Samsungi Digipööre

1. detsembril 2015 toimus lõpuüritus Samsung Digipööre, kus valiti võitjaks Tartu Veeriku Kool, kes sai auhinnaks 10 000 euro väärtuses tehnoloogiaseadmeid Samsungilt. Programmi partnerid on Samsung Electronics Baltics ja Tallinna Ülikooli didgitehnoloogiate instituut. Digipöörde all mõistetakse muutusi õppeviisides ja koolikorralduses, mis kaasnevad personaalsete nutiseadmete laiapõhjalise rakendamisega õppetöös. Teist aastat toimuv Samsung Digipööre on koolide digitulevikuks ettevalmistamise programm, mis on kooskõlas Eesti elukestva õppe strateegiaga ja on märkimisväärse tähtsusega kogu Eesti haridussüsteemi edendamisel. Kahe aasta jooksul on programmis osalenud 20 kooli üle Eesti. ŽüriiTartu Veeriku Kooli digipöörde projekti eesmärgiks oli muuta hindamissüsteemi koolis ning žürii esimehe Mart Laanpere sõnul paistis kool silma sellega, et õppimist toetav hindamine võeti kasutusele kogu koolis. Tartu Veeriku Kooli neljast õpetajast, koolijuhist ja  haridustehnoloogist koosnev tiim kaasas projekti kõik 479 õpilast, kellega koos katsetati uudset hindamisviisi. „Koolides siiani kasutusel olev ühest viieni hindamissüsteem ei anna õpilasele üheselt mõistetavat tagasisidet selle osas, mida hinne täpsemalt tähistab – mis jääb puudu paremast hindest, mida edaspidi arendada jne. See kool kaasas õpilased enda õppimise kavandamisse ja hindamisse digitehnoloogia abil. Igal õpilasel on nüüd oma õpiveeb, milles saab ka nutiseadme abil analüüsida oma õpingute edenemist õpetaja poolt etteantud hindamismudelist lähtudes,“ rääkis Laanpere. Samsung DigipööreTartu Veeriku Kooli õpetaja Karin Tõevere sõnul võttis nende kool kasutusele õpilaste ja õpetajate koostöös loodud uued hindamismudelid, mida kasutati nutiseadmeid kaasavate praktiliste tööde kujundaval hindamisel. „Nägime, et sellise hindamisviisi kasutamine muudab ka traditsioonilist õpikäsitust koolis, soodustab koostöös õppimist ning nutiseadmeid kasutades suureneb ka kõigi osapoolte digipädevus,“ lisas Tõevere. Digitehnoloogiate instituudi vanemteaduri Mart Laanpere sõnul oli žürii jaoks valiku langetamine küllaltki raske, sest programmis osalenud 12 koolis läbi viidud muudatused olid küllaltki erinevad, lisaks saavutasid kõik koolid projektis suurepäraseid tulemusi. „Paljud koolid läksid oma projektiga kooli piiridest välja ning tegid koostööd ka teiste ümbruskonna koolide, muuseumide ning isegi välismaiste partneritega,“ rääkis Laanpere. Mart LaanpereSamsung Electronics Balticsi presidendi Taehwani Hwangi sõnul näitab programmis osalenud õpetajate pühendumine seda, et Eesti õpetajad mõistavad, kui oluline on kaasajastada õpetamismeetodeid ja -vahendeid. „Kõige suurem väljakutse hariduses seisneb selles, et õpilased peavad saama koolist kaasa teadmised ja oskused, mis aitavad neil toime tulla väga kiiresti muutuval tööturul – neil töökohtadel, mida veel ei eksisteerigi. Programmis osalenud koolid katsetasid uusimaid tehnoloogiad, teistsuguseid lähenemisi õpetamisele ja õppimisele ning sellest saadud tulemused olid inspireerivad,“ rääkis Hwang. Taehwan HwangHaridusekspertidest koosnev žürii, kuhu kuuluvad esindajad Haridus- ja Teadusministeeriumist, HITSAst, Õpetajate Liidust ja mujaltki, hindasid pilootkoole ja nende digipöörde projekte kolmes kategoorias: kooli digitaristu areng, nutiseadmete abil uue õpikäsituse juurutamine ning muutuste juhtimine koolimeeskonnas. Lõpuüritusel esitlesid 12 kooli esindajad oma projekte žürii, teiste Eesti koolide ja kohalike omavalitsuste ees. Rapla ÜhisgümnaasiumLisaks Samsung Digipööre võitja tiitlile anti üritusel välja ka publiku lemmiku tiitel, mille pälvis Rapla Ühisgümnaasium. Kooli projekti eesmärk oli luua ja kasutada videosid õppematerjalidena ning õppida nutiseadmete abil lindistama ja monteerima lühifilme. Rapla kool lõi õpimetoodikate ja näidiste kogu „ÕpiDigiRänne“, kus on digitaalsed materjalid mitmete ainete iseseisvaks õppimiseks ja juhendid tundideks. Rapla Ühisgümnaasiumi Digipöörde tiimi kuus liiget said igaüks auhinnaks Samsungi uued tahvelarvutid Galaxy Tab A. Programmis osales tänavu 12 kooli üle Eesti: Ahtme Gümnaasium, Kolga Kool, Lauka Põhikool, Miina Härma Gümnaasium, Otepää Gümnaasium, Pärnu Mai Põhikool, Rapla Ühisgümnaasium, Roosna-Alliku Põhikool, Tallinna Kesklinna Vene Gümnaasium, Tallinna Lilleküla Gümnaasium, Tartu Veeriku Kool ja Väätsa Põhikool. Pärast projekti jätkavad 12 kooli koostööd Tallinna Ülikooliga, olles teistele enda piirkonna koolidele eeskujudeks elukestva õppe strateegia rakendamisel. Rohkem informatsiooni programmi kohta leiad SIIT. Kirjutas Kärt Kallaste (Corpore). Fotode autor on Ardo Kaljuvee.