
Ajarännak kui õppemeetod ajaloo teemade lõimimiseks
Haridusteaduste instituut
koolitus aitab osalejal kavandada ajarännakut kui õppemeetodit, luues võimalusi õppekavas õppeainete lõimimiseks ajaloo teemadega.
Loe koolitusega seotud artiklit siit
Kellele?
Üliõpilased, kõigi ainete õpetajad, klassiõpetajad, muuseumipedagoogid, kes on huvitatud ajaloo teemade lõimimist oma õppetöös.
Kuidas?
- Loeng, meetodi tutvustus, ajastu ülevaade;
- Rühmatöö (praktilised ülesanded meetodi tutvustuse juures; stsenaariumi kirjutamine, tagasisidestav analüüs);
- Iseseisev töö: töö allikatega (endale identiteedi loomine), sh ajastukohase riietuse otsimine;
- Praktiline osalus.
Teemad
- Ajarännaku meetodi tutvustus (teooria ja praktilised ülesanded);
- Näidisajarännaku tutvustamine – Niguliste kool 1517 (hea näide ajarännakust);
- 1991. aasta Eestis: poliitiline olustik, kultuur, haridus, olme, mood. TLÜ õppejõud;
- Stsenaariumi kirjutamine Eesti Vabariigi iseseisvuse taastamise perioodiks ehk ajarännakuks aastasse 1991;
- Stsenaariumi läbimäng Tallinna teletornis;
- Tagasiside ajarännakule ja koolitusele, refleksioon.
Küsi lisa Ole kursis koolitusuudistega