õppeprogrammide toetav süsteem

Ootame teid osa saama koolitusest, kus otsime üles ja loome koos need teadmised, mõtteviisi, vahendid ja õpiprotsessi, mis aitavad õpilaste mõtlemisel ja käitumisel areneda sellise jätkusuutlikkuse suunas, mis ulatub klassiruumist välja, julgustades neid märkama, uurima ja lahendama väljakutseid nii ühiskonnas kui ökosüsteemides ning võtma vastutust iseenda heaolu ja toimetuleku eest.

Registreeri koolitusele!

Koostöö eesmärgiks on toetada II kooliastme õpetajate ja keskkonnahariduskeskuste juhendajate oskusi koos tegutseda riikliku õppekava läbiva teema “Keskkond ja jätkusuutlik areng” käsitlemisel, teaduspõhiste säästva arengu haridust toetavate õppeprogrammide ja -materjalide ettevalmistamisel ja läbiviimisel ning õppematerjalide tõhususe hindamise tagasisidesüsteemi loomisel.

Sihtrühm:  

II kooliastme õpetajad, keskkonnahariduskeskuste juhendajad.

Koolitusele registreerimise eeldused:

Kuulumine sihtrühma; eelteadmised õpetamisest ja kekkonnaharidusest.

 "Kõigist kolmest moodulist osavõtjale on koolitus tasuta!"

Kursuse läbinu:

  • Oskab koostada õppeprogramme ja -materjale ning valida meetodeid kool-keskkonnahariduskeskus partnerluses jätkusuutliku arengu hariduse kontekstis;
  • Oskab tõhusalt läbi viia jätkusuutlikkuse pädevuse kujunemist toetavat koolitundi kool-keskkonnahariduskeskus partnerluses;
  • Teab, millele tuleks tähelepanu pöörata ökoloogia valdkonna mõistete arengu ning püsivate ja ülekantavate teadmiste kujunemise toetamisel
  • Oskab hinnata oma läbiviidud tunni tõhusust, kasutades selleks teaduspõhiseid hindamismetoodikaid ja teadmisi õppimisest ja arengust

Koolitajad:     

  • Grete Arro - psühholoogia doktor - hariduspsühholoog Tallinna Ülikoolis, keda huvitavad teemad on õppimine ja õpimotivatsioon
  • Mihkel Kangur - ökoloogia doktor - jätkusuutlikkuse hariduse ja õppimise ökoloogiliste printsiipide tundja Tallinna Ülikoolis.
  • Liisa Puusepp - ökoloogia doktor - maailmahariduse ja säästva arengu hariduse eestvedaja Tallinna Ülikoolis
  • Elina Malleus - psühholoogia doktorant - keskkonna mõju põhikooli õpilaste teadmiste kujunemisele uurija Tallinna Ülikoolis
  • Toomas Trapido - kasvatusteaduste doktorant - transformatiivse hariduse uurija ja praktik Tallinna Ülikoolis

Ajad ja kohad:

Koolitus on jaotatud kolmeks mooduliks:

  • 16.-17. märts 2019 Sagadis
  • 27.-28. aprill Mokko Maahotellis Jõgevamaal
  • 8. juuni Pärnus

 Kõigist kolmest moodulist osavõtjale on koolitus tasuta!

Koolitust rahastab Keskkonnainvesteeringute keskus ning omaosaluse  katab Tallinna ülikooli Glokaalselt Transformatiivse Õppimise ehk GTL labori pilootuuringu projekt. Tallinna ülikool katab tasu vaid juhul kui osaletakse kõigil kolmel koolitusmoodulil.

Koolitusel tasuta osavõtu saame tagada neile, kes soovivad osaleda Glokaalselt Transformatiivse Õppimise ehk GTL labori pilootuuringu teises faasis (september 2019 - jaanuar 2020), mida viib läbi Tallinna Ülikool (kontaktisik Maarja Hallik maarja.hallik@tlu.ee).

GTL labori raames uurime, milline mõju on lõimitud ja kogukonda kaasaval projektipõhisel õppel kodaniku- ja sotsiaalsetele oskustele, aga ka ettevõtlikkusele ja võimestatusele ning n-ö "glokaalsele teadlikusele" (glokaalne - üleilmsete ja kohalike nähtuste üheaegne esinemine). Lisaks katsetatakse ka osalejatega uut platvormi, mis toetab projektipõhist ja kogukonda kaasavat õppimist. Koolituse I mooduli raames Sagadis toimub GTL meetodi tutvustamine ning GTL labori pilootuuringus osalemise selgitamine.

Registreeri koolitusele!

Lisainfo: katrin.soidra-zujev@tlu.ee ja liisa.puusepp@tlu.ee

Last updated 06.11.2023 kell 11.16