
Koostöisete mudelite rakendamine eestikeelse õpikeskkonna kujundamisel keeleõppe tõhustamiseks koolieelses lasteasutuses
Haridusteaduste instituut
Meie haridusmaastik on muutumas. Üleminek eestikeelsele õppele algab just lasteaiast. Et muutus jõuaks iga lapseni, vajame teadlikke ja professionaalseid õpetajaid, kes oskavad keeleõpet toetada, meeskonnatööd juhtida ja kolleege inspireerida
- 10.00
Kellele?
- alushariduse õpetajad
- koolieelse lasteasutuse juhtkond ja õppe- ja kasvatustööga seotud koolimeeskond
Eesmärk :
- toetada koolieelsetes lasteasutustes õppe- ja kasvatustööga seotud meeskondi eestikeelsele õppele ülemineku kontekstis tõstes nende teadmisi ja oskusi meeskonnatöö ja koostöö põhimõtetest ja meetoditest ning õpikeskkonna kujundamisest ja keeleõppest.
Õpiväljundid
- oskab analüüsida oma organisatsioonis meeskonnatööd ja toetustegevusi eestikeelsele õppele ülemineku kontekstis ning analüüsist lähtuvalt kavandada vajalikke tegevusi ;
- oskab kavandada, läbi viia ja analüüsida ning toetada kolleege lasteaia õppe- ja kasvatustegevuses eesti keele kui teise keele õpetamisel
- oskab kujundada lapse ja õpetaja keelelist arengut toetavat õpi- ja kasvukeskkonda oma organisatsioonis ning nõustada erinevaid meetodeid kasutades oma kolleege eesti keele õpet toetava õpikeskkonna loomisel
- oskab analüüsida ja kavandada lapse arengut toetavaid keeleõppe metoodikaid ja vahendeid (sh digitehnoloogilisi õppevahendeid) eesti keele kui teise keele õpetamisel.