Teadus

Tallinna Ülikooli konverentsil küsitakse, kas me ikka oleme kõige targem rahvas ja mis on selle hind

Reedel, 30. oktoobril toimub Tallinna Ülikoolis hariduskonverents “Haridusmõte 2020”, kus otsitakse vastuseid küsimusele, miks on Eesti haridus mitmete rahvusvaheliste võrdluste põhjal maailma parimate hulgas. Kas meie haridusliku tubliduse allikaid tuleb otsida traditsioonist ja ajaloost või hoopis uuendusmeelsusest? 

õpilased

Tallinna Ülikooli teadlased tutvustavad konverentsil kahte raamatut, mis kaardistavad nii meie hariduse tänast olukorda kui ka pakuvad võrdlust riikidega, mida peetakse sarnaselt Eestiga maailma haridustippude hulka kuuluvateks. 

Tallinna Ülikooli kirjastuses äsja ilmunud raamatus “Haridusmõte”, mida konverentsil esitletakse, pakuvad ülikooli uurijad ja õppejõud välja oma vaate tänasele hariduselule ning mitmele Eesti ja üleilmse haridusdebati sõlmküsimusele. Raamatut tutvustab selle koostaja ja toimetaja professor Mati Heidmets.

Raamatut maailma viiest haridustipust, mis võrdleb Kanada, Eesti, Soome, Hongkongi ja Korea haridussüsteeme, tutvustab selle Eesti osa toimetaja professor Eve Eisenschmidt. Koos raamatu Eesti osa autoritega arutletakse, kas ja miks on Eesti tipus ning mis on meie hariduse võtmekvaliteedid.

Samuti võetakse konverentsil tähelepanu alla 2020. aasta kevadel ülikooli läbi viidud 6.–12. klasside õpilaste uuringu tulemused, eriti aga järeldused selle kohta, et märgataval osal meie õppuritest on probleeme vaimse tasakaalu ja tervisega. Küsitakse, kas see on tipus olemise hind?

Konverentsil toimub ka ümarlaud kevadel läbi viidud lasteaiaõpetajate uuringus osalenud lasteaedadele ning antakse üle Tallinna Ülikooli haridusuuenduslike algatuste tunnustus.

Konverentsi päevakavaga saab tutvuda Tallinna Ülikooli veebilehel ja konverentsi saab otseülekandena jälgida ülikooli Facebooki ja YouTube’i kanalites.