
Noortevaldkonna juhtimine ja arendus (sügis 2025)
Haridusteaduste instituut
Kas oled valmis kujundama noorte tulevikku ja panustama valdkonna arengusse? Tuleviku noorsootöö vajab eestvedajaid, kes mõistavad väärtuspõhise juhtimise olulisust, tegutsevad koostöiselt ja arendavalt võrgustikes ning suudavad viia teadmised ja uuendused praktilisse töösse.
Mikrokraadiprogramm Noortevaldkonna juhtimine ja arendus on loodud spetsialistidele, kes soovivad oma teadmisi ja rolli valdkonnas järgmisele tasemele viia. Omandad tööriistad, et mõtestada noortevaldkonna väljakutseid, kujundada arendustegevusi ning juhtida organisatsioone kooskõlas valdkonna väärtustega.
Astudes programmi, liitud kogukonnaga, kus kohtuvad eksperdid, praktikud ja uuendusmeelsed eestvedajad.
Õpe on praktiline, paindlik ja tähendusrikas. Kõik mikrokraadiprogrammi ained on hiljem soovi korral ülekantavad tasemeõppesse.
Keda ootame õppima?
Kohaliku omavalitsuse noorsootöö ja huvihariduse eest vastutavad spetsialistid, noorsootöö ja huvihariduse asutuste juhid ning arenduste eestvedajad, noorte- ja erialaühenduste juhid ja eestvedajad, noorteprogrammide eestvedajad, huvijuhid ja noorsootöötajad
Kuidas õppetöö toimub?
Mikrokraadiprogramm koosneb kolmest moodulist:
- Väärtuspõhine juhtimine noorsootöös, 6 EAP
- Noortevaldkonna võrgustikud ja arendus, 6 EAP
- Mitteformaalõppe praktikad ja uurimine, 6 EAP
Mikrokraad algab sügisel 2025 ja lõppeb juunis 2026. Õppetöö toimub tsükliõppe vormis. Osa õppepäevadest viiakse läbi auditoorselt Tallinna Ülikoolis ning osa veebikeskkonnas Zoom.
Mikrokraadiprogrammi eesmärk ja õpiväljundid
Mikrokraadiprogrammi eesmärk on tugevdada juhtide ja noorsootöö valdkonna töötajate oskusi, et kasvatada valdkonna strateegilist võimekust, innovatsioonivalmidust ja koostöövõrgustike toimimist. Mikrokraad annab teadmised ja tööriistad, mille abil suunata organisatsioonikultuuri, kujundada kaasavaid protsesse ja reageerida paindlikult ühiskondlikele muutustele.
Mikrokraadiprogrammi läbinud osaleja
- teab avaliku halduse, sotsiaalvõrgustiku teooriaid ja teenusdisaini põhimõtteid ning kasutab neid noortevaldkonna väljakutsete lahendamisel;
- mõistab erialavõrgustike ja -kogukondade olulisust valdkonnas;
- mõistab juhtimisalaste otsuste ja valdkonna väärtuste seoseid;
- rakendab väärtuspõhise juhtimise põhimõtteid;
- seostab ja selgitab mitteformaalõppe teooriat, uurimist ja praktikat.
Kandideerimine
Mikrokraadiprogrammi kandideerimiseks tuleb täita registreerimisvorm ning esitada e-maili teel järgmised dokumendid:
- CV
- Motivatsioonikiri
- Kõrgharidust tõendava dokumendi koopia (BA või rakenduskõrgharidus)
Dokumentide esitamise tähtaeg on 1. juuli 2025. Kõik dokumendid palume saata aadressile kristi.kivisild@tlu.ee
Juhtivkoolitaja
Mikrokraadiprogrammi juhtivkoolitajaks ja eestvedajaks on Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi noorsootöö korralduse dotsent ja noorsootöö korralduse magistriõppekava juht Ilona-Evelyn Rannala.
Ta on omandanud doktorikraadi sotsiaaltöös, kaitstes 2014. aastal doktoritöö teemal "Dialoogi olulisusest töös riskikäitumisega noortega. Alaealiste komisjonide näitel", kus uuris alaealiste komisjonide rolli riskikäitumisega noortega töötamisel. Ülikoolis õpetab ja juhendab ta nii rakenduskõrghariduse kui ka magistritaseme noorsootöö üliõpilasi. Tema uurimishuvid keskenduvad peamiselt noorsootöötajate professionaalsusele ja noorsootöö arendamisele. Rannala on olnud seotud ka noortevaldkonna kvaliteedi arendamisega Eestis, juhtides koolitusprogramme, mis keskenduvad noortevaldkonna teenuste kvaliteedi tõstmisele. Ta on avaldanud mitmeid artikleid ja publikatsioone noorsootöö teemadel ning osalenud aktiivselt noortevaldkonnas, näiteks noorsootöötaja kutseala kutsekomisjonis ja Eesti Noorsootöötajate Kogus. Lisaks akadeemilisele ja praktilisele tööle on Ilona-Evelyn kaasa rääkinud ka noortevaldkonna poliitikaküsimustes, juhtides tähelepanu haridus- ja noortepoliitika kitsaskohtadele ning vajadusele kaasata noori neid puudutavate otsuste tegemisse.
Toimumise ajakava
Sügissemester 2025
Kuupäev | Kellaaeg |
---|---|
Õppetöö algab septembris ning täpsem graafik selgub juunikuus. Osa õppest toimub auditoorselt Tallinna Ülikoolis ning osa õppepäevi viiakse läbi veebikeskkonnas Zoom.
Õppeainete tutvustus
Väärtuspõhine juhtimine noorsootöös
45 tundi kontaktõpet, 111 tundi iseseisvat tööd (mitteeristav hindamine)
Ainekursuse läbimisel on osaleja omandanud ülevaate olulisematest strateegilistest juhtimisalastest otsustest noorsootöö korraldamisel ning mõistab nende seoseid väärtustega; rakendab väärtuspõhise juhtimise põhimõtteid; mõistab ja kasutab erinevaid meetodeid väärtusotsuste hindamisel; kasutab riskianalüüsi.
Teemad: Sissejuhatus väärtuspõhisesse juhtimisse kohandatuna noortevaldkonna spetsiifikaga. Organisatsiooni väärtuste hindamine. Väärtuste edutegurid. Tasakaalustatud väärtusjuhtimise mudel. Tulemuskaart. Riskide hindamine ja juhtimine. Ühiskonna muutuste, noorsootöö korraldamise strateegilise juhtimise ja väärtuste seosed.
Hindamiskriteeriumid: Arvestuse saamiseks on vaja aktiivset osalemist kursusel ja kahe iseseisva töö asja- ja ajakohast sooritamist. Iseseisvate tööde täpsemad nõuded antakse esimesel kohtumisel.
Noortevaldkonna võrgustikud ja arendus
45 tundi kontaktõpet, 111 tundi iseseisvat tööd (eristav hindamine)
Ainekursuse läbimise tulemusena teab osaleja avaliku halduse, sotsiaalvõrgustiku teooriaid ja teenusdisaini põhimõtteid ning seostab neid noortevaldkonnaga; mõistab võrgustikutöö sisu ja olulisust noorsootöö korraldamise eri tasanditel; rakendab disainprotsessi, sh selle erinevaid meetodeid, reaalse valdkonna probleemi lahendamisel; analüüsib ennast kui teenuste disainerit ja võrgustikutöö juhti ning algatajat; tunneb olulisemaid noortevaldkonna võrgustikke.
Teemad: Uus avalik haldus, selle kriitika. Ülevaade disainmõtlemisest ja disainiprotsessi etappidest (sh põhimõtted, hoiakud, oskused). Disainprotsessi rakendamine reaalse probleemi lahendamisel. Sotsiaalse võrgustiku teooria, huvi- ja survegrupid, professionaalsed võrgustikud, võimestamine. Ülevaade erinevatest võrgustikest noortevaldkonnas Eestis, Euroopas. Võrgustikutöö olulisus noorsootöö korraldamisel, võrgustikutöös osalemine, nende algatamine ja juhtimine.
Hindamiskriteeriumid: Eksami hinne moodustub aine ülesannete ja osavõtu põhjal. Kaks iseseisvat tööd annavad kumbki maksimaalselt 50 punkti. Iseseisvate tööde koostamist ja hindamiskriteeriume tutvustatakse õppejõudude poolt kohtumiste käigus. Lõplik hinne kujuneb järgmiselt: 91-100 punkti: A (suurepärane) 75-90 puntki: B (väga hea) 60-74 punkti: C (hea) 46-59 punkti: D (rahuldav) 39-45 punkti: E (kesine) alla 39 punkti: F (mitterahuldav)
Mitteformaalõppe praktikad ja uurimine
42 tundi kontaktõpet, 114 tundi iseseisvat tööd (eristav hindamine)
Ainekursuse läbimise tulemusel osaleja seostab ja arendab edasi mitteformaalõppe teooriat, uurimist ja praktikat; selgitab ja tunnustab mitteformaalõpet; viib läbi mitteformaalõppega seonduva praktilise või teoreetilise uuringu.
Teemad: Mitteformaalõppe mõiste, tähenduse teoreetiline mõistmine ja rakendusviisid. Mitteformaalõppe taust, eelnevad uuringud. Praktika ja uurimise metoodiline alus. Teooria ja praktika edasiarendamine, selgitamine, tunnustamine ja tähistamine
Hindamiskriteeriumid: Eksami hinne moodustub aine ülesannete ja osavõtu põhjal. Kaks iseseisvat tööd annavad kumbki maksimaalselt 50 punkti. Iseseisvate tööde koostamist ja hindamiskriteeriume tutvustatakse õppejõudude poolt kohtumiste käigus. Lõplik hinne kujuneb järgmiselt: 91-100 punkti: A (suurepärane) 75-90 punkti: B (väga hea) 60-74 punkti: C (hea) 46-59 punkti: D (rahuldav) 39-45 punkti: E (kesine) alla 39 punkti: F (mitterahuldav).
Võta ühendust!
Kristi Kivisild
Tallinna Ülikooli haridusinnovatsiooni keskuse koolitusjuht