pilt

Koolituse kood HRC0761/1

Maht 124 akadeemilist tundi (kontaktõpe 80 tundi, iseseisevõpe 44 tundi)

Koolituse lõpetamisel väljastatav dokument Tallinna Ülikooli tunnistus

Koolitusjuht

Mitmekeelse lapse keelelise arengu ja eesti keele kui teise keele omandamise toetamine lasteaias

Haridusteaduste instituut

- 10.00

Koolituse kood HRC0761/1

Maht 124 akadeemilist tundi (kontaktõpe 80 tundi, iseseisevõpe 44 tundi)

Koolituse lõpetamisel väljastatav dokument Tallinna Ülikooli tunnistus

Koolitusjuht

Koolitus tõhustab alushariduse õpetajate professionaalset arengut eestikeelsele õppele ülemineku kontekstis, mis võimaldab õpetajatel toetada mitmekeelse või eesti keelest erineva emakeelega lapse keelelist arengut ning kasutada tõenduspõhiseid ja kaasaegseid keeleõppe metoodikaid ja vahendeid, sh digitehnoloogilisi õppevahendeid laste keeleoskuse arendamisel, et eesti keelest erineva koduse keelega lapsed omandaksid eesti keele lasteaia lõpetamisel vähemalt A1 tasemel.

Kontaktõpe toimub Ida-Virumaa Kutsehariduskeskuses ja lisaks õppekäigud lasteaedadesse. Iga mooduli läbimisel tuleb esitada iseseisev töö. Iseseisvad tööd moodulites.

Kellele?

  • Alushariduse õpetajale

Eesmärk :

  • toetada alushariduse õpetajate professionaalsust ja kutsealaseid kompetentse eestikeelsele õppele ülemineku kontekstis;
  • toetada õpetajate valmisolekut töötada mitmekeelses ja -kultuurilises õpikeskkonnas, rakendades keeleteadlikku ja kultuuritundlikku pedagoogikat;
  • suurendada õpetajate valmisolekut toetada eesti keelest erineva emakeelega laste eesti keele oskuse arengut mitmekesiste, kaasaegsete ja tõenduspõhiste meetodite rakendamise kaudu.

Õpiväljundid

  • oskab planeerida, läbi viia ja analüüsida lasteaia õppe- ja kasvatustegevust mitmekeelsete lastega rühmas koostöös rühma personaliga;
  • oskab kujundada lapse keelelist arengut toetavat õpi- ja kasvukeskkonda;
  • oskab rakendada lapse arengut toetavaid keeleõppe metoodikaid ja vahendeid (sh digitehnoloogilisi õppevahendeid) eesti keele kui teise keele õpetamisel;
  • oskab töötada mitmekeelses ja -kultuurilises õpikeskkonnas, rakendab õppe- ja kasvatustegevustes keeleteadlikku ja kultuuritundlikku pedagoogikat koostöös pedagoogide ja tugipersonaliga.

Haridus- ja Teadusministeeriumi logo