Pilt

Maht Kontaktõpe 70 tundi, iseseisev õpe 86 tundi

Koolituse hind Koolitus on sihtgrupile tasuta. Koolitus viiakse läbi Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondi toel

Koolituse lõpetamisel väljastatav dokument TLÜ tunnistus

Koolitajad Kadi Georg, Triin Ulla, Kati Aus, Merilin Aruvee, Kadri Mettis, Heddi Reinsalu, Helen Arov jt

Koolitusjuht

Ainedidaktilised võimalused õpitahet ja õpirõõmu toetava õpikeskkonna kujundamiseks

Haridusteaduste instituut

-

Maht Kontaktõpe 70 tundi, iseseisev õpe 86 tundi

Koolituse hind Koolitus on sihtgrupile tasuta. Koolitus viiakse läbi Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondi toel

Koolituse lõpetamisel väljastatav dokument TLÜ tunnistus

Koolitajad Kadi Georg, Triin Ulla, Kati Aus, Merilin Aruvee, Kadri Mettis, Heddi Reinsalu, Helen Arov jt

Koolitusjuht

Koolitus keskendub õpetaja ainealaste pedagoogiliste teadmiste ja oskuste arendamisele, mis on vajalikud tähenduslikku õppimist ja enesejuhtimist toetava õpikeskkonna kujundamiseks. Tegeleme tõhusate lahenduste leidmisele konkreetsetes ainetundide raames.
 

Registreerumine

Koolitusele saab registreerida alates 26. juulist. Osalema ootame minimaalselt 2-liikmelisi ja maksimaalselt 8-liikmelisi koolimeeskondi, mis koosnevad matemaatika, eesti keele, võõrkeelte, ajaloo, loodusainete aineõpetajatest ja klassiõpetajatest.

Registreerumiseks palume koolijuhil saata e-kirjana kirjalik kinnitus koolimeeskonna liikmete osalemisest ühes osalejate nimede, ametinimetuse ja e-postiaadressitega andrea.annus@tlu.ee

PS. Samuti on võimalik osalejal registreerida meeskond, saates e-kirja andrea.annus@tlu.ee ja lisades vabas vormis digiallkirjastatud avalduse koolijuhilt, mis kinnitab koolimeeskonna osavõtu koolitusprogrammist.

Kellele?

Aineõpetajaid (matemaatika, eesti keel, võõrkeeled, ajalugu, loodusained) ja klassiõpetajaid.

Koolituspäevad:

24.-26. oktoober, 4.-6. jaanuar, 27.-28. veebruar, kohtumine märtsis ja kaks koolituspäeva mais 2023 täpsustamisel.

Kuidas?

Õppes kasutatakse õppimist ja aktiivset kaasatust toetavaid õppemeetodeid, videoanalüüse, paaris-ja rühmatöid, personaalset nõustamist ja tagasisidet, lisaks on oluline roll õpetaja enda töö uurimisel ja analüüsimisel ning rakendatud muudatuste tõenduspõhisel hindamisel. Seega toetatakse koolituse käigus lisaks õpetaja refleksioonioskustele ka õpetaja uurimisalast pädevust.

Õppesessioonid ülikoolis toimuvad üle kuu ning ülikooli sessioonide vahel toimub õpitu iseseisev rakendamine,  koolipõhiste õpikogukondade  kohtumised: iseseisev töö õpitu rakendamisel, tundide vaatlused, videote filmimised, andmete kogumine, analüüs. Ülikoolis toimuvate õppesessioonide vahel  toimub lisaks üks nõustamissessioon/seminar koolimeeskonnale koolitajatega, kasutades suunatud refleksiooni.

Koolituse eesmärk ja õpiväljundid

Koolituse eesmärk on oetada õpetaja hoiakute, teadmiste ja oskuste arengut õpilase autonoomse motivatsiooni ja heaolu toetava keskkonna loomisel aineõpetusse integreeritult ning kujundada pädevused enda õpetamistegevuse ja õpilaste õpitegevuse analüüsiks ning sellele tuginevalt tõenduspõhiste muudatuste planeerimiseks aineõpetuses nii klassiruumi kui kooli tasandil. 

Koolituse tulemusel õppija:

  • Eristab ja analüüsib kvaliteetset ja mittekvaliteetset motivatsiooni, teab  miks autonoomne motivatsioon on tõhusam ning kuidas see on seotud nii õppija kui õpetaja heaolutundega;
  • Eristab ja analüüsib motiveerivate ja demotiveerivate õpetamispraktikate aspekte ja dünaamikat õppija vaatepunktist, arvestades konteksti ning võimalikke ohukohti;
  • Reflekteerib enda tegevusi õpetajana õppijate autonoomse motivatsiooni toetamisel, kasutades refleksioonimudeleid ja analüüsides nende edasise rakendamise võimalusi;
  • Kavandab ja demonstreerib  ainepõhiseid õppetegevusi, mis arvestavad psühholoogiliste baasvajadustega ning põhjendab valitud strateegiaid teooriapõhiselt ning õppijast lähtuvalt;
  • Kogub andmeid ja monitoorib enda õpetamistegevuse mõju õppijate psühholoogiliste baasvajaduste rahuldatusele. Õpetaja kui uurija mõtteviis ja tööriistad.
    Oskab märgata ja tagasisidestada kolleegi tundi, lähtudes psühholoogiliste baasvajaduste toetamisest.

 

Koolitus viiakse läbi Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondi toel.

ESF logo

 

Küsi lisa  Ole kursis haridusuuenduse uudistega

Sarnased koolitused