Inglise keel ja kultuur bakalaureuseeksam
Inglise keele ja kultuuri bakalaureuseeksami kirjeldus.
1. Bakalaureuseeksam seisneb kirjaliku lõputöö (bakalaureusetöö) esitamisest ja selle avalikust kaitsmisest
Bakalaureustöö üldmaht on 12 EAP, millest 6 EAP on üliõpilane saanud aines GRA6327 „Kirjalik uurimistöö“, esitades uurimistöö valitud teemal, mis on seotud inglise keele ja kultuuri uurimisvaldkondadega. Töö on kirjutatud juhendaja juhendamisel ning hinnatud komisjoni poolt, võttes arvesse juhendaja, teise lugeja ja vajadusel (lahkarvamuste korral) ka kolmanda lugeja arvamust. Bakalaureusetöö on kirjaliku uurimistöö täiendatud versioon, millele on lisatud vähemalt 10 lk nii teoreetilist kui empiirilist osa. Töö pikkus on umbes 35 lk. Töö on kirjutatud inglise keeles ja peab vastama sisu- ja vorminõuetele.
Bakalaureuseeksami lõpuhinne on kirjaliku lõputöö ja selle suulise kaitsmise koondhinne.
2. Bakalaureuseeksami õpiväljundid ja hindamiskriteeriumid
Bakalaureusetöö ja selle avalik kaitsmine. Hinnatakse järgmisi õpiväljundeid:
Üliõpilane
- orienteerub eriala uurimismeetodites ja suudab valida oma uurimise teostamiseks sobiva meetodi;
- oskab koguda andmeid ja töötada allikatega, sh korrektselt viidata;
- suudab kirjutada analüütilisel teemakäsitlusel põhineva uurimistöö;
- tunneb formaalseid uurimistöö vormistamise reegleid;
- oskab koostada loogilise ülesehitusega ja korrektses akadeemilises inglise keeles teksti;
- suudab kaitsta uurimistöös püstitatud seisukohti.
3. Hindamiskriteeriumid tabelina, tuginedes TÜHI BA lõputööde vormistamise juhendile
Suurepärane Excellent A |
Väga hea Very good B |
Hea Good C |
Rahuldav Satisfactory D |
Kasin Poor E |
|
Teema aktuaalsus, oma panus Topicality, own contribution |
|||||
Eesmärgipüstitus, uurimisküsimuste sobivus Formulated aim, relevance of research questions |
|||||
Valitud meetod, selle sobivus materjaliga Choice of methods, relevance for given material |
|||||
Töö struktuuri loogilisus Logicality of the structure of the paper |
|||||
Teooreetilise raamistiku sobivus ja selle seostamine analüüsiga Suitability of the theoretical framework, its integration into the analysis |
|||||
Kasutatud kirjanduse maht ja asjakohasus Amount and relevance of sources |
|||||
Materjali/andmete piisavus, selle analüüsi põhjalikkus Sufficiency of material/data, rigour of the analysis |
|||||
Uurimistulemuste esitamise põhjalikkus Thorousness in presenting the results of the research |
|||||
Stiili ja keelekasutuse korrektsus Accuracy of style and language use |
|||||
Viitamistehnika korrektsus (tsitaatide-refereeringute osakaal, eristatavus autoritekstist, viidete korrektne vormistamine) Correctness of referencing (incl the balance of quotations and references by summarising/parahasing; differentiability from the author’s text; correct formulation of citations) |
|||||
Töö üldine vormistus General layout of the paper |
|||||
Töö üldmulje ja kommentaarid General impression of the thesis, general comments |
|||||
Avalik kaitsmine: töö ja selle tulemuste suuline esitamine (sisu) Public defence: oral presentation of the thesis and research results (content) |
|||||
Avalik kaitsmine: töö ja selle tulemuste suuline esitamine (keele korrektsus, hääldus) Public defence: oral presentation of the thesis and research results (use of academic register, pronunciation) |
|||||
Avalik kaitsmine: vastamine retsensendi küsimustele, oma seisukohtade põhjendamine ja täiendamine, oskus vastata lisaküsimustele Public defence: responding to the review, elaborating on one’s points, ability to answer additional questions |
4. Eksami korralduse kirjeldus
Bakalaureuseeksam viiakse läbi auditoorselt, reeglina ühel päeval (mai lõpp – juuni algus), graafiku alusel. Kaitsmine on avalik. Eksami tulemused kuulutatakse välja samal päeval pärast eksamikomisjoni töö lõppu. Tulemuse avalikuks väljakuulutamiseks küsitakse üliõpilase nõusolekut. Mittenõustumise korral saab üliõpilane oma tulemuse teada ÕISi kaudu kolme tööpäeva jooksul.
Bakalaureusetööd vormistatakse vastavalt bakalaureuseseminaril tutvustatud juhenditele ning TLÜ lõputööde vormistamise korrale; töö peab sisaldama autorsuse kinnitamist; töö esitatakse koos juhendaja allkirjaga elektroonilises vormis büroole kodulehel avalikustatud kuupäeval. Töö õigel ajal ja korrektses vormis esitamine on auditoorsele eksamile lubamise aluseks.
Esitatud ja kaitsmisele lubatud lõputööle määratakse retsensent, kes kirjutab oma arvamuse vastavalt etteantud põhjale, tuues välja töö tugevused ja õnnestunud aspektid; töö puudused ja omapoolsed ettepanekud; küsimused töö autorile (maksimaalselt 5); üldine kommentaar, sh lõputöö kriteeriumitele vastavuse kohta.
Avalikul kaitsmisel esitab üliõpilane oma töö teema, selgitab selle aktuaalsust, põhjendab meetodi valikut, tutvustab teoreetilist raamistikku, analüüsi ja selle tulemusi ning esitab oma järeldused. Kaitsmiskõne pikkus on maksimaalselt 10 minutit. Sellele järgneb küsimuste ja vastuste osa. Retsensiooni hinnangulist osa ette ei loeta, vaid kaitsja vastab retsensioonis esitatud küsimustele, oponendi lisaküsimustele ja komisjoni küsimustele ning kommentaaridele.
Kaitsmise lõpus on üliõpilasel võimalus öelda omapoolne lõppsõna.
5. Eksami eesti- ja ingliskeelne ainekaart
Ainekood |
GRA6300 |
Nimetus (eesti k) |
Bakalaureuseeksam |
Nimetus (ingl. k) |
Bachelor’s Exam |
Õppeaine maht EAP |
6 EAP |
Orienteeriv kontakt-tundide maht: |
|
Õpetamise semester |
Kevad |
Kontrollivorm |
Eksam |
Õppeaine eesmärgid (eesti k.) |
Õpingute jooksul omandatud teadmiste vormimine kirjalikuks lõputööks. Esinemis- ja arutlusoskuste demonstreerimine avalikul kaitsmisel ja suulisel eksamil. |
Õppeaine eesmärgid (inglise k.) The aims of the course |
To apply the theoretical and practical knowledge acquired during the studies to writing a BA thesis; to demonstrate public speaking skills and ability of an academic discussion. |
Õppeaine sisu lühikirjeldus (eesti k) |
Kirjalik lõputöö ja selle avalik kaitsmine. |
Õppeaine sisu lühikirjeldus (inglise k.) |
Written Bachelor thesis and its public defence. |
Iseseisev töö (eesti k.) |
Kohustusliku kirjanduse põhjalik läbitöötamine. Uurimistöö kirjutamine. Suuliseks kaitsmiseks ettevalmistamine. |
Iseseisev töö (ingl.k) |
Comprehensive reading of compulsory literature; writing a research paper; preparing for an oral defence. |
Õppeaine õpiväljundid (eesti k.) |
- orienteerub eriala uurimismeetodites ja suudab valida oma uurimise teostamiseks sobiva meetodi; - oskab koguda andmeid ja töötada allikatega; - suudab kirjutada analüütilisel teemakäsitlusel põhineva uurimistöö; - tunneb formaalseid uurimistöö vormistamise reegleid; - oskab koostada loogilise ülesehitusega ja korrektses akadeemilises inglise keeles teksti; - suudab kaitsta uurimistöös püstitatud seisukohti avalikul esinemisel. |
Õppeaine õpiväljundid (ingl. k.) |
- is familiar with the research methods in English studies and able to choose a suitable method for conducting one’s research; - is able to gather data and to work with sources; - is able to write a thesis based on the analytical approach to the topic; - knows the submission requirement for the BA thesis and is able to produce a logically organised and linguistically, stylistically and formally correct academic text in English; - presents the results of their research at the public defence. |
Hindamismeetodid (eesti k.) |
Eristatav, A-F: Hinne A ehk 'Suurepärane' Hinne B ehk 'Väga hea' Hinne C ehk 'Hea' Hinne D ehk 'Rahuldav' Hinne E ehk 'Kasin' Hinne F ehk 'Puudulik' |
Hindamismeetodid (inglise k.) |
Differentiated grading, A-F A - Excellent B - Very good C - Good D - Sufficient E - Weak F - Fail |
Vastutav õppejõud |
Julia Kuznetski |
Eeldusaine |
Bakalaureuseeksamile tulles peavad üliõpilased olema sooritanud kõik ettenähtud ained täies mahus. |
Kohustuslik kirjandus |
Bell, J. & Waters, S. (2024). Doing your Research. A Project Guide for First-Time Researchers. 6th edition. London: Blackwell. Booth, C, Colomb, G & Williams, J.M. (2008) The Craft of Research. 3rd edition. Chicago and Londn: Chicago UP. Griffin, G. (ed) (2005) Research Methods for English Studies, edited by Gabrielle. Edinburgh: Edinburgh UP. Podesva, R. J. & Sharma, D. (eds.) (2013) Research Methods in Linguistics, ed. by Cambridge: CUP Schulte, B. A. (2003) "Scientific Writing & the Scientific Method: Parallel “Hourglass” Structure in Form & Content," The American Biology Teacher 65(8), pp. 591-594. https://doi.org/10.1662/0002-7685(2003)065[0591:SWTSMP]2.0.CO;2 Reading Criticially and actively: https://writing.colostate.edu/guides/guide.cfm?guideid=31 Integrating Sources: https://writing.colostate.edu/guides/guide.cfm?guideid=16 Vastavalt teemale ja uurimisvaldkonnale. |
Asenduskirjandus (üliõpilase poolt läbi töötatava kirjanduse loetelu, mis katab ainekursuse loengulist osa) |
Bakalaureuseeksamit ei ole võimalik kirjandusega asendada
|