Digiblogi

Kädi-Liis Ilves – hingelt matemaatikaõpetaja

Kädi-Liis Ilves on Tallinna Ülikooli digitehnoloogiate instituudi kahekordne vilistlane. Ta lõpetas matemaatika, andmeanalüüsi ja majandusmatemaatika bakalaureuseõppe 2016. aastal ning matemaatikaõpetaja magistriõppe 2021. aastal. Tema teekond ülikooli algas teadmatusega edasises, kuid tänu ema soovitusele tuli matemaatikat proovima ja leidis oma tõelise kutsumuse. Holstre kooli matemaatikaõpetaja ja õppealajuhatajana on Kädi-Liis aktiivselt panustanud koolihariduse edendamisse, rakendades saadud ülikooliteadmisi igapäevaselt.

Kädi

Kuidas algasid õpingud Tallinna Ülikooli digitehnoloogiate instituudis?

Kui lõpetasin gümnaasiumi, ei teadnud ma täpselt, mis saab edasi. Kuna mu ema töötas raamatupidajana ja ka mulle meeldis arvude maailm, siis mõtlesingi otsida midagi sarnast. Ema aga soovitas proovida matemaatikaõpinguid, mis oli mulle samuti südamelähedane.

Tallinna Ülikoolis sattusin suurepärasele kursusele, mul olid toetavad õppejõud nagu Jüri Kurvits ja Madis Lepik. Nende tugi oli minu jaoks väga oluline. Bakalaureuseõpingute ajal hakkasin andma eratunde ja avastasin, kui väga mulle tegelikult meeldib õpetada matemaatikat väikestele lastele. See oli minu jaoks tõeline väljakutse, võtsin selle hea meelega vastu! 

Pärast bakalaureuseõpinguid tegin väikese pausi, sest ma ei olnud kindel, kas ikka tahan saada matemaatika õpetajaks. 2018.a. kolisin Tallinnast tagasi oma kodulinna Viljandisse. Kuigi pere toetas õpetaja ametit, arvasin toona, et see on viimane eriala, mille valiksin.

Lõpuks otsustasin siiski proovida ja astusin magistrantuuri õpetajakutset omandama. Täna olen oma valikuga väga rahul.

Mis õpingute ajast kõige rohkem meelde jäi?

Magistriõpingute raames keskendusime sellele, kuidas digivahendeid õppetöös kasutada. Seda õpetati meile väga hästi ja see on midagi, mis lastele täna väga meeldib. Arvan, et Tallinna Ülikoolil on suur panus digiõppemängude arendamisel, populariseerimisel ja kasutamisel õppeprotsessis.

Kas oled õpingutejärgselt töötanud mõne huvitava projekti kallal?   

Osalesin Tallinna Ülikooli programmis "Tuleviku kool" (2021-2024). Juba praegu rakendan koolis neid teadmisi ja oskusi, mida projekti raames saime. See on olnud väga julgustav ettevõtmine. Võib-olla tänu sellele peangi täna kahte ametit - matemaatikaõpetajana ja alates 2024 a. õppeaasta algusest ka õppealajuhatajana. See on suur vastutus, mille olen julgenud enda kanda võtta tänu kogemusele, mille sain selles programmis osaledes.

Teen väga tänuväärt tööd. Matemaatika õpetamine ja eriala ise on täna kriitilises seisus. Tore, kui ülikool pakub lisaks teooriateadmistele ka täiendkursustena praktilisi oskusi.

Kas kasutad digitehnoloogiate instituudis saadud oskusi igapäevaselt?

Põhikoolis on väga oluline korraldada õppeprotsess nii, et see oleks õpilastele huvitav. Ülikoolis omandasin teadmised ja arusaama, kuidas digiõppemänge koolis kasutada. Tänu sellele oskan leida tasakaalu traditsiooniliste õppevormide ja tänapäevase mängulise õppimise vahel. Põhiline on äratada õpilastes huvi aine vastu. Kui see puudub, siis pole õpilane õppeprotsessi kaasatud, ükskõik mida õpetaja ka ei teeks. Kui huvi on, siis läheb kõik kenasti.

Millega praegu tegeled?

Tänaseks olen seitse aastat töötanud väikeses Holstre koolis, kus õpib  ligi sada last. See võimaldab läheneda igale õpilasele individuaalselt.

Viimasel õppeaastal aastat olen täitnud ka õppealajuhataja kohustusi ja tegelenud kooli arendamise jätkutegevustega. Ise näen ennast tulevikus pigem õpetajana, sest mulle meeldib töö lastega. Neilt saab palju positiivset tagasisidet, kui laps tunneb, et matemaatika on huvitav ja lahe. Mul on alati olnud mõte võtta üle Tallinna Ülikooli parimad praktikad ja viia need koju Viljandimaale, et toetada kooli arengut. Usun, et seni on mul see õnnestunud.

 

Sel aastal tähistab TLÜ oma 20. aastapäeva. Milliseid väärtusi on ülikool kujundanud?  

 

Tuleb olla aktiivne. Kui sa ise oled millestki huvitatud, siis jõuad kaugele. See on elus väga oluline.