Haridusblogi

Kuidas haridusIDUst kasvab EDUlugu?

Juba aastaid on Tallinna Haridusamet koostöös Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudiga pööramas suuremat tähelepanu hariduslikele uuendustele ja algatustele pealinna haridusasutustes. Üheks selliseks algatuseks on ühiselt korraldatud haridusuuenduse konkurssi, mis tänavu juba teist aastat toimus uudses formaadis – talgutena ning kandis nime “HaridusIDU EDUtalgud”.

Pilt

“HaridusIDU EDUtalgute” programm sai alguse juba 2022. aasta detsembris, kui kuulutati välja tähtaeg haridusasutustes ellu kutsutud ja rakendatud uuenduslike ideede esitamiseks. Talgute programm sisaldas muu hulgas infotunde, IDU-, KASVU- ja EDUlaboreid, kus muutuste ideid koostöös ülikooli ja haridusameti ekspertide kaasabil teaduspõhiselt analüüsiti ning nende eesmärke eelkõige õpilastest lähtudes selgemini sõnastati. Samuti tegeleti ühiselt muutuste mõju, protsessi ja jätkusuutlikkusega.

27.–28. aprillil toimunud haridusfestivalil “IDUedu” oligi fookuses teaduspõhine muutuse juhtimine ja selle jätkusuutlikkus, kus haridusuuenduse ideid, mille kallal pool aastat tööd tehtud, kõigile huvilistele tutvustati. 

Sel aastal tegeleti festivalil süvendatult haridusrobotidega, arendati ettevõtlikkust, väärtustati rohepööret ja -liikumist, arendatti eesti keele oskust, monitiooriti õppija heaolu jne. 

Oleme väga tänulikud kõikidele seekordsetele talgulistele: Lasteaed Ojake, Tallinna Lasteaed Pääsusilm, Tallinna Liikuri Lasteaed, Tallinna Lepatriinu Lasteaed, Tallinna Meelespea Lasteaed, Tallinna Mustakivi Lasteaed, Tallinna Paekaare Lasteaed, Ehte Humanitaargümnaasium, Tallinna Järveotsa Gümnaasium, Tallinna Kunstigümnaasium, Tallinna Südalinna Kool, Mustamäe Huvikool ja Tallinna Õpetajate Maja. Tallinna linna haridusmaastik rikkam

“HaridusIDU EDUtalgusid” korraldab Tallinna Ülikooli poolt Eve Eisenschmidt, Kätlin Vanari ja Riina Stahl ning ekspertidena on kaasatud Berit Silvia Kondratjev, Eliis Ait, Evelyn Neudorf, Hele Leek-Ambur, Janne Järva, Joosep Norma, Julia Reinman, Kaire Kollom ja Lii Lilleoja. Ülikooli eksperdid toetavad haridusasutuse meeskondi eelkõige toeavate kaasamõtlejate, -arutlejatena, küsimuste küsijatena, peegeldajatena ning valikute näitajatena. On väga suur väärtus, et Tallinna Haridsuamet on võtnud nii suurelt ja põhjalikult ette oma hallatavate astuste toetamise tõenduspõhiste muutuste juhtimise suunas.

Uuri haridusIDU EDUtalgutest lähemalt