

Kaameramees Genkat filmimas

 

Nüüdismeedia eriala tudengi Kadri Veisneri "sulest" valmis uhiuus video, kus ta võttis nii stsenaristi, produtsendi, režissööri kui ka stilisti rolli. Tema meeskonda kuulus veel hulk Viewfinderi kaval õppivaid ja lõpetanud tudengeid ja teisigi kaasüliõpilasi BFMist.  

Kuidas tekkis selle muusikavideo stsenaarium: kellelt tuli idee ja kuidas mõtet arendati?

Muusikasaate tunnis öeldi, et tuleb ise leida idee ja artist. Kuna ma ise olen moe taustaga inimene, siis minu soov on olnud teha koolis kõiki projekte läbi moe, nii palju kui võimalik, ka minu magistritöö on moesaade. Mõttes oli, et võiks lahendada video läbi moe ning kindlasti võiks olla räpilugu. Esimesena pöördusin Genka poole, kas ta teeks mulle laulu ja ta kuulas mu esimesed ideed ära ning koostöös artistiga jõudsime lõppideeni välja. Tavaliselt tehakse videot juba olemasolevale loole, minul oli asi tagurpidi, kõigepealt tegin stsenaariumi aga laulusõnu ei olnud veel näinud ega ka muusikat kuulnud. 

Kirjelda tööd võttepaigal. Kuidas võte kulges?

Võttepäevi oli 3: catwalki päev, lavatagune päev ning akvaariumipäev. Kõige rohkem kulus aega akvaariumis filmitud esemete liuglemisele, sest silmad ja hambad teps mitte ei liikunud nii nagu meie oleksime soovinud. Üldiselt võttepäevad olid plaanipärased, sest mulle on väga oluline püsida ajas, sest kui mängus on ligikaudu 100 inimeste elud, siis ei saa pikki ja põhjatuid võttepäevi teha, tuleb kõigiga arvestada. Seega plaanisin, olles ise ka produtsendi rollis võttepäevad lühemad ja inimlikumad. 

Mida uut sellest õppisid?

Kuna ma tegin muusikavideot esimest korda elus, olles nii režissöör kui ka produtsent üheaegselt, siis terve protsess algusest lõpuni oli mulle uueks kogemuseks. Nägin seda, kuidas sünnib muusika ja laul ning, kuidas seda kõike omavahel videoideega kokku viia ning toimima panna. Hetkel näen protsessi jätkumist, kui lugu ilmub, mis siis toimub täpselt edasi. Väga õpetlik oli koostöö Viewfinderitega, ehk minu välismaise tehnilise tiimiga, kuidas käib suhtlus inglisekeelselt.

Millist pagasit või tausta said võtetel hästi ära kasutada?

Ma olen ise enne liikunud ka turundusradadel ja juhtinud erinevaid projekte, võibolla see pagas aitas mul kõike paremini koordineerida, olles kahes rollis korraga, kuigi ma ise ka suhtlesin taustanäitejatega ja tegin veel kolmandat rolli 1AD rolli siis ka aga mulle sobis see, et sain ise kõike kontrolli all hoida. 

Milline oli muusikute tagasiside?

Ma pean ka muusikuid võtma justkui õppejõude, kõige tähtsam osa oli montaažil, et kuna üllatuslikult lisandusid veel 2 artisti, siis ma üsna kiirelt mängisin ringi ka võttepäevadel asju, et saaksin neile piisavalt filmimiseks aega anda. Ning video kokkupanemisel oli oluline, et kõik artistid jääksid enda etteastega rahule, me lõpuks saavutasime selle. Muusikud ise looga on rahul.

Vaata kõnealust videot!