Jaanika Hirv: liftikõne pidamine aitas oma idee ning väärtuspakkumise väga hästi selgeks mõelda

6. oktoobril toimus Tartus, uues ja uhkes Eesti Rahva Muuseumi hoones kuue Eesti avalik-õigusliku ülikooli ja sadade ettevõtete esindajate osalemisel järjekordne koostööfestival "Õigel ajal õiges kohas". Kokku oli osavõtjaid üle 600. Ürituse eesmärgiks oli tuua teadlasi ja ettevõtteid teineteisele lähemale ning pakkuda teadlastele võimalusi esitleda ettevõtetele nii uusi koostööideid, olemasolevaid teenuseid ja tooteid kui ka edulugusid koostööst ettevõtetega.
Koostööideid ja teenuseid sai esitleda nii väljapanekuga messialal kui liftikõne vormis. Messialal oli Digitehnoloogiate instituut esindatud nelja teenusega: E-lahendused ettevõtte kompetentsivajaduste hindamiseks ja nende omandamise toetamiseks (kontakt: Kai Pata), Arvutitunnetuse füsioloogilised aspektid (kontakt: Aleksander Väljamäe), Hajutatud kasutajaliidesed (kontakt: Ilja Šmorgun) ja Digitehnoloogia töökohal õppimise ja innovatsiooni toetamiseks (kontakt: Jaanika Hirv). Liftikõnede poole pealt oli Tallinna Ülikool esindatud kokku viie liftikõnega, Digitehnoloogiate instituudist tegi liftikõne Jaanika Hirv teemal "Kuidas lähendada noorte kutseoskusi ja ettevõtte vajadusi?”.
Liftikõned toimusid suures eraldi saalis, mis oli mõlema liftikõnede ploki ajal rahvast täis, nii et liftikõned said endale suurema osa tähelepanust. Üles astunud teadlased esitasid oma ideed kokkuvõtlikult, selgelt ja ilmekalt, vahel isegi humoorikalt. Lisaks andsid kõned lühikese aja jooksul huvitava ülevaate sellest, milliseid võimalusi Eesti ülikoolides ettevõtetele koostööks pakutakse. Ka Tallinna Ülikooli liftikõned olid igati sisukad ja säravad. Kahju oli ainult sellest, et aeg edasiseks aruteluks messialal jäi mõneti napiks.
Liftikõneleja perspektiivist oli üritusel veel omaette maik: nii kiiret teineteisemõistmist, kui tekkis oma kõnejärge ootavate liftikõnelejate seas kõrvalruumis, ei näe eri Eesti ülikoolide esindajate seas ilmselt nii tihti. Teiseks aitas liftikõne pidamine ja eelnev ettevalmistus oma idee ning väärtuspakkumise väga hästi selgeks mõelda, millest on tublisti kasu hiljemgi - nii et tasub proovimist.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=5Jku-iLZdZg[/embed]
Teksti autor: Jaanika Hirv (Digitehnoloogiate instituut, analüütik)
Foto: Külliki Tafel-Viia