Kõrgkooli õpingute katkestamisele suunatud uuringute eriväljaanne

Haridus on kasvavalt oluline nii inimeste elukaare kujundamisel kui teadmusühiskonnale tarvilike oskuste loomisel. Seetõttu pole üllatus, et haridusdebatid ja -reformid on kõikjal poliitiliste valikute keskmes. Hariduse ekspansioon on siiski toonud kaasa ka mitmeid väljakutseid, mida hiljutine kobarkriiside ajastu on pigem süvendanud. Nii näiteks tähendab massikõrghariduse ajastu seda, et riikide valitsustel on vaja leida mõistlik tasakaal avaliku- ja eraraha osakaalude osas kõrghariduskulutustes ja seda nõnda, et juurdepääs haridusele ei halveneks. Lisaks, tänaste õppurite õpirajad on märksa individuaalsemad, põimides tööd ja õppimist, mistõttu ei vasta sageli jäik kõrgharidussüsteem tänaste noorte vajadustele, tuues kaasa õpingute katkestamiste laviini (OECD hinnangul on keskmine katkestajate määr Euroopa riikides ligi 30%). Ses valguses on eriti haavatavad just nõrgema sotsiaalse taustaga õppurid. Ja olgugi et õpingute katkestamine võib olla ka loomulik etapp elukaare haridusvalikutes ning töötamine mingil määral ka õpinguid soosiv, siis andmed näitavad, et lõviosa õpingute katkestamisest on sunnitud ja seotud rahaliste raskustega, tööalaste kohustustega või madala õpimotivatsiooniga.
Sellest probleemide puntrast tõukuvalt oleme kokku panemas kõrgkooli õpingute katkestamisele suunatud uuringute eriväljaannet, mille tähtaeg on 30. juuni. Ootame teadusartikleid erinevatest distsipliinidest, mis õpingute katkestamise mitmetahulisust avavad ja sellega tegelemiseks suunatud poliitikaid analüüsivad.
Vaata täpsemalt siit: https://www.mdpi.com/journal/higheredu/special_issues/5H3BCVVKP6
Ajakirja külalistoimetajad Triin Lauri, Meril Ümarik ja Simona Ferraro on rõõmuga valmis lisaküsimustele vastama.