Toimus E4F II rahvusvaheline moodul
Education 4 Future programmi II rahvusvaheline moodul toimus 19-25 aprill Amsterdamis. 18 osalejat Eestist ja 32 Hollandist said kokku, et esitleda vahemikus 04.03-06.04 toimunud veebipõhise grupitöö tulemusi, analüüsiti Eestis ja Hollandis toimunud koolikülastusi ja arendati raamistikku kooliarendusprojektide disainiks.
Education 4 Future programmi (E4F) II rahvusvaheline moodul toimus 19-25 aprill Amsterdamis. 18 osalejat Eestist ja 32 Hollandist said kokku, et esitleda vahemikus 04.03-06.04 toimunud veebipõhise grupitöö tulemusi, mille käigus kaardistati hariduse tuleviku väljakutseid. Gruppidele anti järgnevad teemad, mille põhjal toimus kooli- ja klassiruumipõhine refleksioon: keha ja ühiskond; küberkiusamine; suured ootused; kaasav ühiskond; vältimatu globaliseerumine; teadmusühiskond ja uued ideed; loovmõtlemine; tööhõive ja oskuste dünaamika turul; naiste roll; rikkus ja vaesus. Kõigepealt pidid osalejad leidma antud teemaga seoses riiklikke dokumente ja strateegiaid, seejärel vaatlema teema käsitlemist kitsamalt hariduses ja siis oma kooli ning klassiruumipõhiselt – kas ja kuidas antud teema õpetamine ja käsitlemine toimib, mis seda takistab või soodustab.
E4F programmi osalejad ning juhendajad
Hiljem Hollandis olles võrreldi Eesti ja Hollandi kogemusi. Nõustajatena olid abiks eksperdid ja koolitajad erinevatelt elualadelt. Osalejad külastasid ka üle 20 lasteaia, alg-, põhi-, kesk- ja kutsekooli (nt. Hyperion Lyceum, Montessorischool de Amstel, de Achthoek). II rahvusvahelise mooduli peamised eesmärgid olid: teema-põhise grupitöö tulemuste kriitiline analüüs; veebruaris Eestis toimunud koolikülastuste peegeldamine ja võrdlemine Hollandi koolide külastustega; aru saada, miks samu/sarnaseid väljakutsed hariduses koheldakse Eestis ja Hollandis erinevalt; panna alus laiemale raamistikule kooliarendusprojektide disainiks. Järgnevatel kuudel loovad E4F 2015.a. lennu osalejad koolipõhise arenguprojekti, millest 16 elluviimist alustatakse juba 2015. a. septembris.
Koolikülastused Hollandis