Paar küsimust - vilistlane Hanna Martinson

Õnnelikud lõpetajad

Mis tõi sind Reklaami ja imagoloogia juurde – miks soovisid seda õppida?

Kui pärast gümnaasiumi kriitiliselt iseenda sisse vaatasin, jäid erialadest sõelale kaks – näitlemine ja reklaam. Elule meeldib teadupärast huvitavaid asju korraldada ja lasen tal rõõmuga seda teha. Nii juhtuski, et pärast gümnaasiumi õppisin veidi näitlemist, kuid järgmisel aastal juba reklaami ja imagoloogiat. Reklaamindus muutus minu jaoks atraktiivseks suhteliselt ootamatult ja ausalt öeldes seda täpset hetke ma ei mäletagi, kui otsus reklaami õppida tuli.

Kuidas kujunes otsus tulla just Tallinna Ülikooli, mitte välismaale?

Kuna mulle väga meeldib Tallinn, siis soovisin kindlasti oma õpingud Eestis teostada. Tallinn linnana on piisavalt suur ja just parajalt väike, et oma ülikooliaastad siin veeta. Kuna Tallinnas oli Tallinna Ülikool ainukene koht, kus reklaami õppida, siis oligi valik tehtud. Mul ei olnud plaan B-d, ainult plaan A – ma lihtsalt pidin reklaami ja imagoloogia erialale sisse saama!

Kirjelda veidi oma tudengiaega: millega tegelesid, kas jäi kooli kõrvalt ka aega üht-teist muud teha?

Kuna õppegraafik on pigem paindlik ja selle loomisel saab igaüks ise kaasa lüüa, siis jäi kooli kõrvalt piisavalt aega ka muu jaoks. Esimesel-teisel aastal tegelesin lisaks koolile päris tihedalt stilistikaga ning proovisin võimalikult palju kursusekaaslastega aega veeta, et neid paremini tundma õppida. Aega jäi nii õppimiseks kui ka sotsiaalelu elamiseks. Kolmandal õppeaastal, pärast suvist praktikaaega ühes reklaamiagentuuris, alustasin sealsamas tööga – esialgu poole kohaga ja pärast kooli lõpetamist täiskohaga. Töötan seal tänaseni.

Mis oli meeldejäävaim õppetund kooliajast? Miks see?

Eks kõige meeldejäävamad õppetunnid seostuvad ikka eksamitega – tark oleks pärast iga loengut kogu materjal läbi töötada. Või vähemalt üle lugeda. Ja kuigi seda päris kindlasti ei tehtud, oli meil kõigil teadmine, et küll see ikka aitab palju! Nii juhtuski meil tihti, et vahetult enne eksamit õppima hakates loeks nagu võõrast juttu, mida näed esimest korda. See tähendab, et eksamiks õppimisele tuli kulutada topeltenergia. Variant on muidugi ka lihtsalt varem õppima hakata, et koormus pikema aja peale ära jaotada.

Milline osa õppest sulle kõige rohkem meeldis?

Mulle meeldis väga kooli kolmas aasta, kus oli kogunenud juba omajagu eneseteadlikkust ja suund, kuhu poole astuda. Sel aastal lisandus ka mitmeid uusi huvitavaid õppeained. Seltskondlikus aspektis oli esimene ja teine aasta täiesti suurepärased – sai palju oma kursakatega aega veeta, naerda, hullusi korda saata, seigelda ja mälestusi luua. Täna on neid nii vinge meenutada!

Mida enda kohta teada said, kui BFMis õppisid?

Ma sain teada, kui andekaks võib üks juba andekas inimene saada, kui ta lisaks tööd teeb ja õpib. Ja ma ei räägi vaid iseendast, vaid paljudest-paljudest oma koolikaaslastest.

2018