Seminar

Haridusteaduste instituudi MATIK teadusseminar

Haridusteaduste instituut

26.10.2021 kell 16.30 - 18.30

Lisa kalendrisse

iCal calendar

Ootame teid haridusteaduste instituudi põnevale teadusseminarile "Tehnoloogiate klassidesse integreerimise võimalused, mis kasutavad MATIK-õppe lähenemisviisi", kus külalisesinejad Austriast tutvustavad erinevaid võimalusi MATIK-õppe klassiruumi praktikatesse lõimimiseks.

MATIK seminar

Osalemine

Eelregistreerumine ja seminari ZOOM

Järgides kõiki ohutusnõudeid, ootame inimesi vähesel määral ka EDUSPACE'i laborisse. Anna sellest soovist teada Merle Pajusele (merle.pajus@tlu.ee).

Teema

Tehnoloogiad on muutumas hariduse lahutamatuks osaks, seda eriti COVID-19 epideemiast tulenevate väljakutsete tõttu. Tehnoloogiate integreerimine MATIK (matemaatika, teadus, inseneeria ja kunst) raamistiku kaudu on praeguses olukorras paljulubav lähenemisviis. Linzi MATIK-hariduskeskuses arendame koos mitmete kolleegide ja doktorantidega huvitavaid haridusmeetodeid, et integreerida MATIK-raamistiku kaudu haridusse tehnoloogiat, mänge ja uudseid pedagoogilisi lähenemisviise.

Seminaril kirjeldame lähemalt klassiruumidesse MATIK haridusmeetodite abil tehnoloogiate integreerimise võimalusi ja toome näiteid oma kogemustest Linzis. Need näited hõlmavad liitreaalsust, 3D-printimist, masinõpet ja mobiilseid katsetusi, õpilaste matemaatiliste oskuste arendamist robootika, mängude ning digitaalse ja füüsilise maailma ühendamise kaudu ning suurandmete kasutamise võimalusi loominguliste mõtlemisprotsesside avastamisel ja arendamisel. Järgneval arutelul ja minitöötoas on võimalik mõnda neist lähenemisviisidest proovida.

Esinejad

 

(BA, BA, MS, MA, MPhil, PhD)
LINZ HARIDUSTEADUSTE INSTITUUT, MATIK-HARIDUSKESKUS
JOHANNES KEPLERI ÜLIKOOL, LINZ, AUSTRIA

Pärast matemaatika ja füüsika kraadi omandamist Ungaris alustas Zsolt Cincinnati ülikoolis rakendusmatemaatika aspirantuuri. Cincinnatis matemaatikat õpetades hakkas ta huvi tundma matemaatika õpetamise ja õppimise küsimuste vastu. Eelkõige keskendus ta matemaatika bakalaureuseõppe tehnoloogia kasutamisega seotud probleemide uurimisele. Hiljem on ta nii Michigani kui ka Cambridge'i ülikoolis töötanud mitmete uurimisprojektidega, kus uuriti tehnoloogia ja matemaatika õpetamist erinevates klassiruumides. Lisaks on Zsolt andnud suure panuse GeoGebra kogukonna arendamisse ning osalenud GeoGebra ja sellega seotud tehnoloogiate uurimisprojektide väljatöötamises kogu maailmas. Praegu on Zsolt Johannes Kepleri ülikooli Linzi haridusteaduste instituudi MATIK haridusuuringute meetodite korraline professor. Johannes Kepleri Ülikoolis töötab ta arvukate globaalsete teadusprojektidega, mis on seotud tehnoloogiate integreerimisega koolidesse, Johannes Kepleri Ülikooli MATIK-hariduse doktoriprogrammi juhtimisega, haridusuuringute meetodite ülemaailmse õpetamisega ning uurimisprojektide koordineerimisega GeoGebra Rahvusvahelises Instituudis.

 

DI (FH)
LINZI HARIDUSTEADUSTE INSTITUUT, MATIK-HARIDUSKESKUS
JOHANNES KEPLERI ÜLIKOOL, LINZ, AUSTRIA

Tal pole mitte üksnes palju kogemusi 3D-printimise, printerite ehitamise ja hooldamise valdkonnas, vaid ta tunneb ka 3D-printimise õpetamist õpetajatele, õpilastele ja kõigile, kes on huvitatud 3D-printimisest. Eva hakkas selle uudse tehnoloogiaga professionaalselt töötama 2013. aastal, omandades laia ülevaate sellest tehnoloogiast ning kasutades sideainejoa ja stereolitograafia tehnoloogiaid. Hiljem töötas ta 3D-printimise eksperdina idufirmas, mis töötas välja hajutatud 3D-printimistellimuste platvormi, omandades veelgi enam kogemusi muudes trükitehnoloogiates, näiteks Lasersintering, Lasermelting. Selle aja jooksul suhtles ta paljude 3D-disaineritega üle kogu maailma ja märkas lõhet kogenud töötajate, kes mõistavad tehnoloogia tugevusi ja nõrkusi, ning nende vahel, kes ei suuda virtuaalset ja füüsilist maailma omavahel ühendada. Lisaks juhendas ta õpetajaid kasutama 3D-printimist klassiruumides, mistõttu hakkas ta uurima, kuidas saaks õpetajaid selle tehnoloogia õppimisel, kasutamisel ja õpetamisel rohkem toetada. Nüüd teeb ta doktorikraadi, uurides aspekte, mis võivad MATIK-hariduse õpetajaid toetada selle tehnoloogia õppimisel ja kasutamisel.