
Kutseõpinguid toetav õppe- ja töökeskkond
Haridusteaduste instituut
Tööturg vajab järjest rohkem pädevaid juhendajaid ja õpetajaid, kes oskavad kujundada teaduspõhist ja õppijat toetavat keskkonda. Olgu sinu eesmärgiks suunduda õpetajaks kutseõppeasutusse või toetada õppijaid praktikajuhendajana töökeskkonnas. See programm annab sulle kaasa oskused, kuidas arvestada õppijate erinevate vajadustega, kujundada tõhusaid õppeolukordi ning siduda õpet praktilise tööeluga.
-
Mikrokraadiprogrammi eesmärgiks on toetada pädevuste omandamist kutseõpinguid toetava õppe- ja töökeskkonna teaduspõhiseks kujundamiseks. Õppetöö toimub koos kutseõpetaja erialal õppijatega ning mikrokraadiprogrammi ained on hiljem soovi korral ülekantavad tasemeõppesse.
Keda ootame õppima?
Kõrgharidusega kutseõpetajad, kellel puudub kutsepedagoogiline ettevalmistus. Samuti on oodatud kõrgharidusega erialaspetsialistid, kes juhendavad töökohal õppijaid.
Kuidas õppetöö toimub?
Mikrokraadi õppekava on moodustatud kutseõpetaja magistritaseme õppeainetest ning õppetöö toimub koos eriala tudengitega sessioonõppes. Kontaktõpe (loengud, rühmaarutelud, praktilised tunnid) toimub õppesessiooni aegadel.
Iseseisev töö on kirjeldatud moodulipõhiselt. Mooduli läbinud sooritavad arvestuse või eksami ning saavad Tallinna Ülikooli mikrokraadi tunnistuse koos lisaga läbitud teemade kohta.
Mikrokraadiprogramm koosneb kahest moodulist, mis läbitakse ühe semestri jooksul (september-jaanuar):
- Kutsedidaktika, 6 EAP
- Tööturg ja töökohal õppimine, 6 EAP. Tutvu tunniplaaniga siin
Mikrokraadiprogrammi eesmärk ja õpiväljundid
Mikrokraadiprogrammi läbinud osaleja kujundab teaduspõhiselt kutseõpinguid toetava õppe- ja töökeskkonna.
Õpiväljundid
- analüüsib oma pädevusi teaduspõhise õpikeskkonna kujundamiseks, lähtudes kutseõpetaja kompetentsusnõuetest ja haridusteoreetilistest alustest;
- kavandab õppija kutseidentiteedi kujunemist toetava õpikeskkonna, tuginedes kutsedidaktika teoreetilistele ja kutsehariduse regulatiivsetele alustele;
- kujundab õppimist toetava turvalise õpikeskkonna, arvestades sihtrühma varasemaid õpikogemusi ja -vajadusi;
- analüüsib majanduse, tööturu ja hariduse vaheliste seoste makro- ja mikrotasandi probleeme ja neid mõjutavaid tegureid, tuginedes tööturu ja hariduse teemakohastelele allikatele;
- analüüsib tööl õppimist mõjutavaid tegureid, töölõppimise reguleerimist ja toetamist, luues seoseid töölõppimise teoreetiliste käsitluste, konteksti ja praktikatega.
Kandideerimine
Mikrokraadiprogrammi kandideerimiseks tuleb täita registreerimisvorm ning esitada e-maili teel järgmised dokumendid:
- CV
- Motivatsioonikiri
- Haridust tõendava dokumendi koopia
Dokumentide esitamise tähtaeg on 20. august 2025. Kõik dokumendid palume saata aadressile kristi.kivisild@tlu.ee.
Juhtivkoolitaja
Mikrokraadiprogrammi juhtivkoolitajaks ja eestvedajaks on Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi kutseõppedidaktika nooremlektor Reeli Liivik.
"Kutsehariduse ja kutseõpetajaharidusega olen olnud seotud kogu oma haridustee ja tööelu. Kutsehariduses omandasin asjaajamise-raamatupidamise eriala ning seejärel suundusin kutseõpetaja eriala diplomiõppesse ja pedagoogika (kutseõppedidaktika) magistriõppesse, et omandada põhjalikud teadmised ja oskused oma eriala õpetamiseks. Töötasin 13 aastat kutseõppeasutuses majanduse ja ettevõtluse õpetajana, mis lisas teoreetilistele teadmistele väärtuslikke kogemusi. Tallinna Ülikoolis alustasin tööd juba õpingute ajal, esmalt õppespetsialistina kutseõpetaja õppekavadele tunniplaane koostades ja üliõpilasi nõustades ning seejärel õppejõuna. Tänaseks olen õpetamisega tegelenud üle kahekümne aasta. Pean selles töös oluliseks head koostööd õppijatega, teaduspõhist lähenemist õpetamisele ning teooria seostamist praktikaga."
Õppeainete tutvustus
Kutsedidaktika (KAV7127.HR)
Eesmärk: kujundada arusaam kutsedidaktika olemusest ja kutseõpetaja pädevuste arengust õpikeskkonna teaduspõhiseks kujundamiseks kutseõppes.
Õppesisu: Kutseõpetaja pädevused õpikeskkonna kujundajana ja kutseõpetajate koostöö õpikeskkonna kujundamisel. Kutsehariduse filosoofilised, haridusteoreetilised ja regulatiivsed alused. Kutsedidaktika olemus ja lähtekohad. Toetava õpikeskkonna mudel kutseõppes. Kutseidentiteedi kujunemist toetav õpikeskkond ja õppe seostatus kutseõppes. Autentne õpikeskkond, realistlikud ja reaalsed õpitegevused ja kontekst, õppe- ja tööülesanded, töövahendid. Konstruktivistlik, refleksiivne, sotsiaalne ja kogemuslik õppimine kutseõppes. Õpikeskkonna kohandamine ja õppija toetamine lähtuvalt kutseõppe sihtrühmade õpikogemustest ja -vajadustest.
Tööturg ja töökohal õppimine (KAV7126.HR)
Eesmärk: kujundada terviklik arusaam majanduse, tööturu ja hariduse seostest, töölõppimise kontseptsioonidest, reguleerimisest ja juhendamisest ning valmisolek mõista ja analüüsida pädevuste pakkumise ja nõudmise probleeme. Õppesisu: Majanduse, tööturu ja hariduse seosed. Oskuste kujunemise elukestev süsteem. Pädevuste nõudmine ja pakkumine Eestis ja Euroopas. Muutused tööelus kui väljakutsed formaalharidusele ja elukestvale õppele. Töö kui õppimise keskkond ja töö õpipotentsiaal. Tööl õppimise kontseptsioonid, rakendatavad mudelid ja seda mõjutavad tegurid.
Töölõppimise võrgustikud ja praktikakogukonnad. Formaalhariduses ja tööl õppimise integreerimine. Õpipoisiõpe Eestis ja Euroopas. Meetodid tööl õppimise äratundmiseks ja toetamiseks. Töölõppimise head praktikad.
Toimumise ajakava
Sügissemester 2025
Kuupäev | Kellaaeg |
---|
Õppetöö graafik selgub juunikuus.
Võta ühendust!
Kristi Kivisild
Tallinna Ülikooli haridusinnovatsiooni keskuse koolitusjuht