Teade

Ilmus "Andragoogika. Raamat täiskasvanute õppimisest ja õpetamisest"

Ligi kakskümmend aastat on möödunud andragoogika dotsendi Larissa Jõgi, emeriitprofessori Talvi Märja ja TLÜ vilistlase, TTÜ lektori Merle Lõhmuse poolt kirjutatud raamatu „Andragoogika. Raamat õppimiseks ja õpetamiseks“ (2003) ilmumisest.

Andragoogika

Kaasaegses maailmas pole elukestev õppimine ammu enam hariduspoliitiline loosung – see on muutunud elamisviisiks. Ka Eestis on täiskasvanueas õppimine väljunud vaba aja sisuka veetmise raamidest ja saanud elu lahutamatuks saatjaks.

Inimene vastutab enda arengu eest ainuisikuliselt. Eneseareng on nagu teekond muutuval maastikul, mille kohta puuduvad täpsed kaardid ja teejuhised. Sellel teel kohtame ootamatuid käänakuid ning vahel lausa läbimatuna tunduvaid teelõike. Nendel puhkudel tunneme vajadust kellegi järele, kes õpetaks kompassi kasutama ja toetaks keerukate valikute tegemisel. Selliseks toetajaks võib olla nõustaja või koolitaja, kes küll ei tea vastuseid kõigile küsimustele, kuid kes oskab suunata vastuste leidmisel.

Jaapani vanasõna ütleb, et õpetamine on õppimine. Õppimis- ja õpetamisoskused ei kujune iseenesest. Käesolev raamat pakub mõtlemisainet ja tuge õpetamisoskuste arendamisel eelkõige neile, kes täiskasvanute õpetamise ja koolitamisega oma põhitöös või kõrvaltegevusena kokku puutuvad. Raamatu autorid on endale sihiks seadnud julgustada lugejat oma tegevusi mõtestama, leidmaks impulssi hinnangu andmiseks senitehtule ning võimalusi veelgi tulemuslikumaks toimetamiseks hariduspõllul.

„Andragoogika. Raamat täiskasvanute õppimisest ja õpetamisest“ loob silla 2000ndate alguse ja tänapäevase käsitluse vahel täiskasvanuõppes, kajastades valdkonnas toimunud arenguid ning esitades kaasaegseid arusaamasid täiskasvanute koolitamisest. Saatku lugejat tsitaat Ameerika arhitektilt, leiutajalt ja kirjanikult R. Buckminster Fullerilt, kes on öelnud: „Kunagi ei ole võimalik vähem teada saada ... on võimalik ainult rohkem teada saada.“

Vaata ka siia

Andragoogika