Märtsis algab üleeuroopaline uuring „Täiskasvanud õppijad formaalharidussüsteemis“

23.02.2007 kell 14.00 - 14.00

Lisa kalendrisse

iCal calendar
Uuringu raames küsitletakse Eestis ja veel 12 Euroopa riigis
formaalharidussüsteemis õppivaid täiskasvanuid – inimesi, kes on
läinud tagasi kooli omandama põhi-, kesk-, kutse- või kõrgharidust
(igas riigis küsitletakse umbes 1000 inimest). Lisaks küsitletakse ka
haridusjuhte, kelle õppeasutustes uuringus osalevad täiskasvanud õppijad
õpivad. Uuringuga tegelevatel teadlastel on kavas selgitada välja,
millistel põhjustel otsustavad inimesed jätkata õpinguid, millised on
täiskasvanute õppimist soodustavad, takistavad või raskendavad tegurid,
kuivõrd täiskasvanu tunneb ja teadvustab end õppijana, kui suured on
õpingutega seotud kulud ja kes need kannab, milliseid soodustusi
pakutakse, kuivõrd paindlik on õppetöö jms. Uuringu eesmärgiks on
pakkuda Euroopa Liidule soovitusi haridussüsteemi rolli defineerimiseks
elukestva õppe kontekstis, teisisõnu vastust küsimusele „Mida
haridussüsteem peaks tegema?“.

Uuring viiakse läbi Euroopa Liidu teadus- ja arendustegevuse 6.
raamprogrammist rahastatava rahvusvahelise projekti „Haridussüsteemi
roll elukestval õppel põhineva ühiskonna tagamisel Euroopas“ raames.
Projekti eesmärk on analüüsida haridussüsteemi rolli elukestva õppe ja
ühiskonna sidususe tagamisel erinevates Euroopa riikides. Nende riikide
hulgas on nii Ida-Euroopa maid nagu Eesti, Leedu, Tšehhi, Ungari,
Bulgaaria, Sloveenia ja Venemaa kui ka Lääne-Euroopa riike nagu Norra,
Austria, Belgia, Inglismaa, Šotimaa ja Iirimaa. Projekti on kaasatud
rahvusvaheline teadlaskond, kes vaatleb, mil määral elukestvas õppes
osalemine riigiti erineb; näitab, kuivõrd sõltuvad need erinevused iga
riigi institutsionaalsest ja poliitilisest kontekstist; uurib, milline on
olnud iga riigi haridussüsteemi roll elukestva õppe arengul; selgitab,
kuidas on institutsionaalsed ja poliitilised tingimused mõjutanud
elukestva õppe kujunemist eri riikides; määratleb, mil määral
takistavad elukestvas õppes osalemist sellised aspektid nagu poliitika,
haridusinstitutsioonid, ettevõtete tegevus ja potentsiaalsete õppijate
endi motivatsioon; tuvastab parimad lahendused elukestva õppe edendamisel
ja aitab otsustada, kuivõrd on need kogemused eksporditavad üle
riigipiiride; ning teeb ettepanekuid, mille tulemusel kasvaks osalemine
elukestvas õppes ja väheneks sotsiaalne tõrjutus. Projekt algas 2005.
aasta sügisel ja lõpeb aastal 2010.

Nii projekti „Haridussüsteemi roll elukestval õppel põhineva
ühiskonna tagamisel Euroopas“ kui ka selle raames läbiviidavat uuringut
„Täiskasvanud õppijad formaalharidussüsteemis“ juhib Tallinna
Ülikooli Rahvusvaheliste ja Sotsiaaluuringute Instituut. Projekti
koordinaator on professor Ellu Saar.

Projekti koduleht: LLL2010.tlu.ee

Krista Männa
Tallinna Ülikooli pressiesindaja
640 9119,515 6364
krista.manna@tlu.ee