Digiblogi

Minu Erasmus-rände kogemus: Johan Valdemar Leoste

Digitehnoloogiate Instituudi tudeng Johan Valdemar Leoste jagab oma kogemust välisõppest Erasmus-programmi raames.

Erasmus 1

Johan Valdemar Leoste

DTI informaatika bakalaureuseõppe tudeng

Välisõppe: Universidad Complutense de Madrid, Hispaania, 2021/2022 kevadsemestril

Käisin Erasmus-stipendiumiga välisõppes Hispaania ülikoolis Universidad Complutense de Madrid (UCM). Valisin huvitavaid aineid, mida minu ülikooli õppekava ei sisaldanud, seega õppisin natuke blokiahelast, suurandmete analüüsist ja muidugi ka tehisintellektist. Kokku võtsin 24 EAPd. Õppetöö toimus hispaania keeles, kuigi õpetajad oskasid inglise keelt ja olid vastutulelikud, pakkudes näiteks ingliskeelseid materjale. Siiski ütleksin, et ilma hispaania keele oskuseta oleks raskem olnud, sest loengud ja ülesannete kirjeldused olid hispaania keeles.

Võtsin elamise ülikooli lähedale, umbes 2–3 km kaugusele, seega sain kooli mitmel moel – nii bussi, metroo, kui ka Madridi rendi-elektriratastega. Tee peale jäi ka park, nii et pärast tunde tavaliselt jalutasin sealt läbi, et saada natuke päikest ja ka jõuväljakul trenni teha. Kolmes aines neljast toimus kodu- või tunnitööde tegemine paaristööna, nii et sain niimoodi juba uusi tutvusi. Masinõppe aines, kus kogu õppetöö keerles keeruliste matemaatiliste valemite ja arvutuste ümber, sain paariliseks juba 10 aastat Hispaanias elanud hiinlase, kes inglise keelt ei osanud. Seega täitsa alguses, kui ma hispaania keelega end veel ebakindlalt tundsin, seisnes meievaheline suhtlus üksteisele veakoodide või pooleldi töötavate koodiridade näitamises, aga kiiresti sain ka erialased sõnad suhu ja selle aine lõpupresentatsiooni esitasin juba hispaania keeles.

Võtsin ka ühe magistriõppe aine, mis toimus õhtuti. Selleks oli tarkade seadmete labor ja seal sai ka palju huvitavat tehtud. Lisatud pildilt on näha rasberry Pi peal jooksvat maski õigesti kandmise algoritmi testi, aga lisaks sai tehtud ka juhi sõiduasendit hindava seadme prototüüp. Hispaaniast ammutasin inspiratsiooni ka oma bakalaureusetöö teema jaoks. Nimelt lugesin ühe aine lõputööna arvuti abiga ühe Tallinna liikluskaamera pealt kummaski sõidusuunas sõitvate autode arvu ja siis tegin jooksva masinõppe algoritmiga ennustusi, mitu autot järgmise tunni aja sees sõidab. Sealt edasi jäin mõtlema, kuidas kaameraid veel kasutada saaksin ja juba järgmisel aastal kirjutasin sarnasel teemal lõputööd.

Kuigi praegu võib jääda mulje, et tegelesin ainult õppimisega, jäi siiski väga palju vaba aega ka kohaliku kultuuri ammutamiseks, parkides lebamiseks, jooksmas käimiseks, mägedes ronimiseks jne. Kindlasti soovitan välisõppes käia!