Digiblogi

Kirke Kasari – ülikooliõpingud andsid mulle teaduspõhise lähenemise

Kirke Kasari on Tallinna Ülikooli digitehnoloogiate instituudi vilistlane, kelle karjäär on läbi teinud muljetavaldava arengukaare. Oma kiriusutluses kirjutab ta, et pärast tööd noortekeskuse juhina astus ta julge sammu, suundudes õppima programmeerimist Vali-IT programmis. See avas talle tee haridustehnoloogia ja digipedagoogika valdkonda. Tänaseks on Kirke ProgeTiigri programmijuht. Ta on osalenud mitmes innovaatilises projektis, suunates hariduse digitaliseerimist ja arendades õppijate digipädevusi lasteaiast gümnaasiumini. Õpinguid Tallinna Ülikoolis hindab Kirke kõrgelt. Omandatud teadmised ja oskused, on teaduspõhine lähenemisviis ja lai professionaalne suhtlusvõrgustik aidanud tal oma igapäevatöös olla veelgi teadlikum ja tulemuslikum.

Kirke

Kuidas õpingud algasid?

Paar aastat enne Tallinna Ülikooli digitehnoloogiate instituuti astumist tegin läbi üsna suure kannapöörde, kui lahkusin noortekeskuse juhi ametist, et õppida programmeerimist Vali-IT programmis. Eneselegi suureks üllatuseks sain sellega hästi hakkama ning minu huvi programmeerimise ja tehnoloogiavaldkonna vastu kasvas veelgi.

Pärast Vali-IT programmi läbimist avanes mul võimalus liituda Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuses (nüüdne Haridus- ja Noorteamet) ProgeTiigri programmiga, mis tegeleb õppijate digipädevuse ja tehnoloogilise kirjaoskuse arendamisega lasteaiast kuni gümnaasiumi lõpuni. Selle töö käigus sain üsna kiiresti aru, et soovin arendada oma teadmisi tehnoloogiahariduse vallas. Olles kuulnud palju kiidusõnu Tallinna Ülikooli haridustehnoloogia magistriõppekava kohta, oli edasiõppimise otsus minu jaoks lihtne ja loomulik.

Mis  õpingutest kõige rohkem meelde jäi?

Üht konkreetset ja kõige olulisemat asja on keeruline esile tuua, sest õppekavas oli iga aine omal kohal. Väga hästi on meelde jäänud ja minu praeguses töös kasulikuks osutunud ained, nagu õppedisaini alused, digitaalne õppevara ning õpikeskkonnad ja -võrgustikud, mida lugesid Hans Põldoja ja Mart Laanpere. Ka õpianalüütika Kairit Tammetsi ja Kaire Kollomi juhendamisel oli väga huvitav, ehkki keeruline. Eraldi tooksin esile valikmooduli „Arendusprotsessid ja õppimise toetamine organisatsioonides ning võrgustikes“, mida meie kursusega esmakordselt piloteeriti. Tänu mooduli ainetele suudan arendustegevusi kindlasti teadlikumalt ja oskuslikumalt juhtida.

Lõpuks ei saa mainimata jätta magistritöö kirjutamist, mis tänu Linda Helene Sillatile ja Pirgit Sillaotsale ei olnud sugugi nii vaevaline, kui esialgu kartsin.

Kas oled õpingute järgselt töötanud mõne huvitava projekti kallal?   

Mul on vedanud, sest ProgeTiigri programmijuhina algatan ja osalen pidevalt huvitavates projektides ning saan töötada inspireerivate inimestega.

Õpingute järgselt valmisid näiteks kauaoodatud digiõpikud III kooliastmele, mis vastavad informaatika ainekavale. Siinkohal soovin eraldi tänada matemaatika ja informaatika didaktika professorit Mart Laanperet ning nooremteadurit Maia Lusti, kes andsid nende valmimisse suure panuse.

Samuti olen juhtinud mitmeid töörühmi, näiteks ProgeTiigri uue perioodi tegevuskava loomiseks ning koolidele suunatud nõustamisprogrammi väljatöötamiseks. Kõik need projektid on kokku toonud äärmiselt põneva seltskonna eksperte, kellega koos töötada on olnud puhas rõõm.

Lisaks on minu töös oluline rahvusvaheline suund – teen tihedat koostööd Education Estonia programmiga. Oleme esinenud kümnetele delegatsioonidele Soomest kuni Jaapanini ning on rõõm tõdeda, et huvi Eesti digihariduse, eriti ProgeTiigri vastu on maailmas suur.

Kuidas  kasutad õpingute vältel saadud teadmisi ja oskusi?

Kuna tegelen igapäevaselt õppematerjalide loomise ja muude arendustegevustega, siis on digitehnoloogiate instituudis omandatud teadmised minu töö lahutamatu osa. Siiani sirvin aeg-ajalt oma märkmeid digitaalse õppevara või arendusprotsesside juhtimise kohta. Õpitu aitab mul teha oma tööd teadlikumalt ja tulemuslikumalt.

Samuti pean tunnistama, et enne õpinguid arvasin end olevat üsna digipädev inimene, kuid tegelikkuses avastasin, et arenguruumi jagub. Kindlasti olen nüüdsest ka oma igapäevaelus muutunud palju teadlikumaks digikeskkondade kasutajaks.

Sel aastal tähistab TLÜ oma 20. juubelit. Milliseid väärtusi on ülikool kujundanud?   

Tõstaksin esile teaduspõhise lähenemise – see on väärtus, mida kannan endaga kaasas nii tööl kui ka eraelus. Oluliste otsuste tegemisel lähtun pigem uuringutest ja analüüsist kui lihtsalt kõhutundest.

Samuti tahaksin esile tõsta võrgustiku olulisust. Ühelt poolt oli see ka minu magistritöö teema,  teisalt aga on tänu õpingutele minu ümber tekkinud võrgustik, kust leian tuge tööalaste väljakutsete lahendamiseks, teabe jagamiseks oluliste sündmuste kohta ja võimalusi enese arendamiseks.