Haridusblogi

Toimus haridusteaduste instituudi arenduspäev

26. jaanuaril toimus TLÜ haridusteaduste instituudi (HTI) talvine arenduspäev. Peamisteks teemadeks olid paindlike õpiteede kontseptsiooni ja instituudi 2023–2027. aasta arengukava rakendamine, tegevussuundade kavandamine instituudis, akadeemilistes suundades ja Haridusinnovatsiooni keskuses.

HTI arenduspäev

Päev algas HTI direktori Tiia Õuna tervituse ning ülikooli ja instituudi arengukava “Igaühel on õppimisel oma tee” tutvustusega. Järgnes paneelarutelu teemal “Paindlikud õpiteed – mida, kuidas, kellele?”, mida modereeris haridusinnovatsiooni prorektor Kristi Klaasmägi. Oma mõtteid jagasid Haridus- ja Teadusministeeriumist Heidi Uustalu, hariduspsühholoog Kati Aus, HIKi koolitusjuht Julia Reinman ja akadeemiliste suundade juhid Katrin Poom-Valickis, Inge Timoštšuk, Piret Soodla ja Kai Pata.

Arengupäeva osalejad arutasid paindlike õpiteede kontekstis teaduse, õppe ja organisatsiooni teemadel. Arutelusid juhtisid Eve Eisenschmidt, Katrin Poom-Valickis ning Katrin Karu. Arutelude tulemusel toodi välja vajadus pakkuda õppejõududele enam tuge projektide taotlemisel, tugevdada teaduskommunikatsiooni, luua erinevaid võimalusi paindlikkuses nii ülikooli sisseastumisel, õppe läbimisel kui lõpetamisel ning tugevdada personali motiveeritust, pakkudes mentorlust ja mitmekesiseid arenguvõimalusi. Üheks ülikooli tegevussuunaks on koostöise õpetamise arendamine ning oma senisest praktilisest kogemusest tegid ettekanded hariduspsühholoog Kati Aus, nooremteadur Mairi Matrov, hariduse juhtimise valdkonna arendusspetsialist Berit Silvia Kondratjev, täiskasvanuhariduse ja mitteformaalõppe professor Kai Pata ning andragoogika dotsent Larissa Jõgi.

Täname kõiki läbiviijaid ja osalejaid!

 

Arenduspäeva toimumist toetas programm “Edu ja Tegu”.

Edu ja Tegu