Edulugu

Aasta parim eestikeelne kõrgkooliõpik on „Kuidas mõista andmestunud maailma? Metodoloogiline teejuht“

2020. aastal ilmunud eestikeelsetest kõrgkooliõpikutest valiti parimaks „Kuidas mõista andmestunud maailma? Metodoloogiline teejuht“, mille on koostanud ja toimetanud Anu Masso, Katrin Tiidenberg ja Andra Siibak.

Kuidas mõista andmestunud maailma? Metodoloogiline teejuht

Kogumikust „Kuidas mõista andmestunud maailma? Metodoloogiline teejuht“ leiavad kasulikku lugemist kõik, kes soovivad andmestumisega kaasnevaid protsesse paremini mõista  – nii analüütikud, eksperdid ja otsustajad, andmetega tööd alustavad üliõpilased kui ka juba kogenud eksperdid. Andmestuvat maailma aitavad raamatus mõtestada 38 eri distsipliinide esindajat, eksperti, õppejõudu ja praktikut ülikoolidest ning mitmest teadus- ja arendusasutustest ja eraettevõtetest.

BFM-i osaluskultuuri professor Katrin Tiidenberg oli uudist kuuldes väga õnnelik: "See raamat oli aate-, ja armastuseprojekt, aga olgem ausad, ka väga väga töömahukas projekt. Tegelesime sellega pinevalt üle kahe aasta. See on 800 lk, 25 peatükki, 38 autorit. On hea meel, kui see asja ette läheb, kolleegidelt ja erinevatelt lugejatelt on seni huvi ja tagasiside olnud väga hea." Nüüd on kogumik pälvinud ka ametliku tunnustuse ning Tiidenberg toob välja nende jaoks olulise aspekti, et tegu on Keeleteo konkursiga: "Nägime kogu autoritekollektiiviga omajagu vaeva just terminoloogiaarenduse ja ühtlustamisega. Raamatus on ka päris põhjalik terminoloogialeksikon ja meil on hea meel, et raamatut märgatakse lisaks sisulisele või erialale kontekstile ka keelearenduslikus kontekstis."

Algselt plaanis Katrin Tiidenberg koos Andra Siibakiga üht raamatut ja Anu Masso teist raamatut, aga mõlemad olid suunatud meetoditele - just sellistele, mis sobivad digitaalse, võrgustunud, tehnoloogiliselt vahendatud maailma uurimiseks ja uute tehnoloogiliste võimaluste ärakasutamisele uurimistöös. "Kui me teineteise projektidest teada saime, tundus kõigile mõistlik jõud ühendada. Impulss oli kõigil meil ühine, iseenda ja kolleegide õpetamise ja juhendamiskogemuse põhjal tundus, et eestikeelse materjali järgi on lausa karjuv vajadus," lisab Tiidenberg. 

Parima kõrgkooliõpiku konkurssi korraldatakse alates 2010. aastast Haridus- ja Teadusministeeriumi eestvedamisel. Konkursile võib esitada ka kõrgkooliõpikuid, mis pole välja antud riikliku programmi raames, kuid on pälvinud akadeemilise kogukonna tähelepanu.

Loe lisaks siit