Avasta Eestimaad- Aegna saar

Tallinna Ülikooli üliõpilassaadik Iurii käis hiljuti sõpradega koos Aegna saarel ning jagab nüüd meie lugejatega oma muljeid.

Talumaja Aegna saarel

O

tsustasin sõpradega, et oleks tore minna ja avastada Eestimaad. Seekord valisime sihtpunktiks Aegna saare. Sain teada, et Eestis on üle 2300 saare, mis mind väga üllatas. Loomulikult on üsna keeruline kõik saared läbi käia, aga ma olen otsustanud, et proovin vähemalt mõned neist oma silmaga üle vaadata.

Meie trip sai alguse väiksest sadamast, mis asub Linnahalli läheduses ja mis on samuti vaatamisväärsus, mida soovitan kõigile. Christopher Nolani filmi „Tenet” esimene kaader oli samuti seal filmitud. Pärast umbes 40-minutilist seilamist jõudsimegi Aegna saarele. Ma olin koheselt lummatud ilusast põhjamaisest Eestimaa loodusest. Kõndisime mööda saart ringi, nägime ilusaid randu ning metsi ja saime nautida puhast õhku.

Omalt poolt julgen soovitada, et Aegna saart külastades varuksite endaga kaasa kas termosega kohvi või snäkke, sest seal on üsna keeruline endale joogi- või söögipoolist osta. Kahjuks me seda enne kohalejõudmist ei teadnud. Üks kohalikest, keda me kohtasime, rääkis meile, et kohvi saaksime osta külalistemajast. Olles teel külalistemajja, tutvusime me saare elanikuga, kes sõidutas külastajaid oma ATVga. Ta oli just teel tagasi sadamast, kuhu ta oli viinud seenehuvilise naise, kes käis saarel seenel. Koheselt kutsus ta meid endale külla, et juua temaga koos kohvi. Me olime meeldivalt üllatunud, sest ei olnud varem kuulnud, et eestlased nii külalislahked on. Ta pakkus meile kohvi, mandleid, viinamarjasuhkrut ja komme. Pakkusime talle tema külalislahkuse eest raha, millest ta viisakalt keeldus. Kohv maitses loomulikult hästi!

Me märkasime, et saarel on nii mõnigi maja. Meie uus sõber rääkis meile, et aastaringselt elavad Aegna saarel ainult kaks meest, kes on omavahel ka vennad. Suviti võib saarel muidugi väga palju turiste kohata, kes seal pikemalt oma puhkust naudivad. Talvel praamid ei liigu, seega kaks kohalikku venda, kes saarel elavad, käivad oma paadiga mandril poes. Üldiselt on ka sügiseti palju turiste näha, kellele meeldib Aegna saarel seenel käia, piknikku korraldada või grillida. Suviti käiakse seal ka muidugi loodust nautimas ja ujumas.

Ma jäin oma väikese tripiga väga rahule ja loodan lähitulevikus seda ilusat saart uuesti külastada. Järgmine kord rendime me endale ilmselt maja, kuhu saaksime paariks päevaks jääda. Kujutan juba ette, kui mõnus võib olla tule ees istuda ning juua kuuma teed või glögi.