II Kutsehariduse Teaduskonverents "Praktikal "käimisest" töökeskkonnas õppimiseni"
29.09.2006 kell 15.00 - 15.00
Lisa kalendrisse
iCal calendar
Olete väga oodatud Tallinna Ülikooli Haridusuuringute Instituudi poolt
korraldatavale II kutseõppe teaduskonverentsile, mis on jätkuks
eelmisel aastal toimunud I teaduskonverentsile. Sel aastal on konverents
pühendatud tööl õppimise ja praktika teemadele.
Praktika ja tööl õppimise osatähtsust kutseõppe kvaliteeditegurina on
raske üle hinnta. Meil on aga veel palju praktikaga seotud lahendamata
probleeme, nagu näiteks praktika väga ebaühtlane kvaliteet, koolide ja
praktikabaaside ebapiisav kommunikatsioon, teoreetilise ja praktilise õppe
ühtesulatamine õppijate pädevuste arengus, töökeskkonnas rakendatava
pedagoogilise lähenemise juhuslikkus, ühtsete tööl toimuva õppimise
hindamise kriteeriumide puudumine ja mitmed teised. Samas napib Eestis
uuringuid ja analüüse praktika ja töökohal õppimise kohta, kuigi see
valdkond on EL hariduspoliitika üks prioriteete ning nii tööl õppimise
laienemise kui ka õpipoisikoolituse programmide tõttu muutumas üha
tähtsamaks ka Eestis. Konverents ongi esimesi samme praktilise õppe alase
olukorra väljaselgitamisel Eestis, selle ülevaatlikumaks tegemisel ning
arenguvõimaluste otsimisel.
Konverentsi eesmärkideks on praktilise õppe seisukorra analüüs Eestis,
tutvustades praktika ja töökohal õppimisega seotud uuringu- ja
analüüsitulemusi; võimaluste otsimine praktilise õppe kvaliteedi
tõstmiseks ning teadmistevahetuse edendamine uurijate, praktikute ja
poliitikute vahel.
Konverentsi osavõtumaks on 350 krooni. Osavõtumaks sisaldab konverentsi
artiklite kogumikku ja kahte kohvipausi.
Registreerimine ja kava:
Telefonil 6 199 780 või
http://www.tlu.ee/hi
KONVERENTSI KAVA
10:00 – 11:00 Registreerimine ja hommikukohv
11:00 – 11:20 Avasõna
Mats Estonius, Tallinna Ülikooli prorektor teadusarendustöö alal
Erkki Piisang, Haridus- ja Teadusministeeriumi abiminister
I OSA. Praktilise õppe tähendus, olukord, probleemid
Moderaator: Heinart Puhkim, BLRT Grupp AS personalidirektor
11:20 – 11:40 Praktilises töös õppimine ja praktika
Krista Loogma, TLÜ haridusuuringute instituut, PhD
11:40 – 12:00 Praktika kutseõppe kvaliteedi seisukohast: peamised
teemad Riigikontrolli analüüsis
Kristjan Paas, MA
12:00 – 12:20 Tööl õppimine ja tööpraktika erinevad mudelid
Helle Noorväli, MA, Lääne-Virumaa Kutsekõrgkool, TLÜ doktorant
12:20 – 12:40 Ettevõtte praktikajuhendajate roll, pädevused ja
õppimine
Riin Hiieväli, TLÜ haridusuuringute instituut
Krista Loogma, PhD, TLÜ haridusuuringute instituut
12:40 – 13:00 Küsimused ja vastused
13:00 – 14:00 Lõunavaheaeg
II OSA. Praktikast praktilise õppe vallas: kogemusi erinevatelt aladelt
Moderaator: Kaie Saar, Eesti Energia AS järelkasvu programmi juht
14:00 – 14.20 Turismihariduse suundumused ja praktikakäsitlused
Heli Toomann, PhD, TÜ Pärnu Kolledž
14.20 – 14:40 Mida on õppida õpetajate praktikast: kutsealane
koostöövõrgustik pedagoogilise praktika eeldusena
Inge Timoštšuk, MA, TLÜ kasvatusteaduste teaduskond, praktikakeskus,
TLÜ doktorant
14:40 – 15:00 Õenduse eriala üliõpilaste õppepraktika – hea
praktika näide Eestis
Ulvi Kõrgemaa, MA, Tallinna Tervishoiu Kõrgkool
15:00 – 15:20 Kommunikatsioon praktika hindamisel (IT ja
meditsiinisektori näiteil)
Meril Ümarik, TLÜ haridusuuringute instituut;
Sofia Joons, MA, TLÜ EHI doktorant;
Krista Loogma, PhD, TLÜ haridusuuringute instituut
15:20 – 15:40 Küsimused ja vastused
15:40 – 16:00 Kohvipaus
III OSA. Praktikas õppimise tõhustamine
Moderaator: Andres Pung, HTM, kutse- ja täiskasvanuhariduse osakonna
juhataja
16:00 – 16:20 Hea praktika praktilise õppe hindamisel Euroopas
Meril Ümarik, TLÜ haridusuuringute instituut
16:20 – 16:40 Partnerlus töökohal õppimisel – Euroopa kogemus
töökohal õppimise toetamisest
Pekka Kämäräinen, PhD, Bremeni Ülikool;
Olesja Bõkova, MA, TLÜ haridusuuringute instituut
16:40 – 17:00 Oskuste demonstratsioon
Marja Leena Stenström, PhD, Jyväskylä Ülikooli haridusuuringute
instituut;
Kati Lane, MA, Jyväskylä Ülikooli haridusuuringute instituut
17:00 – 17:20 Praktilise õppe arendamine. Plaanid
Kalle Toom, MA, HTM kutsehariduse talitus
17:20 – 17:40 Küsimused ja vastused. Konverentsi lõpetamine
korraldatavale II kutseõppe teaduskonverentsile, mis on jätkuks
eelmisel aastal toimunud I teaduskonverentsile. Sel aastal on konverents
pühendatud tööl õppimise ja praktika teemadele.
Praktika ja tööl õppimise osatähtsust kutseõppe kvaliteeditegurina on
raske üle hinnta. Meil on aga veel palju praktikaga seotud lahendamata
probleeme, nagu näiteks praktika väga ebaühtlane kvaliteet, koolide ja
praktikabaaside ebapiisav kommunikatsioon, teoreetilise ja praktilise õppe
ühtesulatamine õppijate pädevuste arengus, töökeskkonnas rakendatava
pedagoogilise lähenemise juhuslikkus, ühtsete tööl toimuva õppimise
hindamise kriteeriumide puudumine ja mitmed teised. Samas napib Eestis
uuringuid ja analüüse praktika ja töökohal õppimise kohta, kuigi see
valdkond on EL hariduspoliitika üks prioriteete ning nii tööl õppimise
laienemise kui ka õpipoisikoolituse programmide tõttu muutumas üha
tähtsamaks ka Eestis. Konverents ongi esimesi samme praktilise õppe alase
olukorra väljaselgitamisel Eestis, selle ülevaatlikumaks tegemisel ning
arenguvõimaluste otsimisel.
Konverentsi eesmärkideks on praktilise õppe seisukorra analüüs Eestis,
tutvustades praktika ja töökohal õppimisega seotud uuringu- ja
analüüsitulemusi; võimaluste otsimine praktilise õppe kvaliteedi
tõstmiseks ning teadmistevahetuse edendamine uurijate, praktikute ja
poliitikute vahel.
Konverentsi osavõtumaks on 350 krooni. Osavõtumaks sisaldab konverentsi
artiklite kogumikku ja kahte kohvipausi.
Registreerimine ja kava:
Telefonil 6 199 780 või
http://www.tlu.ee/hi
KONVERENTSI KAVA
10:00 – 11:00 Registreerimine ja hommikukohv
11:00 – 11:20 Avasõna
Mats Estonius, Tallinna Ülikooli prorektor teadusarendustöö alal
Erkki Piisang, Haridus- ja Teadusministeeriumi abiminister
I OSA. Praktilise õppe tähendus, olukord, probleemid
Moderaator: Heinart Puhkim, BLRT Grupp AS personalidirektor
11:20 – 11:40 Praktilises töös õppimine ja praktika
Krista Loogma, TLÜ haridusuuringute instituut, PhD
11:40 – 12:00 Praktika kutseõppe kvaliteedi seisukohast: peamised
teemad Riigikontrolli analüüsis
Kristjan Paas, MA
12:00 – 12:20 Tööl õppimine ja tööpraktika erinevad mudelid
Helle Noorväli, MA, Lääne-Virumaa Kutsekõrgkool, TLÜ doktorant
12:20 – 12:40 Ettevõtte praktikajuhendajate roll, pädevused ja
õppimine
Riin Hiieväli, TLÜ haridusuuringute instituut
Krista Loogma, PhD, TLÜ haridusuuringute instituut
12:40 – 13:00 Küsimused ja vastused
13:00 – 14:00 Lõunavaheaeg
II OSA. Praktikast praktilise õppe vallas: kogemusi erinevatelt aladelt
Moderaator: Kaie Saar, Eesti Energia AS järelkasvu programmi juht
14:00 – 14.20 Turismihariduse suundumused ja praktikakäsitlused
Heli Toomann, PhD, TÜ Pärnu Kolledž
14.20 – 14:40 Mida on õppida õpetajate praktikast: kutsealane
koostöövõrgustik pedagoogilise praktika eeldusena
Inge Timoštšuk, MA, TLÜ kasvatusteaduste teaduskond, praktikakeskus,
TLÜ doktorant
14:40 – 15:00 Õenduse eriala üliõpilaste õppepraktika – hea
praktika näide Eestis
Ulvi Kõrgemaa, MA, Tallinna Tervishoiu Kõrgkool
15:00 – 15:20 Kommunikatsioon praktika hindamisel (IT ja
meditsiinisektori näiteil)
Meril Ümarik, TLÜ haridusuuringute instituut;
Sofia Joons, MA, TLÜ EHI doktorant;
Krista Loogma, PhD, TLÜ haridusuuringute instituut
15:20 – 15:40 Küsimused ja vastused
15:40 – 16:00 Kohvipaus
III OSA. Praktikas õppimise tõhustamine
Moderaator: Andres Pung, HTM, kutse- ja täiskasvanuhariduse osakonna
juhataja
16:00 – 16:20 Hea praktika praktilise õppe hindamisel Euroopas
Meril Ümarik, TLÜ haridusuuringute instituut
16:20 – 16:40 Partnerlus töökohal õppimisel – Euroopa kogemus
töökohal õppimise toetamisest
Pekka Kämäräinen, PhD, Bremeni Ülikool;
Olesja Bõkova, MA, TLÜ haridusuuringute instituut
16:40 – 17:00 Oskuste demonstratsioon
Marja Leena Stenström, PhD, Jyväskylä Ülikooli haridusuuringute
instituut;
Kati Lane, MA, Jyväskylä Ülikooli haridusuuringute instituut
17:00 – 17:20 Praktilise õppe arendamine. Plaanid
Kalle Toom, MA, HTM kutsehariduse talitus
17:20 – 17:40 Küsimused ja vastused. Konverentsi lõpetamine