Tõnu Viik
Curriculum Vitae
Sündinud 12. juulil 1968 Jõhvis
Haridustee
1998–2003 | Emory University, Atlanta (doktorantuur) PhD (2003) |
2001–2002 | Humboldt Universität Berlin (Emory stipendiaat) |
2000–2001 | Philipps Universität Marburg (Emory stipendiaat) |
1997–1998 | Helsingi Ülikool (SIMO stipendiaat) |
1986–1993 | Moskva Riiklik Ülikool (diplomiõpe 5 a.) Diplom (1993) |
1978–1986 | Nõmme Gümnaasium |
1975–1978 | Jõhvi Gümnaasium |
Töökäik
2020–… | Tallinna Ülikooli filosoofia professor |
2015–2020 | TLÜ humanitaarteaduste instituudi direktor |
2014–2015 | TLÜ Eesti humanitaarinstituudi direktor |
2007–2015 | Tallinna Ülikooli Eesti humanitaarinstituudi filosoofia professor |
2004–2007 | Eesti Humanitaarinstituudi rektor |
2003–2004 | Eesti Humanitaarinstituudi filosoofia professor |
2002–2003 | Lektor – Emory University (Atlanta) |
1999–2000 | Õppeassistent – Emory University (Atlanta) |
1994–1998 | Eesti Humanitaarinstituudi lektor |
1993–1994 | Tallinna Tehnikaülikooli lektor |
Teadustöö ja õpetamise põhisuunad
Minu akadeemiline töö on seni keskendunud järgmistele valdkondadele: kultuurifilosoofia ja kultuuriteooria, fenomenoloogia, filosoofia ajalugu (eelkõige Platon, Aristoteles, Aquino Thomas, Kant, Hegel, Husserl, Heidegger, Foucault), kultuurisõlteline tähendusloome, kollektiivsed emotsioonid, õnn, armastus ja enesepete.
Teadusartiklite nimekiri, juhendatud väitekirjade ja õpetatud ainekursuste pealkirjad ning muu asjassepuutuv on leitavad ETIS-est ja minu detailsemast CV-st.
Töö avalikkusega ja ühiskondlik aktiivsus
Olen avaldanud oma uurimistöö teemadel arvamusartikleid ja esseid, raamatute arvustusi, ees- ja järelsõnu, õpikuid ja õppematerjale. Samuti olen võtnud sõna ühiskondlikes debattides ja diskussioonides; osalesin Tallinna Ülikooli loomise protsessis 2005. aastal. Olin üks Harta 12 allkirjastajatest ja Jääkeldri protsessis osalejatest, algatuse Elamisväärne Riik üks autoreid. Osaline nimekiri minu arvamusartiklitest ja ülesastumistest meedias on samuti leitav minu detailsemast CV-st. Mitmed neist puudutavad kõrgharidust ja ülikooli rolli ühiskonnas.
Olen KULKA Avatud Eesti Raamatu nõukogu liige, osalesin eksperdina Eesti Haridusvaldkonna arengukava 2021–2035 koostamisel ja olin 2016/17 Eesti Inimarengu aruande üks autoreid.