Uus kolleeg: Kairi Burnaševa
Kairi Burnaševa on TLÜ digitehnoloogiate instituudi uus koolitusjuht, kellel on mitmekülgne haridustaust ja rikkalik töökogemus. Ta omandas magistrikraadi Tallinna Ülikoolis andragoogika erialal ning rakendusliku kõrghariduse Majanduskoolis õiguse valdkonnas. Kairi hindab elukestvat õpet, olles igas oma ametis valmis juurde õppima ja uusi oskusi omandama.

Oma karjääri alustas Kairi ettevõttes juristina töötades, kuid kiiresti tekkis tal huvi finantsvaldkonna vastu. Selleks asus ta õppima Tallinna Tehnikaülikooli avatud õppes, keskendudes finantsainetele. Õpingud andsid talle väärtuslikke teadmisi, mis aitasid tal edasi liikuda Ettevõtluse Arendamise Sihtasutusse. Seal asus Kairi tööle ettevõtluskonsultandina ja peagi ka meeskonnajuhina, tegeledes alustavatele ettevõtjatele mõeldud stardi- ja kasvutoetuse ning stardilaenu meetmete elluviimisega. Peale seda liitus Kairi Tiigrihüppe Sihtasutusega, kus oodati koolitusprogrammi juhtima õigus- ja finantsvaldkonna inimest. Tiigrihüppe Sihtasutusest saigi alguse pikaajaline suhe koolitusvaldkonnaga.
Kairi räägib intervjuus oma plaanidest uuel ametikohal ning jagab mõtteid oma vaba aja veetmise ja inspiratsiooni leidmise kohta.
Kairi, kuidas Sa plaanid kasutada oma kogemusi ja oskusi uues rollis Tallinna Ülikoolis?
Olen ülikoolis olnud vaid mõne päeva ja hetkel püüan end kurssi viia meie instituudis täienduskoolituste valdkonnas seni tehtud tööga. Varasemalt olen juhtinud mitmeid koolitusprogramme ning tegelenud digitehnoloogia rakendamisega Eesti haridusasutustes, et see oleks loomulik osa õppetööst. Tallinna Ülikooli digitehnoloogiate instituudis saan kasutada oma teadmisi koolitusprogrammide arendamisel ja koolitusprotsesside optimeerimisel, et tagada täienduskoolituste kõrge kvaliteet ja jätkusuutlikkus.
Missugused on Sinu ootused uuele tööle?
Soovin töötada inspireerivas ja uuendusmeelses keskkonnas, kus väärtustatakse teadmiste jagamist ja interdistsiplinaarset koostööd. Mulle meeldib otsida nutikaid ja vahel ka ootamatuid lahendusi, mis muudavad õppeprotsessi põnevaks nii õppijatele kui ka koolitajatele. Usun, et täienduskoolitus peab olema sama dünaamiline ja arenev nagu tehnoloogia ise.
Mulle meeldiks, kui meie instituudi meeskonnal õnnestuks täienduskoolituse üksuse roll selliseks kujundada, et saaksime uued teadmised ja parimad praktikaid sihtrühmadeni õigel ajal edastada. Samuti peaksime olema ühenduslüliks teadlaste ja praktikute vahel. Peaksime aitama neil tuvastada, missugused teemad vajaksid arendamist ning välja töötama mõjusamaid viise nende tuvastamiseks.
Loomulikult tahaksin töötada ka mõnusas ja soojas õhkkonnas, kus kõik teevad koostööd ning tegutsevad ühise eesmärgi nimel. Soovin, et valitseks kerge ja sõbralik atmosfäär, kus igaüks saab panustada ning tunda end osana millestki suuremast.
Mis on hea töötulemuse saavutamiseks kõige olulisem?
Kindlasti on edukaks koolitusprogrammi läbiviimiseks oluline läbimõeldud tegevusplaan, pühendumine ühistele eesmärkidele ja valmisolek teha tihedat koostööd. Edukad koolitusprogrammid põhinevad süsteemsel lähenemisel, mis algab vajaduste analüüsist ja lõpeb tulemuste hindamisega. Kõige suuremad õnnestumised leiavad aset siis, kui koolituse korraldaja teeb põhjaliku eeltöö koolitusel osalejate ootuste ja vajaduste kaardistamiseks. See annab koolitajale võimaluse koolituse sisu ja materjale vastavalt vajadusele kohandada ning koolitusest saadavat kasu maksimeerida.
Kust ja kuidas Sa leiad inspiratsiooni?
Kõige rohkem leian inspiratsiooni inimestega suhtlemisest. Kui mul on vaja ideed või lahendust, siis lähen ja räägin inimestega. Nende erinevad vaatenurgad ja kogemused avavad uusi mõtteid.
Ajaga on mul järjest suurem huvi tekkinud aianduse ja käsitöö vastu. Tegelen puuviljade, marjade ja köögiviljade kasvatamisega ning mul on tihti pooleli päris mitu käsitööprojekti. See aitab aega maha võtta ning igapäevasest tööst end välja lülitada.
Mida võib alati leida Su töölaualt?
Minu töölaualt võib alati leida ühe ruudulise A4 suuruses kaustiku. Kuigi kalendrisse teen märkmeid juba paar aastakümmet ainult arvutis või telefonis ning paberile naljalt ühtegi dokumenti ei prindi, siis paberkaustikut kasutan ma mõtlemiseks. Ma mõtlen käsitsi kirjutamise ja kritseldamise abil. Just see protsess aitab mul ideid selgemalt paika panna ja mõtteid korrastada.