53 kutseaasta läbinud õpetajat saavad kätte kutsetunnistused
21.10.2006 kell 15.00 - 15.00
Lisa kalendrisse
iCal calendar
Kutsestandardi järgi on õpetaja rahvusliku identiteedi kandja ja
ühiskonna vaimsuse kujundaja, kelle põhitegevused on õppeprotsessi
planeerimine ja juhtimine; õppija juhendamine, tema arengu ja
motivatsiooni toetamine; õppeprotsessi analüüsimine ja hindamine ning
tagasisiside andmine õppijale, tema vanematele/hooldajale; õppija
kaasamine õppesisu ja eesmärkide kavandamisse; õppija toetamine õpi- ja
sotsiaalsete oskuste omandamisel. Õpetaja valdab õppeainet ja oskab
valida sobiva tegutsemismudeli sõltuvalt õpigrupi tasemest ja
õpiolukorrast. Ta oskab toimida töökollektiivi ja töörühma liikmena
ja on suuteline osalema õppeasutuse arengu- ja õppekavade
väljatöötamises ning hariduselu edendamises nii õppeasutuses kui ka
väljaspool seda. Õpetaja oskab juhendada lastevanemaid ja teha nendega
koostööd, suunates neid lähtuvalt õppija vajadusest kasutama
tugisüsteeme ja spetsialistide abi. Ta järgib üldinimlikke eetilisi
põhimõtteid ja austab õppija individuaalsust ning inimväärikust.
Õpetajaks olemine eeldab vastutustunnet õppijate arengu ja õpikeskkonna
turvalisuse eest. Õpetaja vastutab oma tegevuse seaduslikkuse eest.
Õpetaja kutsetunnistused saavad kätte Tallinna Ülikooli juures õpetaja
kutseaasta läbinud koolieelse lasteasutuse õpetajad, klassiõpetajad,
aineõpetajad ja eripedagoogid.
Kutseaasta on nooremõpetajatele suunatud aastane täiendkoolitusprogramm,
mille eesmärgiks on toetada esimest aastat üldhariduskoolis, kutsekoolis
või lasteaias töötavate inimeste kohanemist oma ametiga. Programmi
rahastab Haridus- ja Teadusministeerium.
Kutseaasta koduleht
Lisainformatsioon:
Kaia Köster
Tallinna Ülikooli kutseaasta projektijuht
telefon: 619 9527, 56 602 003
e-post: kutseaasta@tlu.ee
Krista Männa
Tallinna Ülikooli pressiesindaja
telefon: 640 9119, 515 6364
e-post: krista.manna@tlu.ee
ühiskonna vaimsuse kujundaja, kelle põhitegevused on õppeprotsessi
planeerimine ja juhtimine; õppija juhendamine, tema arengu ja
motivatsiooni toetamine; õppeprotsessi analüüsimine ja hindamine ning
tagasisiside andmine õppijale, tema vanematele/hooldajale; õppija
kaasamine õppesisu ja eesmärkide kavandamisse; õppija toetamine õpi- ja
sotsiaalsete oskuste omandamisel. Õpetaja valdab õppeainet ja oskab
valida sobiva tegutsemismudeli sõltuvalt õpigrupi tasemest ja
õpiolukorrast. Ta oskab toimida töökollektiivi ja töörühma liikmena
ja on suuteline osalema õppeasutuse arengu- ja õppekavade
väljatöötamises ning hariduselu edendamises nii õppeasutuses kui ka
väljaspool seda. Õpetaja oskab juhendada lastevanemaid ja teha nendega
koostööd, suunates neid lähtuvalt õppija vajadusest kasutama
tugisüsteeme ja spetsialistide abi. Ta järgib üldinimlikke eetilisi
põhimõtteid ja austab õppija individuaalsust ning inimväärikust.
Õpetajaks olemine eeldab vastutustunnet õppijate arengu ja õpikeskkonna
turvalisuse eest. Õpetaja vastutab oma tegevuse seaduslikkuse eest.
Õpetaja kutsetunnistused saavad kätte Tallinna Ülikooli juures õpetaja
kutseaasta läbinud koolieelse lasteasutuse õpetajad, klassiõpetajad,
aineõpetajad ja eripedagoogid.
Kutseaasta on nooremõpetajatele suunatud aastane täiendkoolitusprogramm,
mille eesmärgiks on toetada esimest aastat üldhariduskoolis, kutsekoolis
või lasteaias töötavate inimeste kohanemist oma ametiga. Programmi
rahastab Haridus- ja Teadusministeerium.
Kutseaasta koduleht
Lisainformatsioon:
Kaia Köster
Tallinna Ülikooli kutseaasta projektijuht
telefon: 619 9527, 56 602 003
e-post: kutseaasta@tlu.ee
Krista Männa
Tallinna Ülikooli pressiesindaja
telefon: 640 9119, 515 6364
e-post: krista.manna@tlu.ee