
Muutunud õpikäsitus ja lõimitud teemapõhine õpetamine
Haridusteaduste instituut
Koolituse tulemusena oskab õpetaja rakendada lõi- mitud õpet muutunud õpikäsitluse kontekstis, saades tuge õpetajate omavahelisest koostööst.
Eesmärk ja õpitulemused
Koolituse eesmärk on õppida õpetajana rakendama lõimitud õpet muutunud õpikäsituse kontekstis, saades tuge õpetajate omavahelisest koostööst
Koolituse tulemusel õppija:
- mõistab õpetaja enda rolli õppija- ja õppimiskeskse koolikultuuri loojana;
- mõistab kaasaegset arusaama õppijakesksusest, muutunud õpikäsitusest, muutunud suhetest ning rollidest;
- mõistab uusimaid lähenemisi õppimise juhtimisel ning töötab meeskonnas välja lõimingul põhineva õpimooduli;
- rakendab loodud õpimoodulit;
- analüüsib ennast õppijana ning enda rolli ning võimalusi õppimise-õpetamise protsessi ülesehitamisel;
- tunneb teemapõhise metoodika rakendamise põhimõtteid õppekava eesmärkide realiseerimiseks ja oskab asjakohaselt lõimingut kasutada;
- oskab kavandada teemapõhise õppe õppeprotsessi ning kujundada vastavaks õpikeskkonna;
- oskab kohandada teemapõhiseks õppimiseks õppemeetodeid ja õppevara ning toetab õppimist haridustehnoloogiliste vahenditega;
- oskab rakendada teemapõhist lähenemist ning anda õppijatele tagasisidet;
- oskab reflekteerida oma professionaalset toimetulekut teemapõhise õppe kavandamisel.
Teemad
- Muutunud kontekst ja muutunud rollid;
- Uuemad lähenemised hariduses ja õppimises;
- Muutunud õppija ja muutunud õpikäsitus;
- Õpetaja muutunud roll ja võimalused. Meeskonnatöö olulisus;
- Üldpädevuste ja nende arengu toetamine;
- Üldõpetus ja ainete lõimimine;
- Lõimingu kihilisus õppekava rakendamisel läbi 4 põhimõtte: õppija-kesksus, elulisus ja vajadused, loovus ja aktiivsus, lahenduskesksus;
- Teemapõhine ehk aineteülene õppeprotsessi korraldus;
- Hindamisest teemapõhise õppe rakendamisel;
- Õppeprotsessi terviklik ülesehitus – ideest tulemuseni;
- Õpetajate tegevuskava koostamine teemapõhise õppe läbiviimiseks.
Sihtgrupp
Õpetajad