
Kaasava hariduse rakendamine I ja II kooliastmes
Haridusteaduste instituut
Osalejate arv on täis, registreerumine ainult ootenimekirja.
-
Koolituse läbiviimist rahastab Haridus- ja Teadusministeerium.
Soovime koolitusega pakkuda õpetajatele teadmisi ja oskusi kaasava hariduse rakendamisest I ja II kooliastmes ning kujundada sealjuures valmisolek hariduslike erivajadustega õpilaste toetamiseks koolis, lähtudes õpilaste reaalsetest vajadustest.
Kellele?
Üldhariduskoolide õpetajad.
Koolituse sisu
I Matemaatikaraskused: matemaatika õpiraskuste olemus ja põhjused, üle kõigi kooliastmete; matemaatika õpiraskustega õpilase toetamine I ja II kooliastmes.
II Õppe kohandamine: õpiraskustega õppija toetamise sissejuhatav osa; Powerpointi võimalused õppematerjalide loomiseks ja AI kasutamise võimalused õpetajatöös; õk’ga seotud dokumendid (IÕK üldosa, töökava) ja õppe kohandamine individuaalse õppekava alusel; andekate õppijate toetamine; õpetaja roll lapsevanemate toetamisel, sh võrgustikutöö.
III Sotsiaalne-emotsiaalne areng: õpilase sotsiaal-emotsionaalne areng ja selle toetamise võimalused koolis; sotsiaalsete oskuste arengu toetamise olulisus ja võimalused; emotsioonide reguleerimise kujunemine ja oskuste toetamise vajadus ja võimalused; õpetajate enesetõhusa hoiaku kujunemine tuge vajavate laste toetamisel klassis; käitumise tugikava koostamine; tõhusa suhtlemise ABC: abistamisoskused ja nõustamisoskused, keerulised kõnelused lapsevanematega.
IV Kaasav haridus: kaasava hariduse mõiste ja tähendus, indikaatorid; kaasav koolikultuur; mitmekesisus ja sotsiaalne kaasamine; hariduslik erivajadus ja seadusandlik raamistik; koosõpetamise võimalused; autismispektrihäirega lapse keskkonna kohandamine; nägemis- ja kuulmishäiretega laste õppe- ja kasvatustegevuse eripärad; kogeleva lapse toetamine; valikuline mutism.
V Lastekirjandus: lastekirjanduse mõiste ja roll lapseeas; raamatute ettelugemine; pildiraamat ja pilt lasteraamatus; lastekirjanduse mõju lapse kõne arengule; hea laste- ja noorteraamat; raamatu valiku kriteeriumid; lugemishuvi toetamine.
VI Õppimine ja areng: mis on areng ja kuidas on sellega seotud lapse aju areng ja kasvukeskkond; täidesaatvate funktsioonide arengu ja nende roll nii kognitiivses kui ka sotsiaalemotsionaalses arengus; kognitiivsed valdkonnad: mälu, kõne, mõtlemine; kuidas õpetaja saab keskkonna loomise, tegevuste planeerimise ja suhtlemise vahendusel lapse arengut toetada.
Kuidas?
Õppetöö toimub viie 3-päevase moodulina. Koolitus sisaldab loenguid, seminare, arutelusid, praktilisi harjutusi ja juhtumite analüüsimist, lähtudes osalejate konkreetsetest kogemustest.
Õppekava läbimiseks on vaja osaleda vähemalt 12 koolituspäeval. Õppesessioonide vahelisel ajal kasutatakse õpitud oskusi praktikas, reflekteeritakse saadud kogemusi ja täidetakse iseseisvaid ülesandeid. Iseseisvad tööd esitatakse e-õppekeskkonnas, mis annab õppijatele võimaluse kasutada neid ka peale kursuse lõpetamist oma igapäevases töös.
Iseseisvate kodutööde teemad
- Matemaatika õpiraskuste ilmnemine ja ja õpilase toetamine.
- Matemaatika õpiraskusega õpilasele abivahendi loomine ja katsetamine.
- Õppeteksti lihtsustamine.
- AI abil õppematerjali ja PP abil töölehe loomine ja kohadamine.
- IÕK koostamine ühele õpilasele (üldosa, tunnikava).
- Käitumise tugikava koostamine.
- Keskkonna kohandamine erivajadusega õppijale.
Koolituse tulemusena õppija:
- koostab ja kohandab õppematerjale lähtuvalt õppija individuaalsetest iseärasustest;
- koostab individuaalse õppekava; koostab ja rakendab käitumise tugikava;
- teab täidesaatvate funktsioonide arengut ja toetamise võimalusi;
- kohandab keskkonda õppija erivajadustest lähtuvalt;
- mõistab lugemishuvi toetamise vajadust;
- väärtustab kaasava hariduse põhimõtteid.
Ajakava
|