Filmi- ja meediablogi

Reklaamitudeng Siim: “Soovin oma tööga publikut kõnetada”

Siim Kokkota on reklaami ja suhtekorralduse eriala tudeng, kes peab oluliseks laia silmaringi, ühiskonna protsessidest arusaamist ja erialastest võimalustest kinnihaaramist. Ta naudib uudiste jälgimist, mida ta peab reklaamis töötavate inimeste jaoks lausa hügieeni osaks.

Siim Kokkota

“Äge on see, et meil on BFMis pigem väike kursus – koos on 15 reklaami ja 15 suhtekorralduse eriala tudengit, seega saab kõigiga lähedaseks,” tõi Siim üheks oluliseimaks aspektiks ülikoolielu juures välja. See lisab tudengielusse olulise väärtuse ja samuti on kolmekümne inimesega koos lihtne kooliväliseid tegevusi korraldada. Kui aga rääkida õppimisest, siis on siiani Siimule eredaima mulje jätnud Alar Pingi kuvanduse kursus. “Õppisime, kuidas inimesed näevad brändi ja kuidas meie eriala inimestena seda nägemust mõõta ja imagot muuta saame,” selgitas ta.

Müügitöö viis reklaamivaldkonda

Tänase reklaamitudengi juhatas reklaamindusse varajane kogemus müügivaldkonnas. “Olin peale gümnaasiumiõpinguid läinud müügivaldkonda tööle ja sealt edasi tekkis kihk siiski midagi suuremat teha,” selgitas Siim. Müügis on tähtis personaalne kontakt inimestega ning endale seatud eesmärgid, kuid tema jaoks on olulisem siiski soov kõnetada suuremat publikut. “Arvan, et müügitöö baas ja teadmised on täitsa hea koht, kust reklaamivaldkonnas alustada,” avaldas Siim.

Õpingute ajal erialastest võimalustest kinnihaaramine

reklaamitudengite töö

Siim on olnud loovkonkursi Kuldmuna žürii tegevuse välisvaatleja ning ka  varižürii liige. “Olen kuulnud, et agentuuride jaoks on mõnikord varižürii arvamus olulisem kui päriselt muna võitmine, sest noorte arvamus on üsnagi musta hobuse käik ja tekitab alati huvi ning põnevust,” rääkis tudeng. Noorte jaoks on loodud reklaamivaldkonnas aga ka oma võistlus, milleks on Taeva Pesamuna. Võistlusel antakse lähteülesanne, peale mida on ette nähtud kindel arv tunde, mille jooksul tuleb meeskonnal välja mõelda reklaami täislahendus. “See annab väga suure meeskonnatöö kogemuse ja samuti teadmisi, kuidas oma ideid presenteerida veidi teistmoodi kui koolis. Jõudsime sel aastal oma tööga “Ma olen TEGIJA” shortlisti ehk kuue parima sekka,” tundis Siim uhkust. Ta soovitab end Pesamunal kindlasti proovile panna, sest võita on sealt palju ja kaotada ei ole mitte midagi.

Tööpakkumine praktikakohast

Reklaami ja suhtekorralduse erialal on kohustuslik läbida praktika ja enamik reklaamitudengeid suundub just agentuuridesse esimest kogemust saama. “Agentuuris töötamine oli minu jaoks juba õppima asudes selge siht,” rääkis tudeng. “Tean, et kõigile ei pruugi agentuuritöö sobida, sest see on pigem elustiil kui üheksast viieni töö, kuid praktika ajal sain aru, et see on täpselt minu jaoks.” Ta tõi välja, et uued kliendid, projektid ja pidevalt vahetuvad teemad on midagi, mis on tema jaoks väga sobiv. Seda nägid ka agentuuri töötajad La Ecwadoris, kuhu Siim peale praktikat ka copywriteriks tööle kutsuti ja mille ta rõõmuga vastu võttis.