Alustavate õpetajate mõttetalgud Tallinna Ülikoolis: Draama(d) koolis
Lisa kalendrisse
iCal calendarReedel, 9. jaanuaril peetakse Tallinna Ülikoolis alustavate õpetajate mõttetalguid, kus keskseks teemaks on draamad koolis. Peaettekannetega esinevad psühhodraama lavastaja ja Eesti Luguteatri näitleja Triinu Siiner ning Tartu Spontaansusteatri lavastaja Endel Hango.
Draamad koolis on vältimatud - ikka teeb keegi kellegile etteheiteid, süüdistab või tekitab tühjast tüli. Ette tuleb ka ootamatuid sündmusi ning keerulisi elamusi.
"Draama" tuleb kreeka keelest ja tähendab "tegevust". Tähendusliku õppimise eelduseks on tegutsemine ning mängul ja draamal suur potentsiaal oskuste ja teadmiste omadamisel. Draamaõpetuse seisukohalt tähendab õppimine alati koosõppimist. Draama meetodina võimaldab õppimisel lisaks siin ja praegu aktiivsele tegutsemisel kaasata ka kujutlusvõimet, liikuda ajas, kaasata tundeid ning kasutada kõiki meeli, õppida enda ja teiste kohta loomulikul viisil.
Nii nagu eelnevatel kordadel, ootame osalema kõiki noori õpetajaid, kel tööstaaži kuni 5 aastat. Sündmus on osalejatele tasuta ning osalemise kohta väljastatakse TLÜ tõend.
Osalejate registreerimine kuni 07.01.2015 e-posti aadressil sirje.ideon@tlu.ee
Soovitavalt andke ka registreerimisel teada, millistes töötubades soovite osaleda. Püüame võimalusel neid soove arvestada.
9.30-10.00 Registreerimine
10.00 Avamine ja tervitus (Astra õppehoone, ruum A242)
10.15-11.00 Avaettekanne "Kohtumise jõud. Mis juhtub siis, kui tuua elu klassiruumi?“ - Triinu Siiner, MA, koolitaja, psühhodraama lavastaja ja Eesti Luguteatri näitleja
11.15-12.45 TÖÖTOAD
Töötuba I: "Mängiv noor on õppiv noor“ - Mirja Meriste ja Mihkel Kangur (Mare maja, M226)
12.45- 13.30 LÕUNAPAUS
13.30-15.00 TÖÖTOAD
Töötuba I: "Mängiv noor on õppiv noor“ - Mirja Meriste ja Mihkel Kangur (Mare maja, M226)
15.15-16.00 Päeva lõpetav ettekanne "Spontaanne draama“ - Endel Hango, koolitaja, konsultant, Tartu Spontaansusteatri lavastaja (Astra õppehoone, ruum A242)
Töötubade tutvustused:
Töötuba I: Mirja Meriste ja Mihkel Kangur "Mängiv noor on õppiv noor“ (Mare maja, M 226)
Töötoas "Mängiv noor on õppiv noor” kasutatakse koolitundideks kohandatud tehnikaid teatrimaailmast. Teatrimängud on mõeldud inimeste koostöö, julguse, eneseväljendusoskuse ja loomingulisuse suurendamiseks ning on Eestis veel suuresti avastamata ressurss õpetajatele. Teatrimaailmas õpitud meetodid muudavad koolitunnid kaasavaks, soodustavad koostööd ja teevad seda mängulisuse kaudu.
Mihkel ja Mirja on nii põhikooli õpetajad kui ka näitlejad Ruutu10 kollektiivis. Ühel hetkel tekkis neil mõte: “me oleme prooviruumis improviseerides omandanud palju oskusi, mida inimesed üksteiselt tänapäeval nõuavad. Miks me ei võiks oma lapsi samamoodi õpetada, nagu me ise õpime?” Olles teatritehnikaid klassiruumis ise katsetanud, tekkis soov neid ka teiste õpetajatega jagada.
Töötuba II: Terje Kaldur "Kehateadlikkus ja liikumine empaatilise suhtlemise toetajana“ (Mare maja, M 224)
Sageli jääb kehateadlikkus ja liikumine suhtlemise ja suhtlemisoskuste käsitlemisel koolis tahaplaanile. See on innustanud mind uurima ja rakendama tantsu- ja liikumisteraapia võimalusi empaatilise suhtlemise toetamiseks.Töötuba põhineb praktilisele kogemusele koolis, keskendudes ruumiteadlikkusele ja turvalise suhtlusruumi loomisele, enesekontrollile ja emotsioonidega toimetulekule, empaatiale ja koostöö arendamisele.
Terje on loovterapeut, tantsu ja liikumisterapeut ning koolipsühholoog. Eesti Loovteraapiate Ühingu juhatuse liige ja Tallinna Ülikooli lepinguline õppejõud.
Töötuba III: Kaia Köster ja Ruslan Lainola "Ma tulen, ma olen, ma lähen“ (Mare maja, M 227)
Meie igapäevased draamad on ülesehitatud Aristotelese arusaamale algusest, konfliktist ja lõpust.
On kolm elulist küsimust: Kust ma tulen? Kus ma olen? Kuhu ma lähen? Me jätame nendele küsimustele vastamata, sest ei ole ju midagi loomulikumat kui lihtsalt tulla, olla ja minna. Me tuleme erinevatest kohtadest ja kohtume klassiruumis. Erinevad tunded, erinevad mõtted ja erinevad kogemused SIIN ja PRAEGU. Kuidas märgata teineteist, muutuda oluliseks iseenda ja kaaslase jaoks, olla tunnustatud just sellisena nagu ma olen?
Töötoas vaatame draama ülesandeid ja meetodeid õppimise toetamiseks, võimalusi tulemiseks-häälestumiseks-soojenemiseks, olemiseks-kogemiseks ja minemiseks-refleksiooniks-kaasavõtmiseks.
Kaia on täiskasvanute koolitaja, TÜ doktorant, Ruslan eripedagoog ja draamaõpetaja.