Poisid ja tüdrukud koolis ja enesest koolis - uuringutulemuste tutuvustus
27.04.2016 kell 07.00 - 09.00
Lisa kalendrisse
iCal calendarKuidas mõjutavad soolised iseärasused ja soostereotüübid õppimist koolis? Mida võime antud uuringust õppida kooliarenduskontekstis? Äsja lõppenud uuringut tutvustavad Tiiu Kuurme ja Elo-Maria Roots.
Uuring oli osa suuremast uurimisprojektist seoses soolisusega Eesti haridusvaldkonnas. Meie tegelesime üldhariduskoolide õpilastega - viisime 10-s koolis läbi küsitlused, mille eesmärk oli uurida, kuidas on olla koolis poiss või tüdruk. Vastajaid oli kokku 649 7., 9., 10. ja 12. klassist.
"Minu peamised teemad olid õpilase identiteet ja suhe hinnetesse (selle soolised erinevused), noorte tulevikunägemused (suhtumine kõrgharidusse ja põhihariduseta poiste ja tüdrukute tulevikuväljavaadetesse) ning õpetajate teema sellest vaatenurgast, kas õpilaste jaoks on õpetaja puhul sugu oluline, mida üldse õpetaja juures kõige enam hinnatakse ja mida selle kohta teised uuringud ja teooriad ütlevad." - Elo-Maria
"Saime vastuseid arvamuste ja arusaamade vormis, kellena nähakse end kui õpilast, mida arvatakse heaks õpilaseks olemisest, milliseid tundeid koolis tuntakse, kuidas kool meeldib, mida koolis muuta soovitakse, millisena nähakse eneste osa kooli paremaks muutmisel, mida peetakse poisi ja tüdruku normaalsuseks ning eelisteks ja mida arvatakse oma tulevikust. Uurimus on tehtud kriitilise kasvatusteaduse võtmes ja uurimistulemused ei tohiks jätta ükskõikseks neid, kellele läheb korda õpilaste areng ning kool." - Tiiu Kuurme
Registreeri siin.
Üritus toimub Haridusinnovatsiooni keskuse Ideeaida sarjas.
Asukoht: Haridusinnovatsiooni keskus, Narva mnt 25, ruum T410
Lisainfo maarjah(at)tlu.ee
Pilt: Pixaby, licensed under CC0