Digiblogi

Tehisintellekt koolidesse - vastutustundlik ja eetiline lähenemisviis

5.-8. märtsil toimus Barcelonas Erasmus+ TRAILS projekti (“Toward the responsible and constructive use of generative AI in language learning at school” Proj. Nº KA220-SCH-92001A07) koolitus üldhariduskoolide õpetajatele, kus selgitati, kuidas tehisintellekti keeleõppes eetiliselt kasutada.

Trails

Projekti oli kaasatud Tallinna Ülikool ja Tallinna Prantsuse Lütseum Eestist, Pompeu Fabra Ülikool, Caterina Alberti Instituut ja de Mestres Rosa Sensat Assotsiatsioon Barcelonast ning Kokoro Assotsiatsioon ja Colégio de São Gonçalo de Amarante katoliku kool Portugalist. Tallinna Ülikoolist osalevad projektis humanitaarteaduste instituudi prantsuse keele didaktika dotsent Aleksandra Ljalikova ja digitehnoloogiate instituudi haridustehnoloogia keskuse külalisteadur Merike Saar.

Projektipartnerite esmakohtumine toimus Portos küll juba jaanuaris, aga seekord osalesid ka koolide esindajad ning üheskoos uuriti tehisintellekti toetatud programmide kasutamist keeleõppes nii õpetaja kui õppija vaatenurgast. "Esimesed kogemused näitavad, et tehisaru teadlik kasutamine võimaldab toetada sügavat õppimist ja vähendada ka õpetaja töökoormust - nii õppematerjalide ettevalmistamisel, õppe personaliseerimisel kui tagasisidestamisel", - ütleb M.Saar.

Projekti eesmärk on toetada õpetajaid tehisaru vastutustundlikul kasutuselevõtul õpilastega, seda eelkõige keeleõppes, kus selleks on hetkel parimad võimalused. On oluline, et nii õpetajad kui õppijad oleksid teadlikud ja juhinduksid tehisaru kasutamisega seotud eetilistest aspektidest (sh GDPR, autoriõigus, jne).

image-20240411145041-2

Loe rohkem