Anni Hõ - vilistlane ja õppejõud, kes põimib tervikuks kunsti, mängu disaini ja heategevuse
Anni Hõ on Tallinna Ülikooli digitehnoloogiate instituudi üks esimesi vilistlasi, kes lõpetanud digitaalsete õpimängude magistriõppekava. Enne seda 2015. aastal viis armastus kunsti ja disaini vastu ta TLÜ kunsti eriala bakalaureuseõppesse. Täna sõlmib Anni kokku bakalaureuse- ja magistriõpingute vältel omandatud teadmisi, õpetades TLÜ-s mängudisaini kursuseid ning korraldades lastele kunsti ja loovusega seotud heategevuslikke töötubasid. Intervjuus räägib ta oma põnevast teekonnast lähemalt.

Anni, mis köitis digitaalsete õpimängude magistriõppekavas?
Magistriõppekava reklaamis rõhutati multidistsiplinaarsust: õpingud hõlmasid nii psühholoogiat kui ka inimese ja arvuti interaktsiooni. See tundus mulle niivõrd huvitav, et otsustasin kohe kandideerida, kuigi mul polnud tol hetkel vastavat tausta, teadmisi ega oskusi.
Kas töötasid õpingute ajal mõnes huvitavas projektis?
Jah! Üks esimesi oli ajalooline mäng Saaremaa viikingitest. Tegemist on 10. sajandi Eesti viikingitest rääkiva mänguga, mille jaoks lõime oma loo, tegime väikese demo ning hulgaliselt kontseptsioonikunsti, mis jäi minu vastutada.
Hiljem osalesin väga huvitavas ELU projektis, kus töötasime välja LEGO tõsielumängu. Lõime rakenduse, mis õpetas kasutama LSP (LEGO Serious Play) meetodit ehk LEGO-de abil esitluste tegemist. See on väga huvitav meetod, ka projekt osutus edukaks. Minu vastutada olid animatsioonid, kontseptsioonikunst ja kasutajaliidese disain.
Töötades Tallinna Ülikoolis õppejõuna, viisime 2020. aastal koos üliõpilastega läbi projekti „Methodica“. Selle eesmärk oli õpetada neile uurimismeetodeid.
Nüüd õpetad 2D mängugraafikat digimängude magistrantidele ja haridusteaduste instituudi üliõpilastele. Lisaks loed Mainoris kursust “Mängude UI disain”.
Jah, õpetan EduTechi ja digimängude tudengitele 2D graafikat. Algselt õpetas mängudisaini digitehnoloogiate instituudi professor Martin Sillaots. 2019. aastal usaldas Martin selle kursuse mulle. Muutsin kursuse sisu isikupärasemaks tänu eelnevale kogemusele kunsti, graafika ja mängude maailmas.
Millega tuleb arvestada, enne kui lubada lastel kasutada digitaalseid mänge?
Tänapäeval on lapsed harjunud rohkem ekraani kui hiire ja klaviatuuriga. See on minu jaoks veidi kummaline, sest kui ise olin laps, siis meil olid ainult televiisor ja raadio. Muidugi võivad mängud olla harivad ja kasulikud, kuid ma arvan, et vanemad peaksid pöörama tähelepanu sellele, mida lapsed seadmete abil tegelikult teevad. Kui laps on alla viie aasta vana, siis ei tohiks tal olla nutitelefoni või tahvelarvutit. Tänapäeval peaks igaüks olema ettevaatlik sotsiaalmeediaga, eriti lapsed!
Tallinna Ülikool tähistab sel aastal oma 20. aastapäeva. Milliseid väärtusi on õpingud TLÜ-s andnud?
TLÜ on mulle andnud pühendumise õpetamisele ja õppeprotsessile. Paljud minu õppejõud panustasid väga, et muuta meie õpingud unikaalseks ja terviklikuks kogemuseks. Olen püüdnud neid väärtusi igasse oma õppetundi üle kanda. On ju TLÜ-l pikk õpetamise traditsioon, mis saanud alguse TLÜ eelkäijatest (Tallinna Õpetajate Seminar, Tallinna Õpetajate Instituut, Tallinna Pedagoogiline Instituut, Tallinna Pedagoogikaülikool).