Digiblogi

Digitehnoloogiate instituut avas asjade interneti ja robootikalabori nimega Digipaja

31. mail avati pidulikult asjade interneti ja robootika labor, mida hakatakse kutsuma Digipajaks. Digipajast saab üks oluline väljaõppeplatvorm, kus tulevased informaatikaõpetajad meisterdavad asjade interneti ja robootika lahendusi.

Digipaja laborandid

Digipajas on 70 mitmesugust robootikakomplekti, mille hulgas on näiteks LEGO robotid. “Need on juba jõudnud paljudesse koolidesse, kuid seisavad seal tühja, sest pole õpetajaid, kes nendega midagi teha oskaks,” rääkis Tallinna Ülikooli vanemteadur Mart Laanpere.

Lisaks võib laborist leida erinevaid sensoreid, tahvelarvuteid, häältuvastusseadmeid, kaameraid, asjade interneti komplekte ning hästi otsides võib leida ka jootekolve. “Vahendite eesmärk on anda õpetajatele praktilised digimeisterdamise oskused, et koolidest ei tuleks välja ainult digilahenduste tarbijad vaid noored, kes suudaks neid digilahendusi ka ise luua,” lisas Laanpere.

Sel aastal saab tavapärase informaatikaõpetaja magistriõppe kõrval alguse ka informaatikaõpetajate täiendõpe. Koolitusel saavad varem magistriõppe läbinud õpetajad aasta jooksul informaatikaõpetaja kvalifikatsiooni, et õpetada põhikoolis ja gümnaasiumis. “Kuna lähiaastatel on kavas informaatikaõpetust Eesti koolides laiendada, siis suureneb vajadus informaatikaõpetajate järele järjest enam,” selgitas täiendõppe vajadust digitehnoloogiate instituudi direktor Peeter Normak. 

Mart Laanpere tõi välja, et labor loob olulise lisaväärtuse ka kohaliku IKT-sektori jaoks, kus on järelkasvu puudumine murekohaks. Laanpere ütles, et Tartu ning Tallinna Ülikool teevad koostööd, et Eesti haridusmaastikule tekkinud informaatikaõpetajate puudus saaks lahendatud nii valdkondliku pädevuse kui ka pedagoogilise väljaõppe läbinud spetsialistide osas.

Labori nimi Digipaja on tuletatud töökoja mõistest, kus peamiseks tegevuseks on töö tegemine ja meisterdamine.

Vaata Digipaja piduliku avamise pilte siit.