PILT

Koolituse kood HRC0689/2

Registreerimise tähtaeg

Maht 13 EAP (kontaktõpe 146 tundi, iseseisevõpe 192 tundi)

Koolituse hind 1250

Koolituse lõpetamisel väljastatav dokument TLÜ tunnistus

Koolitajad Lii Lilleoja, MA Kadrian Allika, MA Tiiu Tammemäe, PhD

Koolitusjuht

Haridusliku erivajadusega õpilase õppe koordineerija

Haridusteaduste instituut

Kas oled huvitatud haridusliku erivajadusega õpilaste toetamisest ja õpetajate nõustamisest? Uus mikrokraadiprogramm "Haridusliku erivajadusega õpilase õppe koordineerija" on loodud spetsiaalselt selleks, et pakkuda põhjalikke teadmisi ja praktilisi oskusi, mis on vajalikud kaasava hariduse rakendamiseks ja tuge vajavate õpilaste toetamiseks koolis. Lisaks pakub programm suurepärast võimalust laiendada oma koostöövõrgustikku.

-

Koolituse kood HRC0689/2

Registreerimise tähtaeg

Maht 13 EAP (kontaktõpe 146 tundi, iseseisevõpe 192 tundi)

Koolituse hind 1250

Koolituse lõpetamisel väljastatav dokument TLÜ tunnistus

Koolitajad Lii Lilleoja, MA Kadrian Allika, MA Tiiu Tammemäe, PhD

Koolitusjuht

Haridusliku erivajadusega õpilase õppe koordineerija (HEVKO) töös on olulisel kohal õppimisel tuge vajavate õpilaste toetamine ja õpetajate nõustamine. Uus mikrokraad pakub nimetatud töövaldkonnas teadmisi, praktilisi näiteid ja võimalust laiendada oma koostöövõrgustikku.

 

Kandideerimine

Mikrokraadiprogrammi kandideerimiseks tuleb esitada motivatsioonikiri etteantud vormil: Mikrokraadi motivatsioonikirja põhi. Motivatsioonikiri tuleb saata pärast registreerimist korraldaja e-mailile elina.orasson@tlu.ee. Väljavalitud kandidaatidega võtame ühendust nädala jooksul pärast registreerimise lõppu.

Kellele?

Ootame mikrokraadiprogrammi üldhariduskoolis töötavaid hariduslike erivajadustega õpilaste õppe koordineerijaid (HEVKO), kellel on omandatud magistrikraad. Mikrokraadiprogrammi kandideerimiseks tuleb esitada motivatsioonikiri etteantud vormil.

Tutvu ka haridusteaduste instituudi mikrokvalifikatsiooniõppes õppija MEELESPEAGA.

Sisu

Mikrokraadiprogrammi eesmärk on omandada teadmisi haridusliku erivajadusega õpilase õppe koordineerijana kaasava hariduse rakendamiseks, tuge vajavate õpilaste toetamiseks koolis ja oma tööalase kogemuse mõtestamiseks HEVKO-na.

Programm koosneb kolmest moodulist:

  • Kaasav haridus, 6 EAP
  • Tuge vajavate õpilaste toetamine koolis, 6 EAP
  • Haridusliku erivajadusega õpilase õppe koordineerija, 1 EAP

Õppetöö toimub sessioonõppe vormis osaliselt koos tasemeõppes õppijatega. Kontaktõpe (loengud, rühmaarutelud, praktilised tunnid) toimub õppe sessiooni aegadel. Iseseisev töö on kirjeldatud moodulipõhiselt.

 

Toimumise ajakava

Avaseminar toimub 4. septembril 2025 kell 12.15-13.45 TLÜ-s 

Moodulite toimumisajad:

Kaasav haridus, 6 EAP, vaata tunniplaani siit

Tuge vajavate õpilaste toetamine koolis, 6 EAP, toimub kell 10.00-16.15;

5. sept Kadrian Allika
1. okt, Kadrian Allika
23. okt, Lii Lilleoja
24. okt, Kadrian Allika
31. okt Kadrian Allika, matemaatikaraskused
12. nov Kadrian Allika
19. nov Lii Lilleoja
20. nov Kadrian Allika, matemaatikaraskused
21. nov Kadrian Allika, matemaatikaraskused
28. nov Kadrian Allika, matemaatikaraskused
12. dets, Lii Lilleoja
7. jaanuar, Lii Lilleoja

Haridusliku erivajadusega õpilase õppe koordineerija refleksioon, 1 EAP. Avaseminar toimub 4. sept, vaheseminar 2. okt. Teine vaheseminar 13. nov. Lõpuseminar 8. jaanuar 2026.

Õppejõud

"Olen töötanud eripedagoogi ja logopeedina üle 30 aasta nii tava- kui eriõppeasutustes, sealhulgas näiteks lasteaias ja Põhja-Eesti Regionaalhaiglas. 2009. aastal kaitsesin Tallinna Ülikoolis oma doktoritöö ning samal aastal asusin ülikoolis ka tööle. Minu doktoritöö teemaks oli väikelaste kõne areng ja selle seotus kasvukeskkonna tingimustega. Tänasel päeval huvitavad mind eelkõige teemad, mis on seotud nõustamise ja võrgustikutööga."

"Mulle sümpatiseerivad üliõpilased, kes julgevad küsida ja oma arvamust avaldada; kes lähenevad teemadele oma huvivaldkonnast lähtuvalt. Väga oluliseks pean ka oskust planeerida ja väärtustada nii iseenda kui ka õppejõu aega. Tallinna Ülikoolis koordineerin ja õpetan tudengeid nii bakalaureuse- kui ka magistriõppekavadel."

Tiiu Tammemäe Eesti Teadusinfosüsteemis


"Juba keskkooli lõpetades teadsin, et tahan saada õpetajaks, kuid erivajadustega laste õpetamine tundus eriti huvitava väljakutsena. Olen õpetanud erivajadustega lapsi nii lasteaias kui ka koolis; töötanud nii logopeedi kui ka eripedagoogina. Õppejõuna alustasin 25 aastat tagasi Tallinna Pedagoogilises Seminaris. Mind on aastaid huvitanud laste käitumisraskused, nende põhjused, ennetamis- ja sekkumisvõimalused. Sel põhjusel olen omandanud magistrikraadi ka kasvatusteadustes ning lõpetanud ka pereteraapia õpingud. Minu uurimisvaldkondade alla kuuluvad näiteks mängu roll erivajadustega laste arengus, koostöö erivajadustega laste vanematega, erivajadustega lapse sotsiaalsed ja emotsionaalsed probleemid ning erivajadustega laste koolivalmidus."

"Hindan eelkõige aktiivseid üliõpilasi, kes näevad raskusi arenguliste väljakutsetena ning ei piirdu minimaalsete nõuete täitmisega. Õpetan nii bakalaureuse- kui ka magistriõppe üliõpilasi. Õpetavad ained seostuvad eelkõige käitumisraskuste ennetamise ja positiivse käitumise kujundamise valdkondadega ning lapsevanemate nõustamisega. Ühtlasi juhendan ka praktikaid."

Lii Lilleoja Eesti Teadusinfosüsteemis


"Olen lõpetanud Tallinna Ülikooli Eripedagoog- nõustaja ja Kaasava hariduse magistriõppekavad. Töötanud kümme aastat üldhariduskoolis eripedagoogi ja HEV-koordinaatorina. Lisaks olen olnud viimased neli aastat ka oma koolis õpetajate koolitaja rollis, juhtides õpetajate professionaalset õpikogukonda."