Tallinna Ülikooli arengukava

I Sissejuhatus

Haridusteaduste instituut on haridusteaduste alase kompetentsi kandja ja haridusuuenduste eestvedaja Tallinna Ülikoolis ja Eestis tervikuna. Panustame ühiskonda õpetajate ettevalmistamise, nende professionaalse arengu toetamise ning haridusvaldkonna uurimise ja arendamise kaudu. Lähtudes õppijakesksusest kõikides hariduse liikides ja tasemetel, toetame interdistsiplinaarset jätkusuutlikku lähenemist, mis põhineb teadusuuringutel, arendustegevusel ja koostööl nii ülikoolisiseste kui -väliste partneritega. Toetame ja aitame ellu viia riiklikke haridusstrateegilisi eesmärke õpetajate kvaliteetse ettevalmistuse, järelkasvu, paindlike õpivõimaluste, mitteformaal- ja formaalõppe lõimimise ja haridusasutuste eestikeelsele õppele ülemineku osas. HTI on eestvedaja ülikooli haridusuuenduse fookusvaldkonnas, integreerides elukestvat õpet formaalses, mitteformaalses ja informaalses hariduses. Tugevdame seost haridusuuringute ja -praktika vahel, et rakendada haridusuuendusi tõhusamalt ja ulatuslikumalt. 

HTI panustab ühiskonda tagades õpetajate järelkasvu kõikidel haridustasemetel, toetades paindlikke õpiteid läbi elukestva õppe ja toimetulekut mitmekultuurilises koolikeskkonnas. Toetame õpetajaid ja haridusjuhte uute õpetamis- ja õppimispraktikate kasutamisel ning haridusvaldkonna innovatsiooniprotsesside ja institutsionaalsete muutuste eestvedamisel. Peame oluliseks õppijate mitmekesisuse märkamist ja arvestamist ning edendame sellele vastavat õpetamismetoodikat ja tugitegevusi kaasava hariduse valdkonnas. Juhime tõenduspõhist lähenemist ja digitaalsete uuenduste kriitilist seiret hariduses, aidates kaasa õpetajate ja õppijate digipädevuste tõusule. Panustame koostöise koolikultuuri kujunemisse õppijast lähtuvate tõenduspõhiste uuenduste loomisel.

II Seos ülikooli strateegiliste eesmärkidega

Instituut lähtub oma arengu ja tegevuste kavandamisel ülikooli strateegilistest eesmärkidest panustades eeskätt haridusuuenduse fookusvaldkonda. Instituudi strateegiliseks suunaks eelmisel perioodil oli personaliseeritud õppe rakendamise toetamine. Käesoleva arengukava eesmärkide kavandamisel on lähtutud eelmise perioodi tegevuse kokkuvõttest, personaliseeritud õppe kontseptsioonist ning kavandatud on ülikooli eesmärkide saavutamiseks instituudi alaeesmärgid ja rakendusplaan alljärgnevalt.

Ülikooli strateegiline eesmärk: kõrgetasemeline teadus- ja loometöö Eesti heaks 

Instituudi eesmärk: akadeemiliste töötajate kõrgetasemeline teadustegevus ning haridusuuenduse valdkonna teadmussiire toetab õppijast lähtuvate ja paindlike õpiteede loomist ja üleminekut eestikeelsele õppele ning formaal- ja mitteformaalõppe lõimimist.

  • Uuringud õppija vajadustest lähtuva õppe ja paindlike õpiteede arendamiseks lõimides formaal- kui ka mitteformaalharidust erinevates õpikeskkondades on läbi viidud kaasates partnereid avalikust ja /või erasektorist. 
  • Haridusuuringud on praktiliste lahendustega lõimitud ning toetavad tõenduspõhiseid otsuseid õppija vajadustest lähtuva õppe ja paindlike õpiteede kohta. 
  • Uurimisrühmade uurimistulemuste publitseerimine on kaasa aidanud instituudi teadlaste rahvusvahelisele mõjukusele ja eestikeelsele valdkondlikule teadusloomele.

Ülikooli strateegiline eesmärk: Elumuutev õppimiskogemus ja tulevikuvajadustele vastav õpe 

Instituudi eesmärk: paindlikud õpiteed tagavad õpetajate ja teiste haridusvaldkonna töötajate ettevalmistuse ja järelkasvu. 

  • Õppijatele on loodud paindlikud õppimisvõimalused, mis lõimivad formaal- ja mitteformaalõppe kogemust, sh töökohapõhist õpet.
  • Õppeprotsess on õppijat võimestav ja õpikeskkond toetab õppijate üld- ja tulevikuoskuste kujunemist ning  heaolu.
  • Ülikooli õpetajaharidus on hinnatud tagades õpetajate järelkasvu ja ülemineku eestikeelsele õppele. 

Ülikooli strateegiline eesmärk: Tark ja väärtustatud organisatsioon 

Instituudi eesmärk: koostöine õpi-ja töökeskkond tagab töötajate järelkasvu ja professionaalse arengu

  • Instituudi töökeskkond on atraktiivne, kus töötajad tunnevad end väärtustatuna.
  • Alustavate töötajate professionaalset arengut ja karjääri kujunemist toetab mentorluse süsteem. 
  • Instituudi õppejõudude professionaalne areng on toetatud läbi koosõppimise ja koosõpetamise võimaluste ning juhtimisülesannetega töötajatel on oskused võimestavaks eestvedamiseks.