
Akadeemilise teksti kirjutamine alustajatele
Humanitaarteaduste instituut
Koolitus- ja konverentsikeskus
Kursus on mõeldud gümnaasiumi- või kutsekoolilõpetajatele, kes plaanivad astuda ülikooli ja soovivad täiustada oma kirjutamisoskust. Kursus tutvustab akadeemilise teksti kirjutamise algtõdesid, kujundab oskuse kirjutada struktureeritult ja selgelt, viidata korrektselt ja vältida plagiaati.
- 12.00 - 14.00
Sihtgrupp: gümnaasiumi ja kutsekooli õpilased, õpingutes vaheaastat tegevad noored.
Kursuse ajakava ja sisu:
AEG | TEEMA | KOOLITAJA | RUUM | |
---|---|---|---|---|
01.02.2025 | 12:00-14:00 | Sissejuhatus. Kursuse ülesehitus ja nõuded. Akadeemiline tekst ja selle tunnused, struktuur ja keel. Usaldusväärsete allikate leidmine. | Loviisa Mänd | M328 |
08.02.2025 | 12:00-14:00 | Refereerimine ja tsiteerimine, plagiaat. Teadusteksti struktuur. Allikate refereerimine ja tsiteerimine. Plagiaat. Iseseisev töö loenguks: referaadi teema valik ja sobivate allikate leidmine. | Loviisa Mänd | M328 |
08.03.2025 | 12:00-14:00 | Akadeemiline keel, sõnastus, lausestus, bürokraatliakeele vältimine. Iseseisev töö loenguks: referaadi esimene mustand. | Loviisa Mänd | M328 |
15.03.2025 | 12:00-14:00 | Tagasisideseminar. Tagasiside kaaslase mustandile. Iseseisev töö loenguks: kaaslase mustandi tagasisidestamine. | Loviisa Mänd | M328 |
22.03.2025 | 12:00-14:00 | Tulemuste suuline esitlemine. Teadusteksti vormistamine. Ettekande ettevalmistus ja esitlemine. Iseseisev töö loenguks: referaadi teine mustand. | Loviisa Mänd | M328 |
05.04.2025 | 12:00-14:00 | Ettekandeseminar. Uurimuse suuline esitlus. Iseseisev töö: esitluse ettevalmistus. Referaadi lõppversioon õppejõu antud tagasiside põhjal. | Loviisa Mänd | M328 |
Kursuse koordinaator: Merje Olm, 6409316, merje.olm@tlu.ee
Kursuse juhendaja:
Õpiväljundid:
Kursuse lõpetanu:
- tunneb akadeemilise kirjutamise algtõdesid; suudab eristada usaldusväärseid allikaid;
- argumenteerib ja esitleb oma argumente loogiliselt ja struktureeritult;
- oskab teksti vormistada, korrektselt viidata, vältida plagiaati, oma tööd suuliselt ette kanda;
- annab teistele kirjutistele konstruktiivse tagasiside.