
Ainedidaktilised võimalused õpitahet ja õpirõõmu toetava õpikeskkonna kujundamiseks
Haridusteaduste instituut
-
Koolitus keskendub õpetaja ainealaste pedagoogiliste teadmiste ja oskuste arendamisele, mis on vajalikud tähenduslikku õppimist ja enesejuhtimist toetava õpikeskkonna kujundamiseks. Tegeleme tõhusate lahenduste leidmisele konkreetsetes ainetundide raames.
Registreerumine
Koolitusele saab registreerida alates 26. juulist. Osalema ootame minimaalselt 2-liikmelisi ja maksimaalselt 8-liikmelisi koolimeeskondi, mis koosnevad matemaatika, eesti keele, võõrkeelte, ajaloo, loodusainete aineõpetajatest ja klassiõpetajatest.
Registreerumiseks palume koolijuhil saata e-kirjana kirjalik kinnitus koolimeeskonna liikmete osalemisest ühes osalejate nimede, ametinimetuse ja e-postiaadressitega andrea.annus@tlu.ee.
PS. Samuti on võimalik osalejal registreerida meeskond, saates e-kirja andrea.annus@tlu.ee ja lisades vabas vormis digiallkirjastatud avalduse koolijuhilt, mis kinnitab koolimeeskonna osavõtu koolitusprogrammist.
Kellele?
Aineõpetajaid (matemaatika, eesti keel, võõrkeeled, ajalugu, loodusained) ja klassiõpetajaid.
Koolituspäevad:
24.-26. oktoober, 4.-6. jaanuar, 27.-28. veebruar, kohtumine märtsis ja kaks koolituspäeva mais 2023 täpsustamisel.
Kuidas?
Õppes kasutatakse õppimist ja aktiivset kaasatust toetavaid õppemeetodeid, videoanalüüse, paaris-ja rühmatöid, personaalset nõustamist ja tagasisidet, lisaks on oluline roll õpetaja enda töö uurimisel ja analüüsimisel ning rakendatud muudatuste tõenduspõhisel hindamisel. Seega toetatakse koolituse käigus lisaks õpetaja refleksioonioskustele ka õpetaja uurimisalast pädevust.
Õppesessioonid ülikoolis toimuvad üle kuu ning ülikooli sessioonide vahel toimub õpitu iseseisev rakendamine, koolipõhiste õpikogukondade kohtumised: iseseisev töö õpitu rakendamisel, tundide vaatlused, videote filmimised, andmete kogumine, analüüs. Ülikoolis toimuvate õppesessioonide vahel toimub lisaks üks nõustamissessioon/seminar koolimeeskonnale koolitajatega, kasutades suunatud refleksiooni.
Koolituse eesmärk ja õpiväljundid
Koolituse eesmärk on oetada õpetaja hoiakute, teadmiste ja oskuste arengut õpilase autonoomse motivatsiooni ja heaolu toetava keskkonna loomisel aineõpetusse integreeritult ning kujundada pädevused enda õpetamistegevuse ja õpilaste õpitegevuse analüüsiks ning sellele tuginevalt tõenduspõhiste muudatuste planeerimiseks aineõpetuses nii klassiruumi kui kooli tasandil.
Koolituse tulemusel õppija:
- Eristab ja analüüsib kvaliteetset ja mittekvaliteetset motivatsiooni, teab miks autonoomne motivatsioon on tõhusam ning kuidas see on seotud nii õppija kui õpetaja heaolutundega;
- Eristab ja analüüsib motiveerivate ja demotiveerivate õpetamispraktikate aspekte ja dünaamikat õppija vaatepunktist, arvestades konteksti ning võimalikke ohukohti;
- Reflekteerib enda tegevusi õpetajana õppijate autonoomse motivatsiooni toetamisel, kasutades refleksioonimudeleid ja analüüsides nende edasise rakendamise võimalusi;
- Kavandab ja demonstreerib ainepõhiseid õppetegevusi, mis arvestavad psühholoogiliste baasvajadustega ning põhjendab valitud strateegiaid teooriapõhiselt ning õppijast lähtuvalt;
- Kogub andmeid ja monitoorib enda õpetamistegevuse mõju õppijate psühholoogiliste baasvajaduste rahuldatusele. Õpetaja kui uurija mõtteviis ja tööriistad.
Oskab märgata ja tagasisidestada kolleegi tundi, lähtudes psühholoogiliste baasvajaduste toetamisest.
Koolitus viiakse läbi Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondi toel.
Sarnased koolitused
Õpetaja võimalused toetada õpilaste, õpetajate ja lastevanemate juurdekasvuuskumuse kujunemist
Haridusteaduste instituut
Õppeprotsessi käigus saadud tagasiside, õppimisele antava kiituse ja kriitika alusel, kujunevad lastel uskumused enda võimekuse kohta, mis mõjutavad oluliselt nende soovi pingutada ja tulemuslikkust.