
Digitaalsed õpimängud
Digitaalsed õpimängud on interdistsiplinaarne õppekava, mis ühendab mängude disaini kasvatusteaduste ja psühholoogiaga. DLG-s mõistame, et videomängud on kui meelelahutus: need pakuvad ka enamat viise haridus- ja sotsiaalsete probleemide lahendamiseks. Ootame õpetajaid, disainereid, arendajaid, kunstnikke ja kõiki teisi, kes on huvitatud uuenduslike mängude loomisest, mis võivad muuta maailma paremaks kohaks.
Seoses jõudsa tehnoloogiamaailma arenguga on kiirelt kasvanud eelkõige kommerts- ehk meelelahutusliku suunitlusega mängude arendamine ning müük. Mängude arendamisega tegelevate firmade käibed löövad järjest uusi rekordeid ning turuväärtused kasvavad jõudsalt, kuid järjest enam on puudu kvalifitseeritud tööjõust. Paraku on tahaplaanile jäänud haridusvaldkonna mängud ning napib ka professionaale, kes oskaksid hariduslikel eesmärkidel uusi õpimänge luua ning nende kasutamist õppetöös juurutada.
Miks tulla meile õppima?
Tallinna ülikooli unikaalsuseks on didaktika, haridustehnoloogia ja IKT-kompetentside olemasolu. Siiani on mängude loomist õpetatud eelkõige just rakenduskõrgkoolides ning domineerivaks suunaks on programmeerimine.
Meie eeliseks on ka haridusvaldkonna tundmine ning hariduslike eesmärkide täitmiseks vajalike teadmiste olemasolu. Arvestades, et Baltimaades analoogsed õppekavad puuduvad on Tallinna ülikool innovaatilise suuna teenäitajana vastutusrikkas rollis.
Vaata, mis on tõsimäng:
Keda ootame õppima?
Ootame õppima eelkõige tänaseid ja tulevasi õpetajaid, disainereid ning arendajaid, aga ka kõiki teisi, kes soovivad, et õppimine oleks põnev ja kaasahaarav ning lapsed koolis motiveeritumad.
Digitaalsete õpimängude õppekaval õppetööd alustades on suureks abiks varasem kogemus tarkvara arendamise, graafilise disaini või pedagoogilise tegevuse valdkonnas. Teisalt ei ole varasem kogemus nendes valdkondades kohustuslik. Kõige olulisem on, et tulevasel õppuril oleks
huvi mängimise ja mängude tegemise vastu.
Meile on õppima oodatud kõik, kes on bakalaureuse taseme või sellega võrdsustatud õppe läbinud. Sobid erialale, kui soovid oma loomingulisuse ning avatusega panustada õpiprotsesside arendamisesse ning uute lahenduste loomisesse.
Loe, kuidas sattus meie vilistlane Loore Martma digitaalsete õpimängude magistriõppe erialale ja millised on tema mõtted enesetäiendamise osas.
Õppekava ja -ained
Õppevormi kirjeldus
-
Sessioonõpe, loengud toimuvad reeglina tööpäevade õhtutel, algusega kell 16:00
-
Õppetöö toimub inglise keeles
-
Tasulised õppekohad.
Õppekava
Õppekava peamiseks eesmärgiks on koolitada spetsialiste, kes oskavad lõimida tehnoloogiat, disaini ja pedagoogilisi aspekte, et luua kaasahaaravaid ja innovaatilisi õppimist toetavaid rakendusi.
Õppekava tuuma moodustavab moodustab mängude kontseptuaalse disaini õppeainete moodul. Õpingute käigus on võimalik spetsialiseeruda kahes valdkonnas:
-
mängude pedagoogilised ja psühholoogilised aspektid
-
mängude arendamine
NB! Alates 2023/2024 õppekavaversioonist ei ole õppekavas interaktsioonidisaini valikmoodulit.
Õppekava integreerib seega omavahel tehnilised, disainialased, pedagoogilised ja psühholoogilised teadmised, mis on vajalikud õppeotstarbeliste mängude loomiseks. Õppetegevus on praktilise suunitlusega, sisaldades rohkesti rühmatöid ning projektipõhist õpet.
Õppesuunad
-
õpimängu disainer
-
õpimängu pedagoog
-
õpimängu arendaja
Olulised erialaained
Mänguteooria ja -disaini alused
Vastuvõtt
Vastuvõtutingimused:
- bakalaureusekraad, rakenduskõrgharidus või vastav kvalifikatsioon;
- motivatsioonikiri inglise keeles;
- ingliskeelne CV;
- ingliskeelne portfoolio (soovituslik);
- inglise keele oskus vähemalt kesktasemel (B2);
- intervjuu vastuvõtukomisjoniga – toimub inglise keeles.
Oma taustast selgema ülevaate andmiseks palume kandidaatidel koostada elektroonilise esitlusportfoolio oma varasematest mängu disainimisega otseselt või kaudselt seotud tulemustest.
Portfoolios võiks olla viited varem loodud mängudele, mängude videosalvestisi, graafilise disaini või fotode näiteid, viiteid kandidaadi poolt loodud tekstidele, helidele või muudele objektidele ning sündmustele mida kandidaat enese esitlemiseks oluliseks peab.
Portfoolio ei ole kohustuslik, vaid soovituslik. Soovitav formaat on veebipõhine portfoolio, mida on lihtne edastada ja vaadata, kuid ka muud formaadid (näiteks PDF, video jne) on teretulnud. Portfoolio veebilingina või pdf-failina palume saata e-posti aadressil dlg@tlu.ee.
Kandidaadi hindamine
- Eelnevate õpingute asjakohasus ja kvaliteet, mida tõendab akadeemiline õiend.
- Töökogemus ja erialaste õpingute asjakohasus, mida tõendab CV.
- Uurimistöö kirjeldus, mida näitlikustab motivatsioonikiri.
- Tehnilised ja/või disaini- ja/või uurimisoskused, mida näitlikustab portfoolio.
- Inglise keele oskus, mida tõendab akadeemiline õiend või inglise keele tasemeeksami tulemus.
Vastuvõtueksami tulemus koosneb dokumentide hinnangust (50% lõpptulemusest) ning vestlusest (50% lõpptulemusest).
Kuhu edasi?
Eriala läbinud on võimelised töötama mängudisainerite, veebidisainerite, interaktsioonidisainerite ning pedagoogiliste disainerite ehk haridustehnoloogide ametikohtadel.
Meie tõsimängude nooremteadur Triinu Jesmin selgitas, mida ikkagi tähendab mängupõhine õpe ja kui palju õpetajad seda õppemeetodit kasutavad.
"Mängud tekitavad positiivseid emotsioone – siirast rõõmu, eduelamust, avastamisrõõmu, iseseisvust, mis omakorda vähendavad stressi," selgitas Jesmin. See on vaid üks aspekt, miks õpetajad kooli keskkonnas võiksid õpetamisel mänge kasutada.
DLG mängud
Interview Simulator on mäng, mis on loodud Tallinna Ülikooli digitaalsete õppemängude (DLG) õppekava jaoks. Simulaatori eesmärk on tutvustada sisseastumisvestluse protsessi ja DLG õppekava olemust. Saate teada, milliseid küsimusi vestlusel esitatakse ja näha, milliseid vastuseid eelistab DLG akadeemiline personal. Vaadake, kuidas õppejõud teie vastustele reageerivad!
Simulaatori arendasid Tallinna Ülikooli Informaatika bakalaureuseõppe tudengid tarkvaraarenduse kursuse raames.
Stipendium
Digitaalsete õppemängude magistriõppekava on põnev võimalus tudengitele, kellel on kirglik huvi interaktiivsete mängude kaudu hariduse ja tehnoloogia ühendamise vastu. Akadeemilise tipptaseme edendamise eesmärgil pakub ülikool programmi raames õppemaksusoodustusi kolmele parimale kandidaadile ja tudengile.
Digitaalsete õppemängude magistriõppekava õppemaksusoodustuste struktuur alates 2025/2026. õppeaastast:
75% õppemaksusoodustus (1. koha kandidaat/tudeng):
Parim kandidaat või tudeng saab 75% õppemaksusoodustuse. See prestiižne auhind tunnustab neid, kes on näidanud üles silmapaistvaid akadeemilisi võimeid, uuenduslikke lähenemisviise digitaalõppele või märkimisväärset panust õppemängude valdkonda.
50% õppemaksusoodustus (2. koha kandidaat/tudeng):
Teise koha saavutanud kandidaat või tudeng saab 50% õppemaksusoodustuse. See soodustus on mõeldud neile, kes on näidanud tugevat potentsiaali ja suurepärast sooritust, andes olulise panuse digitaalsete õpikogemuste arendamisse mängude kaudu.
25% õppemaksusoodustus (3. koha kandidaat/tudeng):
Kolmanda koha kandidaat või tudeng saab 25% õppemaksusoodustuse. See on suunatud tudengitele, kes on demonstreerinud tugevaid akadeemilisi saavutusi, loovust ja pühendumust digitaalsete mängude rolli edendamisele hariduses.
Palun pange tähele:
- Stipendium rakendub ainult neile, kes alustavad õpinguid 2025. aastal.
- Esimesel semestril stipendiumi saajad selguvad 1. septembril 2025 (kui kõik sisseastujad ja õppima asujad on teada).
Võta meiega ühendust!
Kristi Oikimus
õppenõustaja ja -spetsialist
Sarnased erialad
Inimese ja arvuti interaktsioon
Digitehnoloogiate instituut
Inimese-arvuti interaktsiooni õppekaval keskendutakse tehnoloogiale, mille abil on võimalik inimeste heaolu suurendada.