23. aprillil algab koolitus õppimisest ja õpetamisest võõrkeeles
15.04.2005 kell 15.00 - 15.00
Lisa kalendrisse
iCal calendar
Kuidas toetada muukeelsete üliõpilaste suhtluspädevuste arengut ja
eestikeelsest õppematerjalist arusaamist?
Kuidas korraldada tugiseminarides ja praktilistes tundides rühmatööd jm.
koostöist õpitegevust nii, et sellest tõuseks lisaväärtus ja rikastuks
iga üksikteadmine?
Õppekava on mõeldud nendele õppejõududele, kes viivad läbi loenguid
ning praktikume segarühmades, kus on nii eesti- kui ka venekeelseid
tudengeid. Peale selle oodatakse koolitusele neid, kes järgmisest
õppeaastast hakkavad läbi viima tugiseminare, kus toimub läbitud
materjali arutelu, vastatakse küsimustele ning seletatakse lahti
arusaamatuks jäänud materjal.
Teemad:
Mõtlemise ja õppimise mudel
kaasaegsed õpikäsitlused, täiskasvanud õppija vajadused
õppejõu roll iseseisvat mõtlemist soodustava keskkonna loomisel
õpiprotsessi 3 faasi (evokatsioon, tähenduse mõistmine, refleksioon) ja
nendele vastavate õpimeetodite valik
Meetodid üliõpilase mõtlemise, kõne ja keelest arusaamise
aktiviseerimiseks
õpimeetodid, mis võimaldavad väljendada erinevaid seisukohti ja
arvamuste paljusust
koostöö ja selle väärtustamine tähenduse loomisel
õppimine rühmas ja selle juhendamine; koostöise õppimise ja
vastastikuse õpetamise meetodid
suhtluspädevuste arendamine aktiviseerivate meetodite abil
meetodid, mis lihtsustavad muukeelsete üliõpilaste tööd eestikeelsete
õppematerjalidega
Erinevat tüüpi küsimused
õppija iseseisvat mõtlemist ergutavad küsimused
meetodeid eritasandiliste küsimuste kasutamiseks
Tugiseminaride planeerimine ja analüüs
seminari eesmärgistamine ja kavandamine: tegevused enne seminari, selle
ajal ja pärast seda
Kogemuslik õpe: lühiloengud, rühmatööd, arutelud, praktiline
harjutamine
Kursusel osalenutele väljastatakse Avatud Meele Instituudi tunnistus ja
akadeemiline õiend õppekava sisu kohta (Haridusministeeriumi koolitusluba
2870 HTM).
NB! Registreerimine kuni 20.04 aadressil dimur@tpu.ee (märkige ära oma
nimi, amet ning kontaktandmed). Koolitus on TLÜ õppejõududele tasuta!
eestikeelsest õppematerjalist arusaamist?
Kuidas korraldada tugiseminarides ja praktilistes tundides rühmatööd jm.
koostöist õpitegevust nii, et sellest tõuseks lisaväärtus ja rikastuks
iga üksikteadmine?
Õppekava on mõeldud nendele õppejõududele, kes viivad läbi loenguid
ning praktikume segarühmades, kus on nii eesti- kui ka venekeelseid
tudengeid. Peale selle oodatakse koolitusele neid, kes järgmisest
õppeaastast hakkavad läbi viima tugiseminare, kus toimub läbitud
materjali arutelu, vastatakse küsimustele ning seletatakse lahti
arusaamatuks jäänud materjal.
Teemad:
Mõtlemise ja õppimise mudel
kaasaegsed õpikäsitlused, täiskasvanud õppija vajadused
õppejõu roll iseseisvat mõtlemist soodustava keskkonna loomisel
õpiprotsessi 3 faasi (evokatsioon, tähenduse mõistmine, refleksioon) ja
nendele vastavate õpimeetodite valik
Meetodid üliõpilase mõtlemise, kõne ja keelest arusaamise
aktiviseerimiseks
õpimeetodid, mis võimaldavad väljendada erinevaid seisukohti ja
arvamuste paljusust
koostöö ja selle väärtustamine tähenduse loomisel
õppimine rühmas ja selle juhendamine; koostöise õppimise ja
vastastikuse õpetamise meetodid
suhtluspädevuste arendamine aktiviseerivate meetodite abil
meetodid, mis lihtsustavad muukeelsete üliõpilaste tööd eestikeelsete
õppematerjalidega
Erinevat tüüpi küsimused
õppija iseseisvat mõtlemist ergutavad küsimused
meetodeid eritasandiliste küsimuste kasutamiseks
Tugiseminaride planeerimine ja analüüs
seminari eesmärgistamine ja kavandamine: tegevused enne seminari, selle
ajal ja pärast seda
Kogemuslik õpe: lühiloengud, rühmatööd, arutelud, praktiline
harjutamine
Kursusel osalenutele väljastatakse Avatud Meele Instituudi tunnistus ja
akadeemiline õiend õppekava sisu kohta (Haridusministeeriumi koolitusluba
2870 HTM).
NB! Registreerimine kuni 20.04 aadressil dimur@tpu.ee (märkige ära oma
nimi, amet ning kontaktandmed). Koolitus on TLÜ õppejõududele tasuta!